تحصیلات: هیچ دانش آموزی در رویدادهای اخیر اخراج نشده است

تحصیلات: هیچ دانش آموزی در رویدادهای اخیر اخراج نشده است

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی قصد برهم زدن فضای یادگیری در مدرسه را داشتند و از شرط سنی و احساسات نوجوانان و کنجکاوی دانش آموزان استفاده کردند، گفت: برخی می خواستند مدرسه را به چالش بکشند و برخی به چالش کشیدن مدرسه. بی نظمی را ایجاد کنید که در گوشه و کنار مدرسه شکل گرفت که با درایت مدیران و هوشمندی دانش آموزان و اولیا نمی توان به آن دست یافت.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی کاظمی امروز در نشست خبری خود با موضوع «پروژه مهر و بازگشایی مدارس» با بیان اینکه امنیت در هر کشوری یکی از خطوط قرمز است و توجه به این موضوع مورد تاکید همه کشورها است، اظهار کرد: امنیت در هر کشوری جزو خطوط قرمز است. ما باید برای همه دانش آموزان آموزش و پرورش فراهم کنیم و اگر تعداد کمی از 16 میلیون دانش آموز ما بخواهند جابه جا شوند، باید برای آن دانش آموزان هم فرصت تحصیلی فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا دانش آموزی به دلیل آسیب دیدگی در اغتشاشات اخیر محروم شده است؟ وی تاکید کرد: دانش آموز محرومی در این زمینه وجود ندارد. اگر برای هر یک از این دانش‌آموزان مشکلی پیش بیاید، خود را موظف می‌دانیم تا در تربیت آنها تلاش کنیم. دانشجو از این نظر مستثنی نیست. اگر تحت تأثیر قرار گرفت و حرکتی کرد، باید به او اطلاع دهیم. در این زمینه تاکنون دانش آموز اخراجی نداشته ایم.

کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا دانش آموزی به دلیل بی انضباطی و انجام فعالیت های مرتبط با اغتشاشات اخیر با «تعلیق موقت» مواجه می شود، تاکید کرد: بحث و اطلاع رسانی به اولیای دانش آموزان صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد و ما چیزی را اخراج نمی دانیم. ما موقت نداریم، حتی وزارت آموزش و پرورش هم احساس می کند که موظف است برای دانش آموزانی که قبل از باز شدن مدارس دچار مشکل و حادثه شده اند، هر کاری که ممکن است انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید