کشتی تهران باید به جایگاه اصلی خود بازگردد/ وضعیت فعلی کشتی تهران در تیم های ملی قابل قبول نیست


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882825

من سعی می کنم از حق کشتی دفاع کنم و جایگاه آن را بالا ببرم

رئیس فدراسیون کشتی در کلاس یکپارچه سازی آموزشی مربیان استان تهران گفت: مشکل اصلی کشتی نحوه تمرین مربیان باشگاهی است که باید اصلاح شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، کلاس آموزشی یکپارچه سازی مربیان استان های تهران و قم از ساعت 9 صبح امروز چهارشنبه 31 تیرماه به میزبانی فدراسیون کشتی برگزار می شود. هیئت کشتی استان تهران برای یکسان سازی تمرینات مربیان کشتی آزاد و فرنگی با حضور علیرضا دبیر فدراسیون و حسن یوسفی افشار مشاور عالی در سالن دانشگاه آزاد اسلامی رودهان برگزار شد. رئیس فدراسیون درباره مسائل فنی

در ابتدای این کلاس علیرضا دبیر در سخنانی در جمع حاضران روش آموزش فنون را مهم دانست و گفت: ما به دنبال آموزش فنی در این کلاس ها نیستیم بلکه در حال آموزش روش تحلیل و یادگیری فنون هستیم. . 80 تا 90 درصد مشکل کشتی ایران به مربیان باشگاهی و شیوه تمرین آنها برمی گردد و ما در صدد اصلاح این روش هستیم. اگر قرار است تغییری در کشتی انجام شود، باید از پایه باشد.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: از زمانی که خانه های کشتی ساخته شده است، باشگاه های کشتی در سطح منطقه تعطیل شده و کشتی دچار این مشکل شده و در نتیجه تعداد کشتی گیران کاهش یافته است. باشگاهی که روزی 5-6 تمرین برای یک کشتی گیر انجام می داد به یک تمرین در روز کاهش پیدا می کرد.

وی افزود: در سال 1377 که فدراسیون کشتی را تحویل گرفتم جمعیت کشتی گیران بیمه شده از جمله پیشکسوتانی که کارت کشتی داشتند تنها 30 هزار نفر بود و با تلاشی که امروز انجام داده ایم این جمعیت را به 250 هزار نفر رسانده ایم. البته این جمعیت هم کم است و نیاز به افزایش دارد. از این رو در تمام سفرهای استانی از دستگاه های مختلف از سپاه گرفته تا سایر ادارات خواهشمندم سالن و باشگاه در اختیار ما قرار دهند تا باشگاه ها افزایش یابد و این باعث افزایش مربیان کشتی شود.

رئیس فدراسیون کشتی خطاب به مربیان حاضر در کلاس یکسان سازی مربیان کشتی آزاد و خارجی گفت: شما در این طرف کار هستید و من در این طرف کار هستم، کار اصلی با شماست. مربیان و مهمترین اتفاقی که روی تشک می افتد این است که کشتی گیر نتیجه بگیرد. من سعی می کنم حق کشتی را حفظ کنم و جایگاهش را در این طرف کارم بالا ببرم و از طرفی مشکل اصلی با شماست.

دبیری با اشاره به اینکه انسان های سالم با خدا کشتی را بلند می کنند، افزود: مربیانی مانند اکبر فلاح، دودانگه و بسیاری از مربیان دیگر در سالن می ایستند و با تمام اعتباری که دارند تمرین می کنند، ارزشمند است. شاید مورد انتقاد قرار بگیرم اما وقتی این مربیان هنوز در باشگاه ها کار می کنند مهم است.

دبیری در خصوص شاخص های سنجش کار مربی خاطرنشان کرد: شاخص کار و اثربخشی مربی تعداد بازیکنان ملی پوش است که 80،90 درصد این شاخص را معرفی ملی پوشان بزرگسال و 20 نفر است. درصد به تیم جوانان وضعیت فعلی کشتی تهران در تیم های ملی قابل قبول نیست و قابل مقایسه با دهه 60 و 70 نیست و باید تحولی رخ دهد.

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه کشتی از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک و روستاها می رود، تاکید کرد: تهران با 9 میلیون نفر جمعیت ظرفیت و پتانسیل بیشتری برای کشف استعداد و پرورش کشتی گیران نسبت به شهرهای کوچک دارد. در مورد روند نزولی کشتی مازندران و هجمه های زیادی وجود داشت، اما اکنون می بینید که مازندران در رده جوانان که خط شروع تمرین کشتی است در کجا قرار گرفته است.

منشی با اشاره به خروج کشتی تهران از جایگاه اصلی خود گفت: وقتی رئیس هیئت تهران را برکنار کردم به من تهمت زدند اما از حق کشتی دفاع می کنم. در همین راستا برنامه هایی برای احیای کشتی در تهران در دست اجراست و در یک مورد سالن کشتی ردیف هفتم که شناسنامه کشتی در تهران است و بزرگانی از جهان پهلوان تهتی تا حسن یزدانی در آن کشتی گرفته اند. و یک مکان در سطح جهانی خواهد بود.

وی افزود: «هم‌چنین با مغازه‌هایی که در کنار این تالار ساخته می‌شود، شورای تهران دیگر نیازی به اعتبارات جاهای دیگر نخواهد داشت و می‌تواند با درآمدی که از این مغازه‌ها به دست می‌آورد، خود حمایت کند.» با رایزنی های انجام شده مالکیت سالن مبارزه هفتم تیر مادام العمر به هیئت مدیره تهران واگذار شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید