برخورد پیگیر کمیسیون 90 مجلس با تاج در پرونده ویلموتس/ خسارت هایی که باید از جیب عاملان «دروازه ویلموتس» پرداخت شود!


ساعت: 09:23
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918801

گزارش اختصاصی دانا از دیدار نمایندگان ملت با سرپرستی فدراسیون فوتبال؛

اعضای کمیته اصل 90 شورای اسلامی در مقابل مهدی تاج و فدراسیون فوتبال بر سر پرداخت مطالبات مارک ویلموتس از بیت المال قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ فرآیند پرداخت مطالبات مارک ویلموتسسرمربی سابق تیم ملی بلژیک فوتبال کشور ما مردم فدراسیون فوتبال این روزها تبدیل به افسانه هزار و یک شب شده است و هر لحظه ابتکار عجیبی یا راه تازه ای برای فرار از دست مسئولان به وجود می آید. فوتبال شنیده می شود که ایران آن را حل کند.

همانطور که قبلاً بارها گفته شد؛ مبلغ کل قرارداد ویلموتس برای 3 سال رهبری تیم ملیحدود 7 میلیون و 875 هزار یورو بود که قبلا فدراسیون فوتبال ایران حدود یک میلیون و 700 هزار یورو به این سرمربی بلژیکی پرداخت کرده است. با تصمیم نهایی CAS، فدراسیون فوتبال 3325000 یورو دیگر باید پرداخت شود ویلموتس پرداخت کند که با این تصمیم مبلغ دریافتی وی به 5 میلیون و 25 هزار یورو می رسد.

بدین ترتیب فدراسیون فوتبال ایران، رقمی در حدود 2 میلیون و 850 هزار یورو نسبت به قرارداد اصلی ویلموتس به او پول نمی دهد و این رقم سود است فدراسیون فوتبال پس از اعلام رای دیوان عالی کشور، ورزش مورد توجه قرار می گیرد، اما باید در نظر داشت که به این رقم 5 درصد دیرکرد اضافه می شود. همچنین باید 400 هزار دلار به دستیاران مارک داده شود ویلموتس 5% کارمزد تاخیر پرداخت می شود.

هفته گذشته اما خبرهای باورنکردنی اما مورد انتظار از فدراسیون به بیرون درز کرد. طی این خبر مسئولان فوتبال ایران با فیفا برای پرداخت مطالبات ویلموتس از محل درآمد بلوکه شده فوتبال تیم ملی و باشگاه ایران در حساب ارزی فدراسیون جهانی فوتبال برای جبران خسارت رئیس سابق فدراسیون از جیب صندوق و حق قانونی به توافق رسیدند. فوتبال ایران پرداخت شود.

ee70356c 2335 42b4 86cb 8c867ec84900 خبر خاکستری

با توجه به انتشار این خبر در رسانه ها و اطلاع از اینکه بسیاری از اعضای هیات مدیره فعلی فدراسیون فوتبال او در این تصمیم با تک فکری مهدی تاج مخالفت کرد و با پرداخت بدهی موافقت کرد ویلموتس امضا نکرده اند؛ کمیسیون ذیل ماده 90 شورای اسلامی هفته گذشته بنا به وظایف نظارتی خود وارد عمل شد و جلسه ای بین نمایندگان این کمیته و اعضای فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه مهدی تاج و تنی چند از مسئولین فدراسیون فوتبال به همراه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، اعضای کمیسیون اصل 90 و نمایندگان خانه ملت این حجم عظیم از درآمد ملی را به طور جدی پرداخت کردند. فوتبال ایران نیز که مصداق بیت المال است اعتراض کرد و تصمیم فردی رئیس فدراسیون بر خلاف نظر اعضای هیئت مدیره را مصداق فرار از قانون دانست.

در این جلسه چند ساعته که با حضور نمایندگان قوه قضائیه و دادستانی برگزار شد، پایمال شدن سود ارزی جایز است. فوتبال ایران دخیل نیست و غرامت تحت این معاهده شرم آور است.ویلموچای“یا همان”ویلموتسگیتباید از حساب شخصی مسئولین این خسارات هنگفت برداشت و پرداخت شود.

با توجه به عدم حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به عنوان معتمد دولت در حوزه ورزش در جلسه مذکور، نمایندگان شورای اسلامی از توضیحات تاج و معاون وزیر قانع نشدند و جلسه بعدی را به تعویق انداختند. تا هفته آینده با حضور وزیر در مورد بحث و گفتگو این اقدام عجیبی است فدراسیون فوتبال با هدایت مهدی تاج باید تصمیم قاطعی گرفته شود.

در این میان بد نیست یادآوری کنیم که با توجه به تصمیمات یک جانبه و یک جانبه رئیس جمهور فدراسیون فوتبالچندوظیفه ای و دورویی اعضای هیات مدیره به اوج خود رسیده است و انتشار این صداهای چندگانه را می توان به راحتی در بحث تمدید قرارداد یا پایان همکاری با کارلوس کی روش در تیم ملی تشخیص داد.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید