نبرد آلومینیوم و منسوجات، در پایان باورنکردنی / اولین لیوان قرن جدید به اراک می رسد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; دیدار فینال جام حذفی فوتبال بین تیم های نساجی مازندران و آلومینیوم اراک در حالی امشب از ساعت 20:30 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود که هر دو تیم برای اولین بار موفق شدند به فینال این رقابت ها راه یابند و حالا می توانند پیروز شوند. قهرمانی . برای دریافت جواز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا اگرچه با توجه به تغییر تقویم این رقابت ها در فصل آینده وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در حال حاضر نامشخص است اما به نظر می رسد قهرمان جام حذفی ایران این … فصل نیز فرصتی برای شرکت دارد. این مسابقات را داشته باشید.

با این حال دیدار آلومینیوم و نساجی که ابتدا قرار بود برای تبریز برگزار شود، در نهایت به درخواست دو باشگاه به تهران و ورزشگاه آزادی منتقل شد تا حضور هواداران پرشور خود تسهیل شود، اما چالش اصلی روزهای اخیر در این دیدار بود. که منجر به سردرگمی هواداران و مسئولان هر دو باشگاه شده است.

هواداران اراکی که پیش از این در دیدار آلومینیوم – پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و سپس با حضور پرشور در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک حمایت ویژه خود را از تیم محبوبشان در مرحله نیمه نهایی اعلام کرده بودند، اکنون قصد دارند در فینال رقابت کنند. ، باید با حداکثر توان در کنار تیم آلومینیوم باشند و از سهمیه حداکثر استفاده را ببرند. بازی فینال با تیم نساجی همراه خواهد بود.

آلومینیوم سازان پس از جدایی رسول خطیبی با حضور رحمتی روی نیمکت و شوک برای این تیم، سرانجام پس از 13 هفته ناکامی در مسیر نسبتاً بهتری قرار گرفتند و در این میان رقابت های جام حذفی و اراکی ها در این مسابقات به مصاف حریفانی می روند. مسابقات مهم ترین آزمون رحمت از زمان نیمکت نشینی تیم آلومینیوم بود.

تیم آلومینیوم اراک که پیش از این در مرحله یک شانزدهم فجر شهید سپاسی شیراز را با نتیجه دو بر صفر از دور رقابت ها حذف کرد و پس از پیوستن به رحمتی در مرحله هشتم در ضربات پنالتی در دیداری حساس تیم سپاهان اصفهان را شکست داد. در مرحله یک چهارم نهایی مقابل پرسپولیس به مصاف این تیم رفت، اما در این دیدار حذفی آلومینیوم سازان را غافلگیر کردند که در دو سال اخیر و دور از رقابت های جام حذفی آمار بسیار خوبی را مقابل شاگردان گل محمدی به ثبت رساندند.

در مرحله نیمه نهایی جام حذفی اما آلومینیوم اراک در حالی به مصاف تیم ماهشاه از خلیج فارس رفت که هر دو تیم برای رسیدن به این مرحله از شگفتی های جام حذفی این فصل در راه بودند اما در نهایت این اراکیس بود که این سفر غافلگیرکننده را رقم زد. آنها بازی های خود در جام حذفی را با حذف تیم ماهشهری به پایان رساندند و راهی فینال شدند.


04c94e2b 653c 4295 a089 581b0ea01ee0 خبر خاکستری

اما نساجی مازندران در مرحله یک شانزدهم با یک گل آرمان گهر سیرجان را شکست داد و راهی فینال جام حذفی شد و در مرحله یک هشتم موفق شد با نتیجه 3 بر یک از سد گل گهر سیرجان بگذرد.الهامی. استقلال پس از 120 دقیقه بازی به تساوی بدون گل رسید و در ضربات پنالتی در ورزشگاه آزادی موفق شد پرافتخارترین تیم جام حذفی را از دور رقابت ها حذف کند.

نساجی در مرحله نیمه نهایی به دلیل بازسازی ورزشگاه خانگی خود در ورزشگاه آزادی مجبور به میزبانی از مس کرمان شد و در حالی که این دیدار به ضربات پنالتی نیز کشیده شد، در دقایق پایانی نیمه دوم یک پنالتی به سود نساجی اعلام شد. اضافه شدن و باز شدن تیم کرمان از روی پنالتی باعث شد تا نساج دیگر تیمی باشد که برای اولین بار به فینال جام حذفی راه پیدا می کند.

تولیدکنندگان آلومینیوم که راه زیادی از نساج برای رسیدن به فینال جام حذفی طی کرده و دو تیم کشتی‌گیری سپاهان و پرسپولیس را از این رقابت‌ها حذف کردند، حالا به مصاف تیم پرافتخار جام حذفی می‌روند. عدم حضور تیم های رقیب فوتبال ایرانی در فینال جام حذفی اتفاقی است که در سال های اخیر کمتر دیده می شود، اما امسال آلومینیوم و نساجی با صعود به فینال نشان دادند که می توانند قطب های جدیدی در زمین ظاهر شوند. حرفه ای متمرکز بر تیم های فوتبال شهری امیدوارکننده بود.


سیدمهدی رحمتی در حالی که برای قهرمانی در جام حذفی آلومینیوم کشور گام برمی دارد، با کت و شلوار مربی. این یکی از مواردی است که در سال های اخیر در جام حذفی بسیار موفق بوده استساکت الهامی که در سال 1399 نیز با تراکتور به فینال جام حذفی راه یافته بود، در این دیدار برای دومین بار تراکتورسازی را شکست داد و 3 بر 2 استقلال را شکست داد.

اما تیم فوتبال نساجی مازندران در فینال جام حذفی به مصاف آلومینیوم اراک رفت که سرمربی خود در این دیدار را نخواهد داشت، ساکت الهامی در دقیقه 82 بازی نیمه نهایی مقابل مس کرمان کارت زرد گرفت و پس از اعتراضات مکرر این اخطار دومین کارت زرد سرمربی نساجی در جام حذفی کشور بود که منجر به حذف وی در فینال شد.

کمیسیون داوران فدراسیون فوتبال برای دیدار فینال به سراغ داور باتجربه بوشهری رفت و با انتخاب این کمیسیون، محمدحسین زاهدی فرد باید دیدار شاگردان الهامی و رحمتی را قضاوت کند.


آخرین دیدار تیم های آلومینیوم و نساجی به هفته دهم لیگ برتر این فصل برمی گردد که دو تیم به تساوی شماره یک رضایت دادند، البته بلافاصله پس از فینال جام حذفی، تیم های آلومینیوم و نساجی باید برنده 14 مسابقهآنها در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر در اراک به مصاف هم خواهند رفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید