حذف سوخت های فسیلی به هیچ وجه قابل قبول نیست


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912972

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حذف سوخت های فسیلی برای کشورمان به دلیل فراوانی این سوخت ها در ایران به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی سلیقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی که صبح امروز پس از بازدید از بیستمین نمایشگاه بین المللی حفاظت از محیط زیست برگزار شد، با اشاره به ضرورت این موضوع گفت: برای انرژی هسته ای به عنوان انرژی پاک تصریح کرد: در بیست و هفتمین همایش جام تاکید کردیم که کشورها به دنبال تنوع انرژی باشند.

وی افزود: حذف سوخت های فسیلی برای کشورمان به دلیل وجود منابع فراوان این سوخت ها در ایران به هیچ وجه قابل قبول نیست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه کشور در حال برداشتن گام های خوبی برای رسیدن به انتشار کربن صفر است، به اجرای برنامه تحقیقاتی برای تجزیه و تحلیل شیرابه ها برای ساماندهی آنها اشاره کرد.

به گزارش سلایگه، در برنامه ششم توسعه قرار است سهم انرژی های پاک در سبد انرژی کشور به 30 درصد برسد.

وی با رد برخی اظهارات مبنی بر لزوم پرهیز از صرف هزینه و زمان بیشتر برای نگهداری پیروز – سیاهگوش کوچک ایرانی – گفت: پیروز یک دستاورد علمی برای کشور ما است و تا زمانی که شرایط فراهم باشد از این گونه حمایت خواهیم کرد.

محمد اسلامی در این نشست خبری حفاظت از محیط زیست را فراتر از یک وظیفه سازمانی و فردی و اجتماعی همه مردم دانست و اظهار داشت: امروز جهان هدف گذاری کرده است که در سال 2050 به صفر شدن انتشار کربن برسد و باید حرکت کنیم. در این راستا..

وی فناوری های در حال توسعه سازمان انرژی اتمی را در دو بخش تولید برق و حفاظت از محیط زیست برشمرد و افزود: پس از توقف توسعه نیروگاه های هسته ای به دلیل در دسترس بودن سوخت های فسیلی ارزان، اکنون جهان به سرعت در حال توسعه است. توسعه این نیروگاه ها در حال حرکت است.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین به مزیت های گسترده نیروگاه اتمی 1000 مگاواتی بوشهر اشاره کرد و گفت: این نیروگاه طی 7 سال گذشته بیش از 52 میلیارد کیلووات ساعت برق به شبکه تحویل داده که موجب صرفه جویی در مصرف برق شده است. مصرف 7 میلیون بشکه نفت و گاز

اسلامی هدف کشور را تامین 20 درصد برق کشور از انرژی هسته ای عنوان کرد. اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص بحث مدیریت شیرابه نیز طرح آزمایشی در کشور اجرا شده و امیدواریم با کمک سازمان حفاظت محیط زیست در سایر نقاط کشور نیز اجرایی شود. بیو سازمان انرژی اتمی است که با همکاری وزارت نفت اجرا می شود. لازم به ذکر است بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست از 8 آبان لغایت 2 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید