وضعیت فعلی قیمت قابل قبول نیست/ اطلاع رسانی اخبار و سمت های دولت با هماهنگی کامل سخنگوی دولت انجام شود.

ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794196

رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه های مختلف از جمله رشد چشمگیر فروش نفت، افزایش مبادلات تجاری با اوراسیا و مواردی از این دست، گفت: با وجود دستاوردهای امیدوارکننده در حوزه های مختلف، وضعیت فعلی در تنظیم و کنترل بازار و قیمت ها قابل قبول نیست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با تاکید بر لزوم هم افزایی و هم افزایی دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور، گفت: مهمترین راه ایجاد این هم افزایی در همکاری دولت و مجلس است. روابط پارلمانی قوه مجریه است».

ملی شدن نیازهای نشر باید در دستور کار قرار گیرد

رئیس جمهور در خصوص مشکلات تامین کاغذ مورد نیاز کشور به ویژه نشریات، تصریح کرد: مسئولان مربوطه موضوع ملی شدن نیازهای صنعت نشر به ویژه کاغذ را با جدیت در دستور کار قرار دهند. کشور ظرفیت های خوبی برای استقلال در تولید کاغذ دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

نیاز به اطلاعات هماهنگ

آیت الله رئیسی بر لزوم هماهنگی کامل در دولت در حوزه اطلاع رسانی تاکید کرد و گفت: اعلام مواضع و اطلاع رسانی در مورد مسائل مربوط به دولت باید با هماهنگی کامل با سخنگوی دولت انجام شود. از سوی دیگر مدیر و محور فعالیت ها و برنامه های اقتصادی دولت، چهره معاون اول رئیس جمهور است و هرگونه اطلاع رسانی در زمینه مسائل اقتصادی باید با وی به توافق برسد.

گزارش استاندار خوزستان

صادق خلیلیان استاندار خوزستان پس از پایان جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در این استان ارائه کرد که مدیون آن بزرگواران و ایثارگران هستیم.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه علیرغم وجود ثروت معدنی فراوان در استان خوزستان و درآمدهای آن، از این فرصت به خوبی برای رفع محرومیت استان استفاده نشده است، از استاندار با کمک علمای بومی از جهادگران حزب الله خواست و به نحو احسن استفاده کرد. توسعه روستا و رفاه مردم.

رئیس جمهور فروش اموال مازاد را یکی از سیاست های دولت برشمرد و بر اجرای این طرح در استان خوزستان به نفع مردم تاکید کرد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه برخی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان هنوز به طور کامل اجرایی نشده است، افزود: معتقدیم یکی از راه های برون رفت از مشکلات استان اجرای کامل برنامه های مصوب در سفر دیوان عالی کشور است. رهبر “.

ارزیابی اقدامات خوب انجام شده برای احیای مناطق زلزله زده

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در بازسازی منطقه زلزله زده و اسکان مردم اندیکا، بر لزوم اقدام جهادی برای تکمیل برنامه های بهبود در این منطقه با توجه به فصل سرما تاکید کرد.

دکتر رئیسی اولویت دادن به اجرای پروژه های نیمه تمام را ضروری دانست و گفت: باید از وزارت نفت که اعتبارات قابل توجهی را برای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود به ویژه برای استان خوزستان اختصاص داده است، قدردانی کنم. اما موضوع آب و فاضلاب خوزستان یکی از اولویت های مشکلات استان است که به درستی به آن رسیدگی نشده است و باید در این زمینه گام های موثرتری برداشته شود.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، اصلاح الگوی تولید محصولات کشاورزی در خوزستان باید در دستور کار استانداری قرار گیرد.

همچنین استاندار خوزستان در این جلسه به صراحت به تشریح مشکلات مجتمع نیشکر هفت تپه و اقدامات انجام شده برای رفع آنها از جمله تسویه مطالبات کارگران پرداخت و گفت: مطالبات کارگران این مجتمع تا حد زیادی برطرف شده است. بر این اساس برنامه ای سه ساله برای رفع کامل مشکلات شرکت و رسیدن به سودآوری تهیه می شود.

هلیلیان همچنین اقدامات انجام شده برای مقابله با خشکسالی در استان را تشریح کرد که با همکاری دستگاه های اجرایی مختلف و اصلاح الگوی تولید محصولات کشاورزی تا حد زیادی مشکلات کم آبی استان را برطرف کرده است.

ادامه حل مشکلات مردم خوزستان

رئیس‌جمهور همچنین به معاون اجرایی رئیس‌جمهور دستور داد تا جلسه جداگانه‌ای با استاندار و استانداران برگزار کند و در صورت نیاز برای شناسایی موضوعات و پروژه‌های اولویت‌دار استان به خوزستان سفر کرده و در صورت نیاز در جلسه دولت یا موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گیرد. دستورات به رئیس جمهور

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید