هیچ دانش آموزی به دلیل ضعف مالی از تحصیل در مدرسه تیزهوشان منصرف نشده است


ساعت: 08:59
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892179

رئیس آموزش و پرورش تیزهوشان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون موردی نداشته ایم که دانش آموزی به دلیل ضعف مالی از تحصیل در مدرسه تیزهوشان ممانعت به عمل آورده باشد چرا که امتیازات پرداختی با توجه به توان خانواده ارائه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه رئیسی رئیس اداره استعدادهای درخشان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی بیان کرد: شرایط حضور در مدارس تیزهوشان ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی است.


وی با بیان اینکه برای داوطلبان این آزمون دستورالعمل ارسال می شود و بر اساس این دستورالعمل افرادی که دارای شرایط مندرج در دستورالعمل باشند می توانند در این آزمون شرکت کنند.


رئیسی با اشاره به اینکه دانش آموزانی که موفق به کسب امتیاز لازم در آزمون شوند می توانند در مدارس استعدادهای درخشان ادامه تحصیل دهند، یادآور شد: در مدارس استعدادهای درخشان یکسری شرایط آموزشی و پرورشی فراهم می شود که با مدارس دیگر متفاوت است. از در نتیجه، هزینه ثبت نام از دانشجویان دریافت می شود.


رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری یادآور شد: وصول این هزینه ثبت نام در دستورالعمل ورودی آمده و اولیا از آن مطلع هستند و در قوانین نیز آمده است.


وی بیان کرد: میزان این هزینه ثبت نام 50 درصد شهریه مصوب مدارس غیردولتی است که هر سال تحصیلی طبق ضوابط استعلام اداره مشارکت ها و مدارس غیردولتی و میزان این مبلغ اخذ می شود. مبلغ ثابت است در حالی که در چهارمحال و بختیاری مدرسه غیردولتی همتراز تیشوشان دارد.


رئیسی گفت: قیمت تعیین شده به تصویب مدیرکل و به اطلاع مدارس می رسد که در شهرستان شهرکرد برای متوسطه اول 3 میلیون و 400 هزار تومان و متوسطه دوم 4 میلیون و 300 هزار تومان است.500 هزار تومان. تومان و برای متوسطه دوم 3600000 تومان.


رئیس آموزش و پرورش تیزهوشان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون موردی نداشته ایم که دانش آموزی به دلیل ضعف مالی از تحصیل در مدرسه تیزهوشان ممانعت به عمل آورد که با توجه به توان خانواده تخفیف های پرداختی ارائه می شود.


وی افزود: بر اساس آیین نامه، تخفیف داده شده باید با واحد استعدادیابی به توافق برسد و با تایید رئیس آن اداره، در صورت عدم امکان مالی این تخفیف داده می شود.


رئیسی افزود: در اغلب موارد پرداخت هزینه ثبت نام برای خانواده ها سخت نیست و در صورت عدم امکان پرداخت هزینه ثبت نام، غیر از تخفیف، هزینه آن به صورت اقساطی پرداخت می شود.


رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تخفیف فقط به خانواده های تحت پوشش بهزیستی یا کمیته مددکاری تعلق نمی گیرد و در صورتی که خانواده ای توانایی پرداخت هزینه ها را نداشته باشد و این مشکل به ما تایید شود، عطف می شود. بر.


وی تصریح کرد: باید در نظر داشته باشیم که هزینه هایی که در مدارس تیژوشاخ می شود از محل هزینه ثبت نام تامین می شود و اگر به دنبال بهترین معلمان برای حضور در مدرسه هستیم نیاز به اخذ هزینه داریم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید