رویدادهای اخیر به صنعت گردشگری آسیب رسانده است/ صنعت گردشگری هیچ حمایتی ندارد


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903766

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی ایران گفت: اتفاقات اخیر به صنعت گردشگری آسیب وارد کرده است. مردم در حال از دست دادن شغل خود هستند و ما باید به فضای آرام بازگردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حرمت الله رفیعی رئیس انجمن مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در نشست خبری که امروز در سالن اجتماعات این انجمن برگزار شد، گفت: همزمان با ما بزرگترین شرکت هواپیمایی دنیا سه بار متوالی اعتصاب می کند و این اتفاقات در حال رخ دادن است. آنجا هم. وقتی آنها دخالت می کنند ما در کارشان دخالت کرده ایم؟ اتفاقات اخیر بر صنعت گردشگری تاثیر گذاشته است. مردم در حال از دست دادن شغل خود هستند و ما باید به فضای آرام بازگردیم.

سفرهای خارجی 50 درصد آسیب دید

وی گفت: اکنون هر زمان که بخواهم می توانم در خیابان راه بروم و مشکلی وجود ندارد، البته اگر ساختمانی در خیابان باشد که در حال فروریختن باشد، به آنجا نمی روم، این بدان معنا نیست که امنیت در کشور وجود ندارد. ” سفارتخانه ها اعلام کردند که اتباع آنها کشور را ترک خواهند کرد. چرا به دروغ می گویید ایران امن نیست؟ این اتفاقات 90 درصد خسارت به گردشگران خارجی وارد کرد. در حوزه گردشگری داخلی، گردشگری آسیب چندانی ندید. پروازها را زیر نظر گرفتیم و دیدیم که مقاصد گردشگری ایران پر است.

رفیعی همچنین از بیمه شدن تورهای گردشگری در جریان رویدادها و جبران خسارات ناشی از لغو آنها خبر داد و گفت: اخیرا جلسه ای با معاونت گردشگری، وزارت حریم خصوصی و تامین اجتماعی و سایر نهادها داشتیم. هماهنگی های قبلی انجام شده و تورها ممکن است تحت پوشش بیمه قرار گیرند. اگرچه وضعیت اضطراری رخ نداده است، اما خسارات قابل جبران است.

رئیس انجمن دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه وزارتخانه های مختلف در کار گردشگری دخالت می کنند، گفت: حتی وزارت محرمانه هم دخالت می کند، چرا تور را گران می فروشید؟ ما گیرنده داریم، اگر مشکلی در این بخش وجود دارد، وزارت میراث فرهنگی وارد عمل شود، اما می بینیم که این شعبه حامی ندارد. این مداخلات باید کم شود حالا برای گرفتن مجوز باید هفت خوان رستم را رد کنیم و از 17 موسسه مجوز بگیریم.

رفیعی درباره فروش آشفته تورهای جام جهانی قطر نیز گفت: 6 ماه پیش در مورد جام جهانی پیش بینی می کردم که اتفاق خوبی نمی افتد و این دوره بدتر از اکسپو و جام جهانی قبلی خواهد بود. الان عده ای تور 50 میلیون تومانی را 500 میلیون تومان می فروشند. آشفتگی در بازار بود. آیا این مسئولیت بر عهده بخش خصوصی است یا دولت؟ چرا باید در مورد فروش این تورها اینقدر سردرگم باشیم؟ چطور می شود که عده ای در هیئت مدیره تعدادی از دفاتر ذینفع حضور دارند و این تورها را گران می فروشند؟ هرچه در مورد جام جهانی قطر می گوییم، با خودمان انجام می دهیم. وقتی پک 50 تومانی را 500 تومان می فروشند باید بک آپ داشته باشند. این نمایندگی ها کجا نگهداری می شوند؟ ما می توانستیم جام جهانی را ببریم اما نمی شود و شعاری که دادند هزاران ایرانی را به جام جهانی می برند محقق نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید