پیتر جکسون استودیوی جلوه های ویژه خود را به مبلغ 1.63 میلیارد دلار فروخت

ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783316

این استودیو که جلوه‌های ویژه برخی از بهترین فیلم‌ها و سریال‌های تاریخ را تولید می‌کند، اکنون به یک شرکت بازی‌های ویدیویی فروخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گاردین، استودیوی جلوه های ویژه پیتر جکسون پشت پروژه های عظیمی مانند ارباب حلقه ها و بازی تاج و تخت بیش از 1.6 میلیارد دلار فروخته است که می تواند ضربه دیگری به صنعت سینما و تلویزیون نیوزلند باشد.

ویتا دیجیتال به شرکت آمریکایی بازی‌های رایانه‌ای Unity Software با مجموع فروش 1.63 میلیارد دلاری پول و سهام فروخته شد.

این اتفاق تنها چند ماه پس از آن رخ داد که آمازون با تصمیمی شگفت‌انگیز اعلام کرد که می‌خواهد پروژه اقتباسی تلویزیونی یک میلیارد دلاری خود را به فیلم «ارباب حلقه‌ها» ساخته جی آر آر تالکین در بریتانیا، درست پس از فیلم‌برداری فصلی در نیوزلند منتقل کند.

یونیتی گفت که ابزار جلوه‌های ویژه ایجاد شده توسط ویتا دیجیتال که مسئولیت خلق شخصیت‌ها و صحنه‌های «آواتار»، «زن شگفت‌انگیز» و «سیاره میمون‌ها» را بر عهده داشتند، اکنون «دموکراتیزه» شده و در اختیار میلیون‌ها سازنده قرار گرفته‌اند. و هنرمندانی از سراسر جهان ..

پیتر جکسون در بیانیه ای گفت: “ابزارهای دیجیتال ویتا به ما فرصت های نامحدودی برای احیای جهان ها و موجوداتی که در تصورات ما زندگی کرده اند، داده است.” یونیتی و ویتا دیجیتال با هم می توانند راه را برای هنرمندان از همه اقشار هموار کنند تا از این ابزارهای بسیار خلاقانه و قدرتمند استفاده کنند.

یونیتی همچنین اعلام کرد که ابزارهای Vita Digital که وظیفه خلق شخصیت Gallam در ارباب حلقه‌ها را بر عهده داشتند و همچنین افکت‌های Black Widow و Suicide Squad در پلتفرم آن ادغام شده و برای توسعه و واقعی‌تر کردن بازی‌های ویدیویی استفاده خواهند شد. .

یونیتی می گوید 275 مهندس Vita Digital در ولینگتون را برای نیروی کار خود استخدام می کند. با این حال، این معامله می تواند ضربه دیگری به صنعت فیلم و تلویزیون نیوزلند باشد که مالکیت یکی از بزرگترین بازیگران خود را از دست داده است.

جکسون این شرکت را در سال 1993 برای ایجاد جلوه های ویژه برای موجودات بهشتی تأسیس کرد. سایر سهامداران عبارتند از همسرش، فرن والش، مدیر عامل شرکت پرم آکاراجو، و شان پارکر، بنیانگذار Napster.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید