جایگاه فعلی گردشگری در تهران شایسته نیست/تهران چهره گردشگری ندارد


ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901157

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به هفته گردشگری، گفت: جایگاه فعلی گردشگری در تهران شایسته نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به هفته گردشگری، گفت: جایگاه فعلی گردشگری در تهران شایسته نیست.

وی افزود: گردشگری ایران بیمار شده است و اگر روی آن سرمایه گذاری شود باعث بهبود وضعیت سایر بیماران و افزایش ارزش سرمایه گذاری می شود.

ضرغامی گردشگری را یکی از موضوعات مهم در نظام عنوان کرد و گفت: این حوزه بین رشته ای است و همه باید دست به دست هم بدهند چرا که گردشگری یک امر امنیتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: در حال حاضر 12 تفاهم نامه با همه نهادهای مسئول امضا شده است تا بتوانیم زیرساخت های فرهنگی را در کشور ساماندهی کنیم.

کمک به شهرداری تهران برای حل مشکل گردشگری

وی با اشاره به کمک شهرداری تهران برای حل مشکل گردشگری گفت: در حد توان شهرداری تهران می توان گردشگری را ساماندهی کرد، تهران باید قطب گردشگری کشور باشد و تهران در این زمینه رشد چشمگیری داشته است و 80 درصد مراکز اسکان پایتخت در ایام نوروز شلوغ است

طرح گردشگری ارزان در دستور کار است

ضرغامی بیان کرد: البته توسعه زیرساخت های گردشگری نیز حائز اهمیت است و باید برای رونق مراکز اقدامات جدی صورت گیرد و بر همین اساس طرح گردشگری ارزان اجرا می شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: دو ماه است که چهره شهر به عزاداری و عزاداری اختصاص یافته است، اما با اینکه ماه محرم به پایان رسیده، هنوز پرچم های سیاهی باقی مانده است. ماه ربیع مبارک باد

وی گفت: اگر شهرداری تهران تابلوهایی را به وزارت گردشگری اختصاص دهد می توانیم شادی را نشان دهیم و فرهنگسراها را روی تابلوها ارائه کنیم.

ضرغامی با بیان اینکه تهران جنبه گردشگری ندارد، گفت: در حوزه حمل و نقل تهران اتوبوسی وجود ندارد که بتواند گردشگران را در تهران جابه جا کند و فضای فرهنگی را به نمایش بگذارد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: دانش آموزان ما غذا ندارند در روزهای اخیر تصاویری از مدارس دخترانه منتشر شده که در شرف تخریب هستند. قرار است دانش آموزان 20 درصد وقت خود را خارج از مدرسه و در اردو و پیاده روی بگذرانند، اما ما این کار را نکرده ایم.

وی گفت: در راهپیمایی غدیر شاهد حضور زنان بی حجاب و حتی دختران بی حجاب بودیم و باید از این همدلی های سیاسی و فرهنگی برای تبدیل تهران به بهشت ​​ایران استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید