پرونده های برکناری رئیس فدراسیون باید در کمیته اخلاق بررسی شود/ رای پرونده ویلموتس قطعا تغییر می کند.


ساعت: 01:47
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822453

دستگیری یکی از اعضای هیئت مدیره ربطی به فدراسیون ندارد

رئیس معاونت حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: دستگیری یکی از اعضای هیئت مدیره ربطی به فدراسیون فوتبال نداشته و یک موضوع شخصی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صفیله فغان پور رئیس اداره حقوقی فدراسیون فوتبال درباره مسدود شدن حساب های فدراسیون فوتبال گفت: در مصاحبه ای گفتم که حساب فدراسیون به دلیل عدم پرداخت مالیات و بدهی های انباشته سال های گذشته دچار مشکل شده است. ما در سالی با این مشکلات مواجه شدیم که باید برای تیم های ملی خود برنامه ریزی خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال مشکلات مالی زیادی دارد، گفت: همه مسئولان باید دست به دست هم بدهند تا این مشکلات حل شود چرا که اگر حساب فدراسیون مسدود شود نمی توانیم برنامه تدارکاتی برای تیم ملی داشته باشیم. حدود 80 میلیارد تن بدهی مالیاتی وجود دارد. این مقدار ممکن است مربوط به 10-15 سال گذشته باشد.

سرپرست معاونت حقوقی فدراسیون فوتبال در خصوص بند اول اساسنامه گفت: تغییراتی که در فدراسیون ایجاد شده این فرصت را به فیفا داده است تا تغییرات را به نقطه ای برساند و سپس به مسیر خود ادامه دهد. در حال حاضر شرکت داریم و دو مجمع مهم پیش رو داریم که یکی از آنها عزل رئیس جمهور است و پس از آن باید جلسه انتخاباتی برگزار کنیم. فیفا از همه اینها آگاه است و ما زمان داریم تا به این مسائل رسیدگی شود.

فغانپور در خصوص خبر دستگیری یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال توضیح داد: این موضوع ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد و یک موضوع شخصی است. یک مشکل شخصی و اقتصادی وجود دارد که یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون سال هاست با آن دست و پنجه نرم می کند و ربطی به فدراسیون ندارد. نمی‌دانم کسی دستگیر شده است یا خیر، اما می‌دانم مشکلاتی وجود داشته است.

وی در مورد شرایط نهایی قرارداد ویلموتس گفت: قطعا CAS نمی تواند همین رای را تایید کند زیرا حکم صادر شده از سوی کمیته انضباطی فیفا منصفانه نبوده و ویلموتس از نظر قانونی حق دریافت این مبلغ را نداشت. این رای لغو می شود و حداکثر 3 ماه قرارداد ویلموتس را پرداخت می کنیم.

رئیس اداره حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: قرارداد آنها هفته گذشته امضا شد. قرارداد آنها واقعی است و در حال حاضر قراردادی به دلار نداریم. قراردادها را ریالی نوشتیم چون به دلیل تحریم ها در پرداخت ها مشکل داریم. مسئولان باید کمک کنند تا حساب فدراسیون باز شود تا سرمربی تیم ملی و دستیارانش سفر کنند.

فغانپور با توجه به اینکه برخی از اعضای هیئت مدیره نامه ای به کمیته اخلاق ارسال کرده اند، ادامه داد: مواردی که منجر به برکناری رئیس سابق فدراسیون می شود باید در کمیته اخلاق بررسی شود. هم مسائل مالی وجود دارد و هم برخی مسائل دیگر که باید در کمیته اخلاق مطرح شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید