روابط فعلی تهران و مسقط قابل قبول نیست و نیاز به بهبود دارد


ساعت: 08:46
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840741

رئیس جمهور پیش از عزیمت به عمان گفت: روابط سیاسی و تجاری بین ایران و عمان وجود دارد. بنابراین، این سطح از روابط برای هیچ یک از طرفین قابل قبول نیست و تصمیم دو طرف برای ارتقای سطح روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری است.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز (دوشنبه) پیش از عزیمت به عمان، ضمن تسلیت و تسلیت شهادت سرهنگ صیاد هدی به خانواده ایشان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: این امر را از درگاه خداوند متعال مسالت دارم. شهید بی شک این جنایت نشان دهنده دست استکبار جهانی و مدافعان شکست خورده حرم است که می خواهند از این طریق ناامیدی خود را نشان دهند.

وی افزود: من بر تعقیب جدی این جنایت از سوی مقامات امنیتی تاکید می کنم و شک ندارم که انتقام خون پاک این شهید بزرگوار به دست جنایتکاران امری اجتناب ناپذیر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این سفر به دعوت سلطان عمان انجام می شود، افزود: روابط خوبی بین ما و عمان به عنوان یک دوست، برادر و همسایه وجود دارد. روابط سیاسی و تجاری بین ایران و عمان وجود دارد، بنابراین این سطح از روابط برای هر دو کشور قابل قبول نیست و تصمیم هر دو کشور افزایش سطح روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری است.

وی گفت: روابط تجاری دو کشور قطعا می تواند توسعه یابد. ما می‌توانیم روابط بیشتری را در حوزه‌های حمل‌ونقل، انرژی، گردشگری و به‌ویژه گردشگری سلامت تعریف کنیم.» در این سفر تفاهم نامه هایی با همکاری دستگاه های مختلف اداری بین دو کشور امضا و بر اجرای آن نظارت می شود.

رئیس جمهور افزود: این سفر برای توسعه سیاست همسایگی بین ما و کشورهای همسایه بسیار مهم است و در این گفت وگوها در مورد روابط دوجانبه و توسعه آنها، روابط منطقه ای بحث و تبادل نظر خواهد شد.

رئیسی تاکید کرد: نکته محوری در منطقه این است که همکاری و گفت و گو بین کشورهای منطقه می تواند امنیت ساز باشد و قطعا حضور نیروهای خارجی در منطقه به هیچ عنوان امنیت ساز نیست و می تواند. آنها امنیت منطقه را تهدید می کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مواضع و نکات مشترکی بین ما و عمان وجود دارد که در این گفتگوها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: امیدواریم سیاست دولت برای توسعه روابط با کشورهای دوست و همسایه و گامی در جهت حسن روابط با همسایگان باشد. تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید