بررسی جایگاه و جایگاه ورزش باستانی در کارگروه ورزش حزب اسلامی موتلفه


ساعت: 15:29
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884466

دهمین جلسه کارگروه حزب موتلفه اسلامی با توجه به جایگاه و جایگاه ورزش باستانی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دهمین جلسه اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی شب گذشته با حضور اسدلا بادامچیان دبیرکل این حزب و مهرعلی باران چشم عضو شورای عالی ورزش و رئیس مجلس برگزار شد. فدراسیون کشتی و کشتی

در این دیدار محمدرضا تهرانی رئیس کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سابقه ورزش و کشتی باستانی در ایران و جایگاه والای آن در قرون گذشته از این ورزش به عنوان سبک زندگی و رفتار یاد کرد. توسط مردمی که گود زرهان را مقدس می دانستند، شمارش می شدند و افرادی که وارد این مکان می شدند به اصول و آرمان های جوانمردی معروف بودند.

بادامچیان دبیرکل حزب اسلامی موتلفه در زیر به اهمیت ورزش باستانی و رزمی برای مسئولان نظام و توجه ویژه مقام معظم رهبری به این آیین و رشته مهم، نوای ناقوس و ناقوس، نوای الناس اشاره می کند. مربی، نوع بنای زورخانه ها، فرهنگ ورود و خروج، این مکان مقدس و اشعار معنوی که برای صیقل دادن روح و جسم ورزشکاران خوانده می شود را نشانه بارز قداست و افتخار این ورزش دانست و افزود: : ما نه تنها می‌توانیم با بهره‌گیری از این پتانسیل ارزشمند و فرهنگ سازنده، تحولی اساسی در ورزش کشور ایجاد کنیم، بلکه می‌توانیم به نحوی بر ورزش جهان تأثیر بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: آموزه های فرهنگی ورزش باستانی قابل تامل است و جامعه نوین اسلامی باید با تکیه بر این فرهنگ غنی، اساس تربیت بدنی خود را پایه گذاری کند.

در این جلسه تعدادی از اعضای کارگروه ورزش به بیان نقطه نظرات، نقطه نظرات، پیشنهادات و سوالات خود در رابطه با ضرورت گسترش ورزش باستانی و کشتی پهلوانی، اهمیت و توزیع آن و همچنین چرایی برگزاری جلسات عالی ورزش پرداختند. شورا برگزار نشد.

آخرین سخنران این جلسه سردار باران چسمه بود که ضمن تشکر از اعضای ستاد ویژه ورزش و دبیرکل حزب موتلفه اسلامی برای حضور در این جلسه، برخی از موارد مطرح شده از جمله اهمیت برگزاری را مورد بحث و بررسی قرار داد. جلسات شورای عالی ورزش و تعویق طولانی مدت وی تصریح کرد: در دولت قبل توجه جدی برای برگزاری جلسات شورای عالی ورزش وجود نداشت. دو جلسه این شورا تا پایان دولت دوازدهم برگزار شد که متاسفانه به دلیل تغییر دولت مصوبات آن اجرایی نشد. بدیهی است که برگزاری جلسه ای به ریاست رئیس جمهور راه را برای ورزش هموار می کند و بسیاری از مشکلات و گره های ورزش را می توان در این جلسات حل کرد اما چرا وزارت ورزش دولت پیش از این اهتمامی به برگزاری آن نداشت و اکنون پس از گذشت نزدیک به یک سال از تشکیل دولت جدید، جلسه این شورا تشکیل نشد، این سوالی است که وزارت ورزش باید به آن پاسخ دهد.

رئیس فدراسیون ورزش های باستانی و کشتی در خصوص حضور خود در فدراسیون مذکور گفت: با دل و ایمان مسئولیت در این فدراسیون را پذیرفتم. پس از سرپرستی فدراسیون چندین سمت رهبری به من پیشنهاد شد که نپذیرفتم زیرا اعتقاد راسخ دارم با گسترش فرهنگ کشتی و فرهنگ از طریق این ورزش ملی و آیینی می توان تحولی جدی در کل ورزش ایجاد کرد. کشور و حتی جامعه. نمونه بارز آن موج توجه مردم و جامعه ورزش به عملکرد نوجوانان باستانی در برنامه تلویزیونی عصر جدید بود. خوشبختانه در راستای گسترش این ورزش صدا و سیما همکاری خوبی با ما دارد و امیدواریم در آینده نزدیک ورزش باستانی به یکی از جستجوهای جدی نوجوانان و جوانان تبدیل شود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف نیازمند حمایت همه نیروهای علاقه مند و تاثیرگذار هستیم. بودجه ما آنقدر نیست که در مدت کوتاهی تحول عظیمی در عرصه ورزش باستانی ایجاد کنیم. اما از زمانی که آمدم توانستم بودجه مصوب فدراسیون را چند برابر کنم و خوشبختانه مجلس محترم هم رقم قابل توجهی برای فدراسیون محسوب می شود. می تواند کمک زیادی به رسیدن به اهدافمان کند

باران چشمه در بخشی دیگر از سخنان خود، با امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش، آموزش عالی، صدا و سیما، وزارت کار و سازمان، توسعه در حوزه ورزش بدنی و روند آینده سازان در این حوزه را مورد تاکید قرار داد. زندان ها و مراکز دیگر خاطرنشان کرد: هدف این است که ورزش باستانی را به مدارس و دانش آموزان برساند. طبق تفاهم نامه ای که امضا کردیم امسال 31 زرهانه توسط آنها ساخته می شود. با وجود مشکلات، سال گذشته 19 آشپزخانه عمومی افتتاح کردیم. در حال حاضر ۲۳۱ زندان در کشور نیازمند نوسازی هستند. برخی از دبیرستان ها حتی امکانات اولیه ورزشی ندارند. ما باید تا جایی که می توانیم به آنها کمک کنیم.

باران چسمه در پایان تاکید کرد: زرهانه در کشور ما مقدس است. ما نمی‌توانیم دست به کار شویم تا این مکان مقدس و معنوی از بین برود، برای این منظور ساختارسازی در بعد نرم‌افزاری و طراحی برنامه را نیز آغاز کرده‌ایم. کمیته فرهنگی مستقلی در فدراسیون ایجاد کردیم. هدف این است که با تعامل و ایجاد هماهنگی بین تمامی نیروهایی که در این ورزش سهیم هستند به کار خود ادامه دهیم. در همین راستا جلساتی را با فدراسیون بین المللی و فدراسیون کشتی برگزار کردیم تا در فضای همدلانه مسائل مربوط به این ورزش را حل و فصل کنیم. موضوع CAC و لغو انتخابات در دادگاه تجدید نظر تصمیم گیری شد. در نهایت امیدواریم و انتظار داریم همه کسانی که دل به ورزش باستانی و فرهنگ غنی آن دارند به ما بپیوندند تا این ورزش را گسترش دهیم تا الگوی خوبی برای جهان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید