تمسخر سرمربی استقلال; 4 تا لیوان نیست، یکی بردار آقای ساپینتو!

تمسخر سرمربی استقلال;  4 تا لیوان نیست، یکی بردار آقای ساپینتو!

با حفظ اکثر چهره های فصل گذشته در استقلال، اکنون تردیدهایی در مورد حفظ حسین زاده و کوین یاماگا دو ستاره برتر این تیم وجود دارد. دو بازیکنی که در فصل گذشته بهترین بازیکنان استقلال بودند و تاثیر مستقیمی در گل ها و پیروزی های زیادی برای این تیم داشتند. استقلال در دروازه، خط دفاع و عمدتا در خط میانی و حمله با همین فرهاد مجیدی بازی می کند و مثلا رفتن دانشگر در خط دفاع اتفاق مهمی نیست اما رفتن حسین زاده و غیبت یمگا می تواند مهم باشد. و فرم هجومی آبی ها را تغییر دهد.

در صورت ماندن این دو بازیکن البته باید ساپینتو را مربی خوش شانسی دانست اما در غیر این صورت باید در فاز هجومی تغییراتی ایجاد کند و سجاد شهباززاده و کاوه رضایی به جای گستد اضافه می شوند.

تغییر در سبک بازی استقلال؟
در ساختار دفاعی باید دید ساپینتو از سه مدافع میانی مثل مجیدی استفاده می کند یا خیر؟ به هر حال روش فرهاد جواب داد و استقلال با کمترین گل زده قهرمان شد، در حالی که ساپینتو در مصاحبه هایش گفته بود مربی هجومی است و فوتبال رو به جلو و تهاجمی را دوست دارد. البته قهرمانی برای هواداران استقلال مهم است. آنها یک فصل عملکرد نسبتاً تدافعی را از تیم خود تحمل کردند که گلزنی هم نداشت تا در نهایت پس از 9 سال قهرمانی را جشن بگیرند. تازه این است که حالا سطح توقع هواداران استقلال و همچنین پرسپولیس بالا رفته و به چیزی کمتر از قهرمانی بسنده نمی کنند. پرسپولیسی‌ها در فصل گذشته اصلاً از مقام دومی تیمشان راضی نبودند و طبیعتاً استقلالی‌ها هم از مقام دوم متنفرند، مخصوصاً اگر پرسپولیس قهرمان شود.

آبی ها می خواهند دوباره برنده شوند
کار ساپینتو در شرایط طبیعی آسان نیست. او قول 4 قهرمانی را داد و همین موضوع کارش را سخت تر می کند اما به هر حال این مربی پرتغالی نسبت به پتانسیل مدعیان فوتبال ایران و لیگ برتر بازیکنان خوبی دارد و تیم تقریبا آماده ای را تحویل می دهد که قهرمان لیگ شد. و می تواند این قهرمانی را تکرار کند. به همین دلیل است که هواداران استقلال (به حق) از او انتظار قهرمانی دارند، حتی اگر پرسپولیس و سپاهان نسبت به فصل گذشته بهتر شده باشند. دربی تهران هم برای ساپینتو خیلی مهم است و نباید این دیدار خاص را ببازد. مجیدی سال گذشته دو بار در دربی را مساوی کرد اما در نهایت قهرمان شد و ساپینتو نیز با همین فرمول محبوب شد.

او برای ماندن در استقلال نه 4 جام بلکه حداقل یک جام را لازم دارد و این در تیم هایی مثل استقلال الزامی است، هرچند پرسپولیس گل محمدی فصل قبل قهرمان نشد و امسال با مبلغ بالاتری ماندگار شد!

دیدگاهتان را بنویسید