آموزش: برخی تلاش کردند مدرسه را به چالش بکشند و برخی دیگر تلاش کردند مدرسه را به هم بزنند / هیچ دانش آموزی در رویدادهای اخیر “اخراج” نشد.

آموزش: برخی تلاش کردند مدرسه را به چالش بکشند و برخی دیگر تلاش کردند مدرسه را به هم بزنند / هیچ دانش آموزی در رویدادهای اخیر “اخراج” نشد.

روز جدید معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ دانش آموزی در رویدادهای اخیر حذف نشده است. اگر تحت تأثیر قرار گرفت و حرکتی کرد، باید به او اطلاع دهیم. در این زمینه تاکنون دانش آموز اخراجی نداشته ایم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی قصد برهم زدن فضای یادگیری در مدرسه را داشتند و از شرط سنی و احساسات نوجوانان و کنجکاوی دانش آموزان استفاده کردند، گفت: برخی می خواستند مدرسه را به چالش بکشند و برخی به چالش کشیدن مدرسه. بی نظمی را ایجاد کنید که در گوشه و کنار مدرسه شکل گرفت که با درایت مدیران و هوشمندی دانش آموزان و اولیا نمی توان به آن دست یافت.

محمدمهدی کاظمی امروز در نشست خبری خود با موضوع «پروژه مهر و بازگشایی مدارس» با بیان اینکه امنیت در هر کشوری یکی از خطوط قرمز است و توجه به این موضوع مورد تاکید همه کشورها است، گفت: امنیت در هر کشوری یکی از خطوط قرمز است. ما باید برای همه دانش آموزان آموزش و پرورش فراهم کنیم و اگر تعداد کمی از 16 میلیون دانش آموز ما بخواهند جابه جا شوند، باید برای آن دانش آموزان هم فرصت تحصیلی فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا دانش آموزی به دلیل آسیب دیدگی در اغتشاشات اخیر محروم شده است؟ وی تاکید کرد: دانش آموز محرومی در این زمینه وجود ندارد. اگر برای هر یک از این دانش‌آموزان مشکلی پیش بیاید، خود را موظف می‌دانیم تا در تربیت آنها تلاش کنیم. دانشجو از این نظر مستثنی نیست. اگر تحت تأثیر قرار گرفت و حرکتی کرد، باید به او اطلاع دهیم. در این زمینه تاکنون دانش آموز اخراجی نداشته ایم.

ما به دلیل شرکت در رویدادهای اخیر اخراج نشده ایم

گفتگو و اطلاع رسانی با اولیای دانش آموزان صرفا جهت اطلاع رسانی بود

کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا دانش آموزی به دلیل بی انضباطی و انجام فعالیت های مرتبط با اغتشاشات اخیر با «تعلیق موقت» مواجه می شود، تاکید کرد: بحث و اطلاع رسانی به اولیای دانش آموزان صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد و ما چیزی را اخراج نمی دانیم. ما موقت نداریم، حتی وزارت آموزش و پرورش هم احساس می کند که موظف است برای دانش آموزانی که قبل از باز شدن مدارس دچار مشکل و حادثه شده اند، هر کاری که ممکن است انجام دهد.

وی با بیان اینکه جوانان ما پیرو مکتب امام حسین (ع) هستند و انتظار عظمت دارند و این را می توان در حضور گسترده جوانان و نوجوانان در راهپیمایی اربعین مشاهده کرد، تصریح کرد: استکبار از طریق جنگ رسانه ای و از طریق رسانه ها تلاش برای افزایش و گاهی اوقات افزایش می دهد. ساختارشکنی هایی وجود دارد که برخی افراد در کشور شروع به انجام آن کرده اند. برخی از این اخباری که گاهی این روزها شکل می گرفت، اخبار جعلی و اغراق آمیز بود.

دختران در مقایسه با پسران در دبیرستان ترک تحصیل می کنند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در بخشی دیگر از سخنان خود درباره آمار بازماندن از تحصیل در مقطع متوسطه توضیح داد: تا زمانی که ثبت نام دانش آموزان پایه نهم برای پایه دهم قطعی نشود، امکان گزارش آمار ترک تحصیل وجود ندارد. آنچه وجود دارد نشان می دهد که جمعیت دانش آموزی ما نسبت به سال قبل افزایش یافته است و میزان ترفیع و انتقال از دبیرستان اول به دوم در بین دختران بیشتر است، یعنی دختران در مقایسه با پسران در دبیرستان ترک تحصیل می کنند. .

به گفته کاظمی، 79 هزار دانش آموز در سه مقطع فنی و حرفه ای نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: می توان گفت که تعداد دانشجویان واحد فنی و حرفه ای ما هیچ گاه در دوران انقلاب اسلامی نبوده است. در مجموع یک میلیون و 104 هزار و 28 دانش آموز در پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می کنند که از این تعداد 387 هزار و 895 دانش آموز پایه دهم هستند که بیش از 10 نفر است که در سال گذشته تقریباً با افزایش مواجه بودیم. 7 هزار نفر

ثبت نام در پایه دهم ادامه دارد

کاظمی با تاکید بر اینکه ثبت نام دانش آموزان پایه دهم ادامه دارد، خاطرنشان کرد: 93 درصد دانش آموزان در پایه دهم ثبت نام کرده اند و ثبت نام ادامه دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره سهم رشته های مختلف در مقطع متوسطه توضیح داد: در بین رشته ها، سهم رشته های علوم انسانی بالاترین است. بعد رشته تجربه، بعد ریاضیات و بعد معارف اسلامی.

دیدگاهتان را بنویسید