میراث تاسف بار حضور آمریکا در منطقه / آمریکا هر کجا که باشد به آن کشورها آسیب رسانده است

زمان: 09:57
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781194

تئوری خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا که یکی از خواسته های برحق جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از کشورهای منطقه است، بی سابقه است و بر تعداد کشورهای حامی و تاکید بر این خواسته هر روز افزوده می شود. روز به خاطر میراث تاسف بار حضور آمریکا در منطقه چیزی جز ناامنی، ویرانی و عقب ماندگی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ اواخر ژوئن سال جاری مجری شبکه ماهواره ای الحوار به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که آمریکا قصد دارد تا اوایل تابستان تجهیزات و نیروهای خود را از منطقه خاورمیانه خارج کند. همچنین یکی از کارشناسان این شبکه دلیل خروج آمریکایی ها از خاورمیانه را تغییر استراتژی این کشور دانست. یعنی در حالی که تئوری خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا که یکی از خواسته های برحق جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از کشورهای منطقه است، بی سابقه بوده و تعداد ملت هایی که از منطقه حمایت و تاکید می کنند. این تقاضا هر روز در حال افزایش است.

ایالات متحده از زمان حمله به عراق در سال 2003، علیرغم بیش از 4000 کشته و 2.7 تریلیون دلار هزینه و در نتیجه خروج نیروهای آمریکایی از باراک اوباما در سال 2008، نتوانسته امنیت را تامین کند. عراق صحبت کرده و توافقنامه امنیتی را با آن امضا کرده است. عراق در نوامبر 2008، به ایالات متحده حقوق امنیتی ویژه نظامی در عراق اعطا کرد.

*دلیل اصرار آمریکا بر حضور خود غارت منابع عظیم منطقه است

در سال 2014 با ظهور داعش در عراق و تشکیل ائتلاف بین المللی ضد تروریسم به رهبری آمریکا، حدود 11000 نیروی خارجی وارد عراق شدند که حدود 70 درصد آنها آمریکایی بودند. در آن زمان آمریکا ائتلاف تحت رهبری آمریکا را بهانه ای برای ماندن در عراق قرار داد و نیروهای ائتلاف بر حضور در منطقه به ویژه عراق اصرار داشتند. قاسم سلیمانی در عراق و سوریه متلاشی شد.

66b093a8 f67a 4ca1 8bef 4e92c98bb53b خبر خاکستری

* ترور هولناک سردار سلیمانی یکی از پیامدهای شوم حضور آمریکا در منطقه است.

آمریکا با اصرار بر حضور خود در منطقه، علیرغم شکست های پی در پی، قصد دارد از مبالغ هنگفتی برای رسیدن به اهداف خود از جمله دستیابی به منابع عظیم منطقه استفاده کند تا ناکامی های فراوان خود را جبران کند. در فرودگاه بغداد توسط یک فرمانده که در حال مبارزه با داعش است اداره می شود و او را از عراق بیرون راند. در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست تروریست های آمریکایی، پارلمان عراق در تاریخ 5 ژانویه 2020 با بیش از 170 رای موافق، قطعنامه ای را تصویب کرد که به اخراج نیروهای خارجی و پایان دادن به نقش ائتلاف آمریکایی منجر شد. در کشور

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که مجلس نمایندگان آمریکا تعداد نیروهای آمریکایی در عراق را به 5000 تن کاهش داده است، اما قصد ندارد همه نیروها را از عراق خارج کند زیرا آمریکا میلیاردها دلار دارد. پایگاه های نظامی سرمایه گذاری کرده اند و اگر عراق خواهان خروج نیروهای آمریکایی است، باید غرامت آمریکا را بپردازد، در غیر این صورت با تحریم مواجه خواهد شد. این تهدید برای عراق که کنترل آن بر صادرات و واردات و درآمدهای نفتی تا حد زیادی در دست کنسرسیوم های آمریکاست و به همین دلیل مانعی برای پیگیری جدی این قطعنامه شده است و تا به امروز این کشور بر امنیت متمرکز است، جدی و خطرناک بود. صلح و رفاه.او خود را ندیده است.

میراث تاسف بار حضور آمریکا در منطقه ناامنی، ویرانی و عقب ماندگی است

پس از نمایش ساختگی در 11 سپتامبر 2001، آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد و امروز پس از 20 سال حضور نظامی باورنکردنی در آن کشور، ناامنی، ویرانی و هرج و مرج، هرج و مرج، آوارگی مردم، فقط انسان ها. و هزینه های مالی این بخشی از دستاوردهای ایالات متحده است.

صرف نظر از دلایل شکست‌های پی در پی و ننگین آمریکایی‌ها، در تمام سال‌هایی که در منطقه غرب آسیا حضور داشته‌اند، با وجود هزینه‌های گزاف، نه تنها به پیروزی‌ها و دستاوردهایی دست نیافته‌اند، بلکه امنیت را نیز زیر پا گذاشته‌اند. کشورهای منطقه غرب آسیا چیزی جز ناامنی، ویرانی و عقب ماندگی نیستند.

77e6d0aa 99bc 4d9f 9430 69c065df01c3 خبر خاکستری

* حضور باعث آسیب به این کشورها شده است

سیدجلال حسینی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ در پاسخ به چرایی خروج آمریکا از منطقه، به نقل از یکی از وزیران امور خارجه آمریکای لاتین که اخیراً به سازمان ملل گفته بود که ایالات متحده تنها کشوری در جهان است که در آن کودتا نمی شود، زیرا ایالات متحده در آن سفارت ندارد. ایالات متحده. آمریکا در هر کشوری که سفارت دارد کودتا کرده است، در حالی که در بیش از 60 تا 70 کشور با دخالت آمریکا کودتا شده و دولت های قانونی آن کشورها سرنگون شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه آمریکا از آنجایی که به دنبال هژمونی و سلطه بر جهان است، هر کجا که حضور داشته به این کشورها آسیب رسانده است، تاکید کرد: آمریکایی ها قول داده اند که دموکراسی را به افغانستان بیاورند و طالبان را از بین ببرند، اما اکنون که از 20 سال قبل حکومت کرده اند. . سال‌ها با ارتش که مردم با طالبان موافقت کردند و بدون مقاومت تسلیم شدند. در این سال‌ها، قاچاق مواد مخدر و کشت مواد مخدر چندین برابر قبل شد. بلاتکلیفی افزایش یافت. افراد زیادی کشته شدند و مشکلات زیادی به وجود آمد.

وی افزود: آمریکایی ها وعده دموکراسی در عراق را دادند اما در نهایت شرایط به گونه ای شد که خود مردم عراق خواستار خروج آمریکا از آن کشور شدند و کنگره نیز خروج آمریکا از عراق را تایید کرد.

* آمریکا به دنبال هژمونی و سلطه در منطقه غرب آسیا است

حسینی گفت: آمریکا نه تنها در هر جایی که بود واقعاً خدمت نکرد، بلکه به دنبال تحکیم منافع خود بود و در واقع ضربات جبران ناپذیر بسیاری را وارد کرد. به همین دلیل است که آمریکایی ها به دنبال منافع خود هستند و معتقدند هرکس بر منطقه مسلط شود، به نوعی بر تمام جهان مسلط است.

وی ادامه داد: حضرت آقا در پاسخ به سخنان ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که گفته بود «ما می خواهیم برای شما کار کنیم» فرمودند: اگر می خواهید خدمت کنید از ما و این منطقه دوری کنید، اگر به ما نزدیک شدید. ، تو چیزی جز خیانت و ضرب و شتم نداری.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگرچه از ابتدا معتقد بودیم که آمریکا باید از منطقه خارج شود، اما پس از ظلم بزرگی که به ملت ایران وارد کردند، قهرمان ملی و قهرمان مبارزه با تروریسم و ​​قهرمان انقلاب را به شهادت رساندند. ملت ایران مبارزه با داعش از این طریق.«اما مردم ایران مصمم بودند که آمریکا را از منطقه خارج کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید