مبلغ قرارداد ویلموتس 7 میلیون و 775 هزار یورو بود. باید 3 میلیون و 325 هزار یورو غرامت بدهیم/ تحریم ها و مصاحبه ویلوتس دلیل پیروزی ما بود


زمان: 12:11 صبح
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886031

به گفته وکیل اتحادیه فوتبال انگلیس، دلایل تصمیم ویلموتس برای شکسته شدن در دادگاه CAS؛

وکیل فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس دلایل رای ناموفق این مربی بلژیکی را اعلام کرد و گفت: مبلغ قرارداد ویلموتس 7 میلیون و 775 هزار یورو است; باید 3 میلیون و 325 هزار یورو غرامت بدهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روزبه وثوق احمدی، وکیل اتحادیه فوتبال انگلیس در پرونده ویلموتس، درباره آخرین تحولات پرونده مارک ویلموتس گفت: ساعاتی پیش رای پرونده ویلموتس در دادگاه داوری ورزش به من اعلام شد. در حکم صادره از سوی این دادگاه، تصمیم فیفا لغو شد و اعتراضات وکلای فدراسیون فوتبال که من یکی از آنها هستم و تیم حقوقی بسیار بزرگ و قدرتمندی که از من حمایت کردند، در این پرونده مطرح شد.

وی افزود: بخشی از مبلغ غرامت صادر شده از سوی فیفا توسط دادگاه داوری ورزش لغو شد و مابقی مبلغی که باید به ویلموتس پرداخت شود 3 میلیون و 325 هزار یورو تعیین شد.

وکیل فدراسیون فوتبال درباره این پرونده گفت: ویلموتس با امضای قراردادش با ایران 5 ماه برای ما کار کرد. من در آن زمان مسئولیتی نداشتم اما او با ارسال نامه های متعدد و با استناد به قوانین فیفا قرارداد خود را یک طرفه فسخ کرد اما طبق توافق شفاهی با فدراسیون فوتبال با دریافت مبلغی به تمرینات تیم ملی بازگشت و در بازی با عراق روی نیمکت نشست.

واسوک احمدی توضیح داد: وقتی این پرونده در فیفا رسیدگی شد، اعلام کردند که محرومیت ویلموتس به دلیل اینکه حداقل 2 ماه کار کرده و حقوقش را نگرفته و علیرغم اخطار برای دریافت مبلغش، باز هم محرومیت ویلموتس را موجه می دانند. از فدراسیون پول نگیرند به همین دلیل فیفا اعلام کرد که او مستحق دریافت کل مبلغ است. این مقررات در فیفا و مقررات در سوئیس است. در این آیین نامه به صراحت آمده است که اگر یکی از طرفین قرارداد برخلاف طرف دیگر به تعهدات خود عمل نکند، حق دریافت کل مبلغ را دارد. طبق قوانین سوئیس این قانون در فیفا و فوتبال اجرا شده است و اگر بازیکن و مربی حداقل 2 ماه از حقوق خود را دریافت نکند با 15 روز اخطار حق دریافت کل مبلغ را دارد.

وی افزود: این نظر فیفا بود و به همین دلیل دفاعیات ایران مورد قبول فیفا قرار نگرفت اما با توجه به دفاعیاتی که در دادگاه داوری ورزش مطرح شد، توانستیم آن دادگاه را قانع کنیم. به همین دلیل او به صراحت اعلام کرد که اگرچه طبق قوانین و مقررات سوئیس و فیفا، اگر مربی بدون دریافت پول قرارداد خود را فسخ کند، حق دریافت مبلغ را دارد، اما به دلایل متعدد، دادگاه داوری برای اسپورت با تایید کل این مبلغ موافقت نکرد و مبلغ را کاهش داد.

وکیل اتحادیه فوتبال انگلیس افزود: او دلایل بسیار روشنی را بیان کرد. ابتدا موارد احتمالی ناشی از تحریم های آمریکا علیه سیستم های بانکی ایران به وضوح در رای گیری بیان شد. او گفت فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را برای پرداخت حقوق ویلموتس برای جلوگیری از فسخ او انجام داده است، اما این تلاش ها به دلیل تحریم ها ناموفق بوده است.

واسوک احمدی تصریح کرد: یکی دیگر از استدلال های مورد قبول ما در این دادگاه این بود که پس از فسخ قرارداد ویلموتس با ایران، وی هیچ قراردادی برای پیگیری امضا نکرد و نه تنها جای دیگری نرفته، بلکه در مصاحبه ای به زبان فرانسه که متوجه شدیم، او به صراحت اشاره کرد که با وجود اینکه 4 پیشنهاد از 2 باشگاه و 2 فدراسیون دریافت کردم، اما هیچ احساسی نسبت به آنها ندارم و به آن تیم ها نخواهم رفت. تلفنم مدام زنگ می زند و می خواهم صبر کنم تا کل مبلغ قراردادم را از ایران بگیرم.

وی در خصوص مبلغ قرارداد با ویلموتس توضیح داد: مبلغ کل قرارداد 7 میلیون و 775 هزار یورو و مدت آن 3 سال و نیم است. سال اول، دوم و سوم 2225000 یورو و نیم سال آخر 1125000 یورو است که نصف می شود. بدون احتساب این جریمه، خود ویلموتس حدود یک میلیون و هفتصد هزار یورو پرداخت شد.

وکیل فدراسیون فوتبال با بیان اینکه با توجه به دستمزدهای قبل و بعد از قرارداد ویلموتس با ایران نمی توان او را به کلاهبرداری از ما محکوم کرد، گفت: واقعیت این است که طبق مقررات سوئیس توافق طرفین رعایت شده و توافقات در خصوص مبلغ قرارداد منعقد شده است، رعایت شده و ملاک رسیدگی خواهد بود.

واسوک احمدی پاسخ داد: خیر، زیرا بر اساس توافق طرفین است. نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که پس از تصمیم فیفا مبنی بر اینکه ویلموتس حق دریافت کل مبلغ را دارد، این اتفاق در دادگاه حکمیت ورزش رخ داد که طبق همان مقررات سوئیس، وی حق دریافت کل مبلغ را ندارد.

وی افزود: این بدان معناست که اتحادیه فوتبال انگلیس 100 درصد مقصر نیست و بخشی از این مشکل به تاخیر در پرداخت هزینه ها برمی گردد که ایران به صراحت اعلام کرده که قصد پرداخت آن را دارد اما به دلیل مسائل تحریمی این کار را انجام نداده است، بله. do البته من در مورد قیمت و مبلغ مربی متخصص نیستم.

وکیل فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا این رای می تواند زودتر هم انجام شود، گفت: طبق مقررات سوئیس در شرایط بسیار خاص ظرف 30 روز می توان به دادگاه فدرال سوئیس اعتراض کرد که در موارد نادر و برخلاف قوانین سوئیس اتفاق می افتد. بعید است اتفاق بیفتد

واسوک احمدی با بیان اینکه در بین تمام پرونده های خارجی در حوزه فوتبال آیا موردی وجود دارد که حکم به نفع ایران صادر شده باشد، از روز اول باید یک مشاور و وکیل بین المللی در کنار فدراسیون ها و باشگاه ها باشد تا بتواند راهنمایی کند

وی که با شبکه خبر صحبت می کرد، گفت: ویلموتس به پرداخت نیمی از هزینه های قانونی علیه فدراسیون فوتبال ایران محکوم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید