مقصران پرونده ویلموتس باز هم در «تاج» توطئه!

سرانجام انتظارها به پایان رسید و پس از حدود دو سال دادگاه CAS رای نهایی در مورد استیناف مارک ویلموتس را اعلام کرد و فوتبال ایران به پرداخت سه میلیون و 325 هزار یورو به سرمربی بلژیکی محکوم شد. این در حالی است که فدراسیون فوتبال در سفر ویلموتس به ایران دو میلیون یورو به ویلموتس پرداخت کرد و این یعنی حضور سرمربی سابق تیم ملی بلژیک برای فوتبال ایران حدود 180 میلیارد تومان هزینه داشته و تیم ملی هیچ دریافتی نداشته است. مزیت – فایده – سود – منفعت..

ویلموتس که تنها چند ماه سرمربی تیم ملی بوده، در دوران حضورش عملکرد ضعیفی داشته و ایران را در آستانه حذف از جام جهانی قرار داده است. با رفتن ویلموتس و حضور اسکوچیچ بود که مشخص شد فوتبال ایران و نسل فعلی تیم ملی چقدر پتانسیل دارد و این مربی بلژیکی چقدر ضعیف عمل می کند. مدیران وقت فدراسیون فوتبال که ویلموتس را با زندگی فوتبال ایران آشنا کردند، مدعی بودند که او کاشف نسل طلایی بلژیک است، اما اگر کمی به رزومه او و عملکرد بلژیک در یورو 2016 توجه می کردند. می فهمید که بلژیکی باعث از بین رفتن نسل طلایی شده است

مقصران پرونده ویلموتس باز هم در «تاج» توطئه!

قرارداد ویلموتس با تیم ملی ایران 2 میلیون و 250 هزار یورو در سال بود که تفاوت فاحشی با قراردادهای قبلی و بعدی او دارد. او با تیم ملی بلژیک سالانه 865000 یورو و با تیم ملی ساحل عاج حدود 420000 یورو (برای هفت ماه کار) درآمد داشت.

عاملان پرونده ویلموتس دوباره در طرح

حکم اولیه پرونده ویلموتس این بود که فوتبال ایران را به پرداخت 6 میلیون یورو محکوم کرد که پس از جلسه دادگاه CAS و دفاع مناسب تیم حقوقی تقریباً نصف شد. علی ملیح زاده یکی از وکلای این پرونده در گفت و گوی اختصاصی با خبرآنلاین در خصوص نحوه تخفیف این حکم گفت: پس از صدور کمیسیون تعیین وضعیت فیفا با توجه به شناختی که از ویلموتس I جمع کرده بودم به دنبال اخبار و مصاحبه های وی گشتم. به زبان فرانسه هم تحقیق کردم و خوشبختانه مصاحبه ای را پیدا کردم که او با یک سایت معتبر فرانسوی انجام داده بود و احتمال مناقشه در اعتبار آن کم بود. او در این گفت و گو گفت که دو پیشنهاد ملی و دو پیشنهاد باشگاهی دارد و تلفن همراهش همچنان زنگ می زند اما تمایلی به حضور در تیم ندارد و منتظر رای گیری فیفا و دریافت درخواست ایران از سوی ایران است. بحث “عدم اقدام” و “به حداقل رساندن ضرر قربانی” است و من آن لینک ها را ذخیره کردم و به عنوان سند در لایحه اصلی ثبت کردم و سپس اساتید در لوایح بعدی ذکر کردند. این بحث مهمی است و نیت بد حزب را نشان می دهد و خدا را شکر تصویب شد.

وی درباره دیگر دلایل لغو تصمیم کمیته تعیین وضعیت فیفا گفت: بحث تحریم هم مطرح بود و به آن اشاره کرد. همچنین سونیت ویلموتس که پس از فسخ قراردادش به تمرینات بازگشت و حتی مبلغی بیش از آنچه باید می گرفت دریافت کرد.

عجیب ترین قسمت پرونده ویلموتس این است که عوامل اصلی این قرارداد ننگین درست در روزهایی که تصمیم او صادر شد می خواهند به فوتبال برگردند. مهدی تاج که در زمان حضورش این قرارداد را امضا کرد، می خواهد به جایگاهی که 2 سال پیش به دلیل ناراحتی قلبی کنار گذاشته بود بازگردد. او که مقصر اصلی پرونده ویلموتس است، این روزها با افتخار وارد برنامه تلویزیونی شده و از برنامه هایش می گوید. تاج در آن زمان ادعا کرد که با یک مربی “نجیب” قرارداد بسته است و آن قرارداد به خوبی بسته شده است، اما زمان ثابت کرد که ویلموتس نه نجیب بود و نه قرارداد درستی.

بدون شک کاهش مجازات ویلموتس با حمایت درست تیم حقوقی انجام شد و پیروزی بزرگی برای آنها محسوب می شود، اما پرداخت 180 میلیارد به یک مربی اخراجی شکست مطلق فوتبال ایران است و تاج و دوستانش نباید این کار را انجام دهند. مانور برای کاهش این حکم.

البته در این میان نباید از نقش شخص دیگری نیز در این مورد غافل شد. از آنچه مهدی تاج در گذشته گفته است، به نظر می رسد مسعود سلطانی فر وزیر وقت ورزش و جوانان در حضور این بلژیکی نقش داشته و او نیز در این محکومیت تاریخی شریک است.

عاملان پرونده ویلموتس دوباره در طرح

دیدگاهتان را بنویسید