سخنگوی دولت: متن لایحه حجاب که در فضای مجازی منتشر شد، متن نهایی نیست

سخنگوی دولت: متن لایحه حجاب که در فضای مجازی منتشر شد، متن نهایی نیست

سخنگوی دولت علی بهادری گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص حجاب راه را روشن کردند و فرمودند این وضعیت باید با برنامه اصلاح شود و هیچ اقدامی بدون برنامه انجام نشود. لایحه اخیری که در این زمینه مطرح شده، لایحه قوه قضائیه است که از سوی قوه قضائیه دولت برای ارسال به مجلس معرفی شده است. متن این لایحه توسط دولت اصلاح شده و متن این لایحه که به صورت آنلاین منتشر شده نادرست است و متن منتشر شده متن نهایی لایحه قوه قضائیه نیست که دولت با تغییراتی به تصویب رسانده است.

ایسنا: سخنگوی دولت گفت: متن لایحه عفاف و حجاب توسط دولت اصلاح شده و متن این لایحه منتشر شده در فضای مجازی نادرست است.

علی بهادری جهرمی در نشست اندیشکده با جمعی از اساتید دانشگاه تهران که به همت اساتید بسیجی آن دانشگاه برگزار شد، گفت: روز سوم خرداد همیشه در حافظه تاریخی ما با این درس خواهد ماند که اگر مقاومت کنیم. و با ایستادگی در برابر دشمن، مطمئناً به پیروزی خواهیم رسید، حتی اگر دشمن قوی باشد و با تمام توان وارد میدان شود.

بهادری جهرمی با تشریح وضعیت کلان تحولات نظم بین الملل، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تحلیل مفصلی ارائه کردند که در روزهایی هستیم که هندسه قدرت در حال تغییر است و این روزها، روز گذاشتن خواهد بود. ریل برای نظم نوین جهانی متفکران غربی مانند کیسینجر به وضوح به این تغییر در هندسه قدرت اشاره می کنند و از آن می ترسند. در این میان باید نقش جمهوری اسلامی ایران را در این تغییرات ببینیم. اگر بخواهیم تاثیرگذار باشیم باید واقعیت موجود را بهتر ببینیم و نکات مثبت و منفی خود را با هم بسنجیم.

وی در ادامه این نشست و در پاسخ به سوالی مبنی بر مواجهه دولت با تخلفات برخی بانک های خصوصی، توضیح داد: یکی از ریشه های تورم در جامعه اضافه برداشت و ایجاد پول بی رویه و غیرقانونی توسط برخی خصوصی هاست. بانک ها. دولت سیزدهم و بانک مرکزی برای رسیدگی و تعیین تعهدات خود در سال 1402 برنامه مدون و تفصیلی تهیه و تنظیم کرده اند.

بهادری جهرمی افزود: در سال 1402 چندین بانک خصوصی به عنوان متخلف شناسایی و نحوه برخورد با آنها و جلوگیری از تکرار آنها به تصویب رئیس ستاد کل کشور رسید. در این دولت، گروه حسابرسی داخلی بر کار تک تک ادارات نظارت می کند و در صورت مشاهده بی نظمی و فساد، اقدام می کند. تمامی پرونده های فسادی که در روزهای اخیر در رسانه ها منتشر شده، توسط دولت کشف و بررسی شده و در بسیاری از موارد بنا به شرایط، بدون انتشار رسانه ای با آنها برخورد شده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای اداره کشور گفت: دولت سیزدهم اولین دولتی در جمهوری اسلامی ایران بود که طرح جامع تحول دولت را با حضور نخبگان تدوین و منتشر کرد، اما برخی می گویند که دولت برنامه ای برای پیشبرد دارد. کشوری وجود ندارد. می توان این طرح را نقد کرد یا میزان تحقق و اجرای آن را بررسی و نقد کرد، اما اینکه بگوییم دولت برنامه ای ندارد آشکارا دروغ است.

بهادری جهرمی تاکید کرد: دلیل انتخاب عنوان دولت مردمی در دولت سیزدهم این است که در این ایام همه مردم با تمام ظرفیت برای اداره کشور وارد میدان می شوند. دولت سیزدهم بر استفاده از ظرفیت کادر آموزشی و جامعه دانشگاهی در عرصه های نظری و عملی تاکید ویژه دارد.

وی در پاسخ به سوالات مربیان حجاب تصریح کرد: دولت ضابط قضایی و دستگاه قضایی ندارد و باید بدانیم که دولت در حوزه حجاب وظایفی دارد. موضع دولت در خصوص حجاب و عفاف روشن است و لزوم اجرای این موضوع حقوقی، شرعی و اجتماعی بارها مورد تاکید رئیس جمهور و سخنگوی دولت قرار گرفته است.

سخنگوی دولت ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در خصوص حجاب راه را روشن کردند و فرمودند این وضعیت باید با برنامه اصلاح شود و هیچ اقدامی بدون برنامه انجام نشود. لایحه اخیری که در این زمینه مطرح شده، لایحه قوه قضائیه است که از سوی قوه قضائیه دولت برای ارسال به مجلس معرفی شده است. متن این لایحه توسط دولت اصلاح شده و متن این لایحه که به صورت آنلاین منتشر شده نادرست است و متن منتشر شده متن نهایی لایحه قوه قضائیه نیست که دولت با تغییراتی به تصویب رسانده است.

بهادری جهرمی تاکید کرد: اگر امروز از وضعیت حجاب راضی نیستیم باید روندهایی را که تاکنون در پیش گرفته ایم اصلاح کنیم. البته نوع این اصلاحات محل بحث است، جامعه نخبگان نیز باید در این مورد نظر خود را اعلام کنند و در کمیته مربوطه شورای اسلامی درباره محتوای این اصلاح بحث و توافق کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید