مبلغ قرارداد ساپینتو با استقلال 500 هزار دلار نیست / به بازیکنی می گویند سهم دلار خود را از جام جهانی بردار!


ساعت: 08:26
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878293

باشگاه هایی که وارد سامانه بورس می شوند به هیچ وجه مجاز به افشای اطلاعات نیستند.

معاون حقوقی و سخنگوی استقلال گفت: در بخشی از قرارداد این بازیکن، سهمی که این باشگاه از حضور در جام جهانی برای این بازیکن به دست می آورد، به طور کامل در اختیار بازیکن قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ فرشید سمیعی، معاون حقوقی و سخنگوی باشگاه استقلال درباره مبلغ قرارداد ریکاردو ساپینتو گفت: قرارداد او 2 ساله است و یک فصل کمتر از آن مبالغ است. قراردادهای خارجی که استقلال قبل از فصل بسته بود اعداد بسیار خوبی است. رگولاتورها می توانند تأیید کنند که ارقام نسبت به گذشته مناسب تر است، زیرا ما سعی کرده ایم مستقیماً با خود افراد و مدیر ارشد برنامه ارتباط برقرار کنیم و واسطه ها را حذف کنیم. در نتیجه هزینه ها کاهش یافت.

وی افزود: قراردادی که با خارجی ها می بندیم به گونه ای است که مدیریت باشگاه در دست آنها و جلوگیری از اتفاقات بعدی است. ما سعی می کنیم نظر باشگاه را غالب کنیم تا اتفاقی مثل استراماچونی که دو سال بخواهد و بجنگد، رخ ندهد. به راحتی می توانیم سال دوم را ادامه ندهیم و توقف کنیم. مثل اتفاقی که برای زستد افتاد. ما قانوناً این حق را در قرارداد برای خود پیش بینی کرده ایم. در مورد سایر قراردادها نیز سعی می کنیم منافع باشگاه را به طور کامل حفظ کنیم و در این زمینه حقوق باشگاه تضییع نشود.

سمیعی با بیان اینکه چرا قراردادها به صورت شفاف در اختیار مردم قرار نمی گیرد و اکنون به دلیل حضور در بورس، هواداران سهامدار هستند، خاطرنشان کرد: باشگاه هایی که وارد بورس فرابورس و … می شوند فرصتی ندارند. برای افشای اطلاعات اصلا اطلاعات در سامانه کدال آپلود شده و برای همه قابل مشاهده خواهد بود. اتفاقا یکی از الزامات ما در باشگاه استقلال این است که سیستم های نظارتی بورس به دقت نظارت کنند که آیا همه اطلاعات افشا می شود یا بخشی از هزینه ها به شکل دیگری دیده نمی شود. ارقام و مبالغ قراردادها باید در آنجا به صورت شفاف اعلام شود. واقعی و واقعی باشید.

قائم مقام باشگاه استقلال گفت: مثلاً از بازیکنی شنیدم که اسم و چهره باشگاه را هم نگویم. مثلاً در بخشی از قرارداد بازیکن، سهمی که این باشگاه از حضور در جام جهانی برای آن بازیکن می گیرد، به طور کامل در اختیار بازیکن قرار می گیرد. به این ترتیب مبلغ قرارداد را افزایش می دهند. در حالی که این رقم در قرارداد پیش بینی نشده است. خواهشمندیم این مسائل به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا حقایق و اطلاعات دقیق برای همگان شناخته شود.

وی با تاکید بر اینکه آیا می توان چنین بندهایی را به قرارداد اضافه کرد، خاطرنشان کرد: اطلاعی ندارم اما اگر اجرایی شود در قرارداد لحاظ نمی شود. اگر این مسائل در پول کالچی ثابت شد به دلیل ورود قوه قضائیه ایتالیا و استفاده از سامانه شنود و دسترسی به نرم افزارهای افراد بود که ثابت شد. در غیر این صورت قابل اثبات نیستند. البته قابل اثبات بودن یا نبودن آن ربطی به وجود بند ندارد. به هر حال از نظر قانونی چون می گوییم قابل اثبات نیست تکرار نمی کنیم. مومنی هم گفت که شنیدم چه می گویند. وقتی چیزی در جامعه گفته می شود و تکرار می شود، نمی آید که کسی را مقصر بداند. در قرارداد نمی توانند این کار را انجام دهند. اگر بخواهند این کار را انجام دهند، باید متفاوت باشد و انواع مختلفی داشته باشد.

سخنگوی باشگاه استقلال گفت: می توان تعهد را به شکل دیگری تعیین کرد که اصلا قرارداد دیده نشود. فرض کنید چنین اتفاقی افتاده است. معلوم نیست اما کارهای حقوقی زیادی می توان انجام داد که در آن قراردادی وجود ندارد، اما از طرفی منافع این شخص را تامین می کند.

سمیعی در گفت وگو با خبر با اعتراف به عدم ارتباط با خارجی ها مانند پرونده پادوانی گفت: صدای فیفا صادر شده است. حدود 130000 دلار بود. او به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد و 9 میلیون دلار طلب کرد. اما در کل در فوتبال سعی می کنیم روابط دوستانه و دوستی داشته باشیم. ما می گوییم اگر دو سه روز دیر کرد اشکالی ندارد. به شرطی که دقیقاً قانون را رعایت کنند و بر اساس منافع خود عمل کنند و اصلاً غافل نشوند.

قائم مقام باشگاه استقلال گفت: در بسیاری از موارد این چیزی است که ما فکر می کنیم با توافق دو طرف می توانیم تصمیم بگیریم اما اینطور نیست. اگر اهمیت بیشتری داده شود و از نظرات اشخاص حقوقی باشگاه جلوگیری شود، یعنی بعد از بروز مشکل قانونی این اتفاق نیفتد، از بسیاری از این مسائل جلوگیری می شود.

سمیعی در پایان گفت: با توجه به اتفاقات گذشته و پرونده هایی که به CAS رفته به نظر می رسد توجهی نشده است. توجه به کمیته حقوقی لازم نیست اما در باشگاه استقلال این موضوع کاملا رعایت می شود. مفاد قرارداد با ساپینتو کامل به صورت قانونی تایید و سپس امضا شد. فقط باید از مشاوران حقوقی آشنا با قوانین فیفا برای کاهش مشکلات قانونی استفاده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید