برگزاری جلسه کارگروه ورزش حزب موتلفه با نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918172

نایب رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی گفت: انتظار عملکرد بهتری از وزارت ورزش داشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نوزدهمین جلسه اعضای کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی متشکل از کارشناسان مجرب، سردبیران ورزشی رسانه های گروهی و با حضور سیدعلی یزدیها نماینده مردم تهران و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی سه شورای اسلامی برگزار کردند.

در ابتدای این جلسه محمدرضا تهرانی رئیس کارگروه ورزش ضمن قدردانی از سومین حضور یزدی کاه در جمع اعضای کارگروه حزب موتلفه اسلامی به بیان نکاتی در خصوص وضعیت کلی ورزش کشور پرداخت. کشور و فدراسیون های ورزشی ابراز امیدواری کرد که مجلس برای تامین نشاط و سلامت جامعه به مقوله ورزش بیشتر توجه کند. در این جلسه برخی از اعضای کارگروه در خصوص موانع و مشکلات پیش روی خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، ضرورت تحرک و تلاش بیشتر در عرصه دیپلماسی ورزشی، جام جهانی و نمایندگی تیم ها بحث و تبادل نظر کردند. تیم ملی در این رقابت ها، بلاتکلیفی برخی از فدراسیون های ورزشی، ضرورت گسترش ورزش در بین اقشار مختلف جامعه، تحت الشعاع قرار گرفتن قشر جوانان در زیر سایه ورزش، بحث حق پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال، ضرورت را مطرح کردند. برای چابکی در وزارت ورزش، چرا حضور افراد غیرمتخصص در پست های رهبری در وزارتخانه و سایر نکات.

یزدی خواه آخرین سخنران جلسه بود که در رابطه با مطالب مطرح شده اظهار داشت: نمایندگان مردم برحسب وظیفه و سوگند ذاتی خود متعهد می شوند که بر کار مدیران و نهادها نظارت کافی داشته باشند. این امر در مورد وزارت ورزش و کار حاکمان این قشر نیز صدق می کند، زیرا این مقوله به دلیل گستردگی و اهمیتی که در بین اقشار مختلف جامعه دارد همواره مورد توجه مجلس بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مورد نیز حساسیت و دقت کافی دارند.

وی افزود: واقعیت این است که انتظارات مردم و بر همین اساس نمایندگان مجلس از وضعیت ورزش فراتر از حد فعلی است و به نظر من وزارت ورزش نتوانست آنطور که باید انتظارات را برآورده کند.

یکی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: با تمام ویژگی های فوق هدف اصلی ما در مجلس حمایت از دولت و وزرای کابینه است اما در موارد ضروری اگر نمایندگان به جمع بندی لازم برای احقاق حق برسند. مردم و حل مشکلات. تذکر، استیضاح و حتی استیضاح باید در دستور کار قرار گیرد، این را رد نمی کنند. این موضوع در بحث وزارت ورزش حائز اهمیت است و انتظار می رفت که وزارت ورزش با همکاری دولت و مجلس عملکرد بهتری داشته باشد و شاهد مشکلات متعدد و متفاوتی در این زمینه نباشیم.

یزدی کاه در پایان تاکید کرد: درصدد رفع برخی از مشکلات ورزش از جمله واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، الزام به هزینه یک درصدی تجهیزات ورزشی و برخی نواقص دیگر در برنامه هفتم توسعه هستیم. . هدف داشتن جامعه ای پویا و سالم است که رسیدن به این جایگاه مستلزم صرف اعتبارات لازم، مدیریت پویا و برنامه ریزی دقیق و اصولی است.

دیدگاهتان را بنویسید