مجلس گفت از توضیحات من راضی است!/ برخورد با مقصران پرونده ویلموتس کار من نیست


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887356

دولت مانعی برای کاندیداتوری من در انتخابات کمیته است

وزیر ورزش و جوانان گفت: برخورد با عاملان پرونده ویلموتس کار من نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم افتتاحیه 31 عنوان از تاریخ شفاهی ورزش بومی با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درباره کارت زرد مجلس گفت: نظر نمایندگان مجلس قابل احترام و برای ماست. توضیحاتی که برای سوال دادم خیلی ها گفتند ما قانع شدیم. نکته این بود که قانون وزارت ورزش در شهریور 99 نهایی شد و در 10 مهر به رئیس جمهور ابلاغ شد که مقرر شد ظرف مدت 6 ماه آیین نامه تنظیم و پس از تصویب در وزارتخانه اجرا شود. دولت و مجلس وقتی 11 ماه پیش کار را شروع کردیم، متوجه این وظیفه شدیم و پیگیری کردیم و تعامل و حفاظت داشتیم. فرآیندی وجود دارد.

وی افزود: وقتی آمدیم 6 ماه بود. دولت قبلا مکاتبه کرده و کمیسیون های مربوطه را به دولت ارسال کرده است، اما بررسی ها زمان زیادی برد. پذیرفته شده است که این مفاد طولانی است. 2 آئین نامه، مواد 8 و 6 باقی ماند و کار قانونی انجام شد. این اتفاق یکی دو ماه پیش در کمیته فرهنگی مطرح شد و ما تسریع کردیم. در 18 مرداد با کمیسیون دولتی تماس گرفتیم. آنچه مطرح نبود موارد دیگری از جمله ظرفیت این قانون بود. 7 دقیقه به قسمت دوم مانده بود چون حوصله ام سر رفته بود اما به احترام نمایندگان گفتم ظرفیت ها وجود دارد و به دنبال آنها هستیم. ما برای فیلدهای جدید جستجو می کنیم و فایل های باشگاه را صادر یا لغو می کنیم. من وزیر همه ورزش، آموزش و پرورش و شهرداری و همه جا هستم.

سجادی با اشاره به اتفاقات مثبت ورزش ادامه داد: اتفاقات خوبی در ورزش رخ داده است و ما در مورد ورزش حرف های خوبی می زنیم. دنبال عیب بگردیم، هر باغی را تکان بدهیم، عیب هست. مردم ما دیگر ظرفیت شنیدن مطالب منفی را ندارند. اگر می توانستم سر کار می خوابیدم چون زمان کم است. من در قرنطینه کار می کردم و درد داشتم. من خودم را با مسکن تامین می کنم.


4b6686ce 3355 4e34 b4c8 61dc0595c6e3 خبر خاکستری


برخورد با عاملان پرونده ویلموتس کار من نیست

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پرونده ویلموتس گفت: شب گذشته به ویلموتس توضیح دادم که این سونامی است. منظورم افراد خاصی نیست. اگر وزیر نماد کار باشد، خوب نیست. این یک امر ملکی است و دور زدن مردم درست نیست. سوال کننده گفت که ویلموتس این اتفاق را انجام داده و مسئولین آن در پرونده هستند. من مجاز نیستم و از نظر قانونی قادر به ورود نیستم. اجازه نمی دهم کسی چیزی به من بگوید. کوره انتخابات باید داغ باشد، اما ما از آنچه در ویلموتس رخ داد راضی نیستیم. ما باید پیگیری کنیم، چه پول بدهیم و چه با علل برخورد کنیم که به من مربوط نیست. من به مجلس و نمایندگان مردم اعتماد دارم و به رای آنها احترام می گذارم. رای 120 در برابر 112 بود که اگر 2 یا 3 مثبت بود، نزدیک بود.

سجادی با اشاره به وضعیت آشفته تیم فوتبال امید خاطرنشان کرد: به عنوان یک ایرانی دوست دارم تیم امید به المپیک برود. من مسئول و پاسخگو هستم. مهدوی کیا به من گفت که در ماه رمضان هیچ جا زمینی به من نمی دهند، من زمین شماره یک آزادی را هماهنگ کردم. من آنچه را که فکر می کردم انجام دادم. خیلی متاسف شدم که همکاری خوبی صورت نگرفت. از فدراسیون چیزی به ما نگفتند و من خبر را از اخبار شنیدم. من نمی توانم مدعی مقام باشم. من هنوز با مجدی صحبت نکرده ام و نامه ای هم نرسیده است. در هر صورت این مسئولیت بر عهده فدراسیون است و ما به تجربه آنها به عنوان تایید اسکوچیچ احترام می گذاریم، اما علت برای ما مهم است. مسابقات مهم پیش رو آسان نیستند. رویدادها می توانند در جدول ظاهر شوند. همانقدر که از هندبال بانوان خوشحال بودیم، حالا ممکن است یک تکانی به وجود بیاید.


1aa6a715 4f78 46d4 aec0 d75df1d2b8c6 خبر خاکستری


دولت مانعی برای کاندیداتوری من در انتخابات کمیته است

سجادی در پاسخ به سوالی مبنی بر ورود من به انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: دولت با کاندیداتوری من مخالف است و ورود من به کمیته درست نیست.

وی درباره این شبهه که با توجه به عدم تعیین تکلیف فدراسیون های المپیکی از سوی وزارت ورزش در خصوص تعویق احتمالی انتخابات کمیسیون دخلیل، بحث انتخابات کمیسیون نیاز به تحلیل کارشناسی دارد، گفت: با توجه به این موضوع، این شبهه وجود دارد. باید با پولادگر و دفتر مشترک صحبت کنیم و با اساسنامه و کمیسیون هماهنگی کنیم تا درباره فدراسیون های المپیکی و غیر المپیکی بحث شود. آیا می توان چیزی را که برای ورزش مفید است متعادل کرد یا نه؟ انتخابات نقدی نمی شود، اما همیشه احتمال تاخیر وجود دارد، همانطور که تاکنون بوده است، اما هدف ما برگزاری به موقع آن است. نگران نباش.

وزیر در پایان گفت: خانواده ورزش باید به ورزش کمک کند.



دیدگاهتان را بنویسید