متن قرارداد ویلموتس غیر واقعی بود. نام ورزشکاران در قرارداد کوروش/ ردیف بودجه استقلال و پرسپولیس نداریم

ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798581

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس گفت: این تفاهم نامه شامل افرادی می شود که ورزش نمی کنند و قانونی نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان گازی زاده، عضو کمیسیون تلفیق مجلس درباره بودجه ورزش گفت: دولت موظف است تا ۱۵ آذرماه بودجه را تقدیم مجلس کند. در کمیسیون تلفیق از هر کمیته 3 نماینده حضور دارند که به بررسی گرد و غبار می پردازند که در نهایت کمیسیون تلفیق گزارش های خود را به مجلس ارائه می کند و با تصویب هیأت امنا بودجه اعلام می شود.

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس خاطرنشان کرد: مدت زیادی است که نماینده کمیسیون تلفیق هستم و امیدوارم شاهد بحث ورزش پررنگ باشیم. در سالهای 1999 و 1400 شاهد دو سال بودجه برای کمیته المپیک توکیو بودیم و این بودجه در سال 1400 تقویت شد. برنامه ریزی برای احراز صلاحیت ها و هزینه های مربوطه انجام شد، حتی شاهد سرمایه گذاری بیشتری در رشته های المپیک بودیم و قسمت جانبی بودجه صرف شد. فدراسیون های المپیک ما در سال 1400 المپیک نداریم و شاهد افزایش منابع و اعتبار نیستیم.

قاضی زاده هاشمی درباره تجمیع بودجه خاطرنشان کرد: چند جدول در اعتبارات داریم. جدول 7 وام های رسمی وزارت ورزش از قبیل حقوق، مزایا، هزینه های جاری، شرکت های عمرانی و عمرانی و جدول 2 که وام های مختلف را نشان می دهد. چیزی که ما با آن مشکل داریم جدول 9 و 27 درصدی است. در برنامه ششم توسعه تصمیم گرفتیم 27 درصد مالیات بر ورزش وضع کنیم و در خرداد و تیر امسال شرایطی فراهم شد که این بودجه در ورزش حذف شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون ابزاری را دیدیم که در قانون نهایی جوانان جمعیت بر توجه به نقش ورزش تاکید کرده ایم. این تعدیل حدود 1500 میلیارد تومان را نامحسوس گذاشته است. بودجه پیشنهادی وزارت ورزش 3200 میلیارد تن است، کار ما احیای 1500 میلیارد تن سهم بیست و هفتصد درصدی است. دوستان در حال مکاتبه با کمیته مشترک برای احیای مبلغ هستند.

قاضی زاده هاشمی همچنین درباره پروژه های نیمه تمام و نگهداری آنها تصریح کرد: باید سهم وام های عمرانی که تجهیز و تعمیر شده اند متمرکز شود. ما در مورد شرکت توسعه صحبت می کنیم. پروژه های در دست اجرا و همچنین بحث ورزشگاه آزادی با ارائه وام ویژه. سهم ورزشگاه در جدول 7 افزایش یافته اما کافی نیست. برای حفظ 27 درصد در دولت، انتظار می رفت وزارت ورزش با ابلاغ قوانین جوانان بر آن تاکید کند. امیدواریم در برنامه هفتم سهم ورزش را افزایش دهیم.

یکی از نمایندگان مجلس شورای تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتراضات کمیته ملی المپیک به ادغام بودجه گفت: دولت 50 دستگاه در سطوح اول، دوم و سوم دیده است، این اتفاق خوبی نیست، ضد شفافیت و سخت گیری است. اینکه بودجه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک وزارت ورزش نظارت را محدود کرده و به نفع ما، مجلس و دیوان محاسبات کشور نیست. ما به دنبال نظارت عینی تری هستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در سال آینده سه اتفاق مهم داریم، خاطرنشان کرد: در کمک به فدراسیون ها تاثیرات محسوسی از جمله کمک مستقیمی که مجلس به کشتی داشت، دیده ایم. ما برای کمک به 13 فدراسیون یک میز اختصاصی داشتیم که تاثیر آن را دیدیم. البته در برخی از رشته ها مدیریتی وجود داشت که شاهد افت بودجه بودیم اما برگزاری یک اردوی مناسب و مسابقات بین المللی نیاز به هزینه دارد.

قاضی زاده هاشمی افزود: تمام تلاش ما این است که اگر 27 درصد را احیا کنیم پشتوانه خوبی برای ورزش قهرمانی باشد. چیزی که کمیته ملی المپیک بدست می آورد، رقابت است. چشم انداز ما تقویت فدراسیون هاست البته کمیته ملی المپیک به فدراسیون ها اعتبار می دهد اما باید برای آماده سازی تیم های نوجوانان، جوانان و امید نیز به اعتباراتی نگاه کنیم.

استقلال و پرسپولیس مرتبط با دولت در پاسخ به سوال دیگری ردیف بودجه دارند. ما نداریم؛ پارسال همان وامی را که بر اساس خصوصی سازی گرفتم به من دادند. دولت ها تسلیم نمی شوند، ما در وزارت ورزش و فدراسیون ها ضعف های بین المللی داریم که بحث برانگیز است. طرفداران درست می گویند، روند خصوصی سازی درست نبود و بدهی باید با هم روشن شود. مشکلات زمانی به وجود می آید که شفافیت وجود نداشته باشد و ده ها نفر حساب بانکی باز کنند و هر بار یک نفر طلبکار باشد. بدهی ناشناخته و فایل ها باز می شوند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تیم حسابرسی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر اینها مشکلاتی باشد شاهد همین وضعیت خواهیم بود. ما در بخش بین‌الملل ضعف‌هایی داریم که در چند سال گذشته از آن رنج برده‌ایم. شما نمی توانید با یک وکیل ادامه دهید و دوست پیدا کنید. مجلس از ابتدا لجبازی کرد اما وقتی سوال کردیم جواب روشنی ندیدیم. توافقنامه ویلموتس را در پایان پارلمان گذشته و همزمان با توافق کالدرون روشن کردیم. متن قرارداد ویلموتس واقعی نبود، حتی قرارداد کیروش را چک کردم که نشان می داد عوامل غیر ورزشی و غیرقانونی وارد شده است. اکنون بخش ورزش بین المللی چیست؟ حتی در فدراسیون ها نمی توان به افراد خاص و بزرگ گفت که مذاکره کننده باشند. آنها به عنوان یادگاری عکس می گیرند، اما با آنها کار این ورزش به مدار خود باز نمی گردد.

قاضی زاده هاشمی نیز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برخی مدعی هستند تحریم ها این مشکلات را به وجود آورده است، گفت: نمی خواهم در مورد شخص خاصی صحبت کنم که شکی نیست که تحریم ها در حوزه های اقتصادی، مالی و مسکن تاثیر گذاشته است، شکی نیست. اما آیا علمی در مورد این تحریم ها وجود نداشت؟ آیا این اتفاق برای مربیان و بازیکنان خارجی افتاده است؟ خیر ما مربیان و بازیکنان خارجی در رشته‌های مختلف داریم، اما در اکثر قراردادها و مذاکره‌ها ذینفعان قراردادها و نقش کارگزاران نیز وجود دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اینکه در قراردادها محکوم به شکست هستیم، اینکه چندین پرونده در فیفا تشکیل شده که این بار کاملا تکرار می شود، بنابراین ذینفعانی وجود دارد، یکی دو نفر نیست، بلکه شبکه است. ما از قراردادها و ذینفعان اطلاعات داریم، من نمی گویم تحریم ها تاثیری ندارد و درصد را نمی گویم، چرا یک روند دائمی برای بازیکنان خارجی وجود دارد؟ چرا فدراسیون بدون بودجه وام می گیرد که بگوید. با بازیکن خارجی قرارداد دارد؟اینها حاشیه ای است و همه این مسائل به دست فدراسیون و باشگاه می اندازد نه عاملان.پس سوال ترکیبی است.به عنوان مدافع مردم باید صادقانه و شفاف صحبت کنیم و همه را بگوییم. ابعاد با هم

قاضی زاده هاشمی درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز گفت: رای واحد قانون نیست، زیرا قابل تخطی است، اما حل مشکلات مردانه موقت است اما با توجه به اصلاح ماده یک اساسنامه. ، باید بگویم در دولت روحانی رئیس جمهور و آقای سلطانی نوشتند موضوع نامه لایحه نبوده است. این لایحه به تصویب دولت رسیده و روندی برای تصویب در هیات امنا دارد. صحبت از اساسنامه فدراسیون ها می شود، حتی کمیته ملی المپیک هم اساسنامه ندارد در حالی که ما این کار را برای کمیته پارالمپیک انجام دادیم. اساسنامه و ساختار وزارت ورزش را هم قبلا در مجلس تصویب کردیم، بعد از پارالمپیک و وزارت ورزش جایگاهی دارد اما کمیته ندارد.

وی درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز گفت: وقتی می گوییم مذاکرات بین المللی یا خارجی منظورمان همین است. نامه با تهدید به توقف، به جلسه منتهی شد. اینکه تیم مذاکره کننده، وزارت ورزش و فدراسیون آقایان گفتند خصوصی شده اند. فدراسیون فوتبال طی هشت ماه گذشته حمایت قابل توجهی از دولت دریافت کرده است و بخشی را برای ویلموتس و بخشی را برای مسابقات مقدماتی جام جهانی هزینه کرده است. آنها می خواهند فدراسیون به یک شرکت خصوصی تبدیل شود، بنابراین باید قانون تجارت را تغییر دهند و همه قوانین را بنویسند به جز فدراسیون فوتبال. بیش از 20 قانون باید تغییر کند.

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات رفیعی مبنی بر اینکه آیا می خواهید خصوصی شوید یا غیردولتی، آیا ده ها شرکت نمی توانند شرکتی را ثبت کنند؟ اشکالی ندارد چند نفر بروند شرکت ثبت کنند و بگویند موسسه فوتبال یک، موسسه فوتبال 2 و …؟ ما می توانیم صدها مؤسسه داشته باشیم، اما شما نمی توانید انحصار را برای یک مؤسسه خاص اعمال کنید. مشکلات در یک جمله حل نمی شود و از نام فدراسیون ها به صورت آماتور استفاده می شود.

وی افزود: مشکلاتی که دوستان مطرح کردند نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه شکایات فدراسیون فوتبال را در آینده صدها برابر خواهد کرد. دوستان فقط می خواهند جلوی چشمانشان بایستند و افق دور را نبینند. گفتند برای رفع مشکلات این کار را انجام می دهیم اما با تصمیم دادگاه موقت مشکل حل می شود تا پست را رها نکنند و پول نگیرند و جواب ندهند و زیر نظر قرار نگیرند. اداره حسابرسی ملی ما از فوتبال ملی حمایت می کنیم و خیلی جاها آن را تماشا کرده ایم. مجلس ورزش را خوب می‌فهمد و این درک بیشتر از وزارت خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید