متلاشی شدن هزاران تن برنج و ذرت در بندر به هیچ وجه قابل تحمل نیست/ مهلت حل مشکلات ملکی در خورستان

ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 1400/08/07
کد خبر: 1779828

رئیس قوه قضاییه درباره وضعیت مشکل دار انبارهای بندر امام (ره) و انهدام هزاران تن برنج و ذرت در این انبارها گفت: به این وضعیت پایان دهید و انبارها می ماند و می پوسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در جلسه شورای قضایی خوزستان با اشاره به نیازهای گسترده دستگاه‌های مختلف قضایی و دستگاه‌های مرتبط استانی دستور افزایش مبلغ اختصاص یافته به دادگستری خوزستان از سوی ویژه و کشوری را صادر کرد. اعتبارات قوه قضائیه

رئیس قوه قضاییه افزود: استان خوزستان نیازمند توجه ویژه است و تلاش می کنیم با تخصیص هر چه بیشتر مازاد بر مشکلات این استان کمک کنیم.

رئیس قوه قضائیه در پاسخ به گزارش دادستان کل کشور مبنی بر وضعیت خوب واردات و صادرات امام خمینی (ره) و وضعیت اسفبار انبارهای بندر و تخریب هزاران تن برنج و ذرت در این انبارها گفت: این موضوع به طور کلی منطقی نیست. «ما مجبور نیستیم برای تهیه کالاهای مورد نیاز مردم هزینه کنیم و سپس سال‌ها در انبارها بمانیم و بپوسیم. این وضعیت باید پایان یابد.

وی در پاسخ به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر نامناسب بودن سه انبار دارای املاک خوزستان و بلاتکلیف بودن صدها مورد، گفت: در بحث فروش ملک که در حال حاضر با مجوز انجام می شود. مرجع تقلید، روش را اشتباه خواند و گفت: البته حاکم شرع نمی تواند در مورد مقدار زیادی از اموال ودیعه شده تصمیم بگیرد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در صورت نیاز به اصلاح قانون باید پیگیری شود و اگر نیازی به اقداماتی نیست که تصمیم گیری در مورد مالکیت معطوف به حاکم شرعی در مرکز نباشد. به انبار ملک بروید و در آنجا رای دهید.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی از استاندار خوزستان خواست تا در اسرع وقت هیاتی را به انبارها اعزام کند تا املاک ودیعه شده را بررسی و تصمیم گیری و تعیین تکلیف کند.

در این نشست محمد صاحبکار معاون راهبردی قوه قضاییه گزارشی از وضعیت و عملکرد مجتمع های قضایی استان خوزستان ارائه کرد و پیشنهاد داد که نیروی انسانی لازم برای این مجتمع ها از طریق بومی سازی تامین شود و گفت: جذب نیرو اعلام می شود. در روزهای آینده .

کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار قضایی و فناوری اطلاعات نیز در این دیدار با اشاره به لزوم تامین امکانات فناورانه مورد نیاز برای توسعه قشر هوشمند در استان خوزستان، خواستار موافقت حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی برای ایجاد یک دولت الکترونیک جدید خدمات قضایی در استان رئیس قوه قضائیه منصوب شد.

بهزیستی مدیرکل مرکز روابط عمومی قوه قضائیه نیز گزارشی از مکاتبات مردمی در آستانه سفر به مدیران ارشد قوه قضائیه ارائه کرد و خاطرنشان کرد: در این بازدید در مجموع 2697 درخواست دریافت شده است.

وی تصریح کرد: با حضور رئیس قوه قضائیه و هیئت همراه در استان خوزستان، 531 جلسه مردمی ظرف 9 ساعت تشکیل و تمامی درخواست ها ثبت و برای شاکیان پیامک ارسال شد.

وی تاکید کرد: مجموعه درخواست ها و درخواست های مردمی ظرف مدت 2 هفته در مرکز روابط عمومی تهران بررسی و برای پیگیری به استان ارسال می شود تا ظرف یک ماه پاسخگو باشند.

رفاه همچنین تاکید کرد: دستگاه قضایی خوزستان در سفر رئیس قوه قضاییه به نامه ها و درخواست های مردم توجه ویژه ای خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم همچنین در این دیدار دیدار مردمی در حاشیه بازدید رئیس قوه قضائیه را موثرترین بخش این سفر عنوان کرد و از مسئولان دادگستری استان خواست تا به درخواست ها و مکاتبات مردم توجه ویژه داشته باشند. در حاشیه این سفر .

رئیس کل دادگستری استان خوزستان همچنین با تقدیر از سفر رئیس کل دادگستری و هیئت همراه، گفت: استان خوزستان استان سرکوب شده ای است که بیش از 20 سال است که در این استان از سوی دستگاه قضایی برای حل مشکل خوزستان بازدید نشده است. آشکار است.

وی با اشاره به مشکلات متعدد دستگاه قضایی و کمبود اعتبار، امکانات و نیروی کار متناسب با حجم بالای کار در استان، خواستار توجه ویژه به نیازهای دستگاه قضایی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید