با ورود VAR قطعا وضعیت بهتر می شود/ کمیته اخلاق باید سند راهبردی داشته باشد


ساعت: 15:03
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1906560

اگر قانون نباشد، بدون شک شاهد هرج و مرج خواهیم بود

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: کمیسیون اخلاق برای موفقیت باید پنل و سند راهبردی داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج در جلسه هم اندیشی نمایندگان کمیته اخلاق استان ها گفت: کمیته اخلاق با برگزاری دوره آموزشی گام های ارزنده ای در راستای تحقق اهداف کمیته و فدراسیون برداشته است. خوشحالم که این همایش بیشتر جنبه آموزشی داشت تا نمایندگان اخلاق استانی با به روز رسانی اطلاعات، برنامه ها و قوانین موجود در جهت گسترش فرهنگ و اخلاق در استان ها گام بردارند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر اولین گام را در شکل گیری اخلاق و منشور اخلاق برداشته ام و با تشکیل کمیته اخلاق از سال 93 در تلاش هستیم تا بستر گسترش اخلاق و فرهنگ را در کشور فراهم کنیم. با ایجاد قوانین، روند رو به رشدی را شاهد خواهیم بود، نتیجه قانون این است که عوامل مربوطه اعم از باشگاه ها، بازیکنان، مربیان و علاقمندان همچنان به قانون پایبند هستند، اما اگر قانونی وجود نداشته باشد، بدون شک شاهد هرج و مرج خواهیم بود، ایجاد قانون بسیاری از موانع را برطرف می کند، با توجه به صحبت هایی که از مقام معظم رهبری شنیدیم، دوست دارم در بحث اخلاق اتفاق خوبی بیفتد، بر همین اساس در بحث بازی جوانمردانه و ترویج اخلاق که همان قانون و رفتار است باید در جهت ترویج این امر گام برداریم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: بحث کمیته اخلاق بر اساس قانون و تصمیمات آن محور است. با توجه به اینکه همه رشته های ورزشی ما در استان ها است، بر همین اساس از هیئت ها و باشگاه های فوتبال خواسته ایم نماینده ای در کمیته اخلاق معرفی کنند تا بتوانیم با همکاری و تعامل در استان ها و در نهایت کمیته اخلاق به اهداف خود برسیم. در واقع باید در استان ها تحقیق شود و در نهایت در کمیسیون اخلاق اقداماتی انجام شود تا به نتیجه برسیم. اعتقاد صمیمانه من این است که کارهای مهم و پرباری در این زمینه انجام خواهد شد. آمادگی خود را در این زمینه اعلام می کنم و می دانم برای روند رشد و تحقق اهداف در کمیته اخلاق از هیچ تلاشی دریغ نمی کنم.

تاج تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا اتفاق مثبتی در فوتبال بیفتد. باید آثار وضعیت جامعه را دید. به عنوان مثال، هنگام بحث درباره داوری با احضاریه VARمطمئناً وضعیت بهتر خواهد شد و هر بازی مهمی با فناوری و فرآیندهای علمی پیش خواهد رفت. در کمیته اخلاق برای موفقیت باید پنل و سند راهبردی داشته باشیم. در بخش‌های دیگر باید با بررسی و گزارش‌نویسی و در نهایت ایجاد جریمه 20 درصدی، اقدامی انجام دهیم تا بداخلاقی و فساد از فوتبال حذف شود. بر این اساس منشور اخلاقی باید ارائه و آموزش داده شود و در نهایت ارتقا یابد تا به هدف خود برسیم.

وی افزود: در بحث باشگاه ها به چارچوب قراردادها نگاه می کنیم و اگر همان بندها را اعمال کنیم دیگر شاهد بداخلاقی نخواهیم بود. اگر باشگاه ها طبق قرارداد خود برای حق مصاحبه، نظر، پروژه عمل نکنند، طبق قوانین باشگاه باید محروم شوند. اگر باشگاه پیگیری کند و بازیکن یا مربی متوجه شود که درصدی از قراردادشان کسر می شود، طبق قانون عمل می کنند. به عنوان مثال در یکی از قوانین فیفا آمده است که پیراهنی با رنگ اخطار با نمایان شدن پای بازیکن رد می شود و بازیکنان و باشگاه ها در آن سمت حرکت می کنند.

رئیس فدراسیون گفت: مقررات دقیق و آموزش مستمر نمایندگان باید ادامه داشته باشد. آیین نامه ای وجود دارد که فدراسیون فوتبال می تواند مالکیت فوتبال کشور را در دست بگیرد و ما باید در این زمینه در ماموریت اصلی خود موفق باشیم.



دیدگاهتان را بنویسید