وزارت ارتباطات: لایحه حفاظت از فضای مجازی تا یک ماه دیگر نهایی می شود

وزارت ارتباطات: لایحه حفاظت از فضای مجازی تا یک ماه دیگر نهایی می شود

روز جدید : تلاش می شود آموزش نرم افزاری پیش دبستانی در کشور ایجاد شود که سرفصل های لازم را فراهم کرده و پیشرفت خوبی داشته است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجلس گفت: دو لایحه بسیار مهم در حوزه اقتصاد دیجیتال در حال بررسی است که اولی بحث رمز ارزها و دومی لایه حفاظت از داده ها یا به اصطلاح فضای مجازی است. طرح حفاظتی ظرف یک ماه به کمیته مربوطه ارائه می شود و به صورت دیجیتالی بررسی و خلاصه می شود.

رضا باقری اصل روز چهارشنبه در نشست با فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، با اشاره به اینکه با دستور وزیر ارتباطات بیش از پیش به موضوع مهارت و نرم افزار توجه شده است، افزود: در تلاش هستیم در این حوزه سرمایه گذاری کنیم. که در آن 50000 نفر می توانند آموزش و آموزش نرم افزاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تلاش این وزارتخانه برای افزایش مهارت علاقه مندان در حوزه نرم افزار است، افزود: در تلاش هستیم آموزش نرم افزاری را از مقطع پیش دبستانی در کشور شکل دهیم که با ارائه سرفصل های لازم و ارتقای پیشرفت، تلاش می کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: تلاش می کنیم طبق قانون و مقررات به این موضوع رسیدگی جدی کنیم. از طرفی در بحث تعرفه ها چالش ها و ضعف هایی داریم.»

وی با تاکید بر اینکه بحث پیشخوان و تعرفه موضوعی موضوعی است، گفت: امیدواریم این موضوع تمام شود. پیشخوان ها نباید با تحول هوشمند خدمات عمومی تداخل داشته باشند، به عبارت دیگر، فعالیت آنها نیاز به بازنگری دارد.

معاون وزیر ارتباطات در امور مجلس با یادآوری اینکه توسعه زنجان نیازمند تصویب است، ادامه داد: آمادگی داریم این مفاد را به صورت پایلوت در کشور تصویب کنیم.

وی با بیان اینکه سطح موضوعات مطرح شده در استان متفاوت است، اضافه کرد: زنجان پس از استان یزد رتبه دوم را در حوزه فناوری اطلاعات کشور دارد زیرا نخبگان استان در کشور عملکرد بسیار خوبی دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه اکوسیستم جامعی در این استان ایجاد شده تا در جهت تکمیل و خلق ثروت آن گام بردارد، ادامه داد: اقدامات اولیه در این استان برای پیشبرد کار انجام شده است که در این راستا انتخاب استاندار زنجان انجام شد. دانشگاه و حضور نماینده ای مقتدر در این استان و استفاده از ظرفیت می تواند به درک مشکلات کمک کند.

وی با تاکید بر استفاده از فرصت ها و استفاده از زمان تاکید کرد: زمان عنصر بسیار حیاتی در کسب و کار دیجیتال است زیرا به ارائه محصول و خدمات مناسب در جامعه کمک می کند.

حفاری با اشاره به اینکه سهم سرمایه گذاری دیجیتال در چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، افزود: دسترسی گروه های مردمی به فناوری های نوین ارتباطی نوعی عدالت اجتماعی اما نوعی تجارت است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه کار گروه اقتصاد دیجیتال در دولت تشکیل شد، گفت: سرمایه گذاری های ICT بازارهایی را ایجاد کرده است و باید مشکلات و کاستی های آن برای کسب و کارهای جدید شناسایی شود. و با استفاده درستش کردم

وی با بیان اینکه اولویت ها در کار گروه اعضای دولت مشخص شده و جلسات منظمی در حال برگزاری است، گفت: به سرعت در حال صدور مجوز است.

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات صدور مجوز برای بخش خصوصی گفت: این مجوزها تا حدودی به دلیل مدیریت ریسک های احتمالی و جلوگیری از مشکلات آتی است، اما باید روند اخذ و مدیریت این مجوزها تسهیل شود تا دچار مشکل نشوند. مشکلاتی را برای بخش خصوصی ایجاد کند.

وی با اشاره به سهم 10 درصدی بخش خصوصی در فناوری اطلاعات و ارتباطات و چگونگی تحقق این سهم در کشور، خاطرنشان کرد: همه ما در بخش دولتی و خصوصی باید برای رسیدن به این سهم تلاش کنیم و این مسئولیت فردی نیست. “

دیدگاهتان را بنویسید