آواتار در 10 روز 850 میلیون دلار فروخت


ساعت: 11:51
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1919971

فیلم حماسی و پرخرج دیزنی و قرن بیستم، «آواتار: آبراه» تنها در عرض 10 روز پس از اکران، با فروش 855 میلیون دلاری در باکس آفیس جهانی به پنجمین فیلم پرفروش سال 2022 تبدیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، دیزنی و فیلم حماسی و گران‌قیمت قرن بیستم آواتار: آخرین هواساز با فروش 855 میلیون دلاری در گیشه جهانی تنها 10 روز پس از اکران به پنجمین فیلم پرفروش سال 2022 تبدیل شد.

این فیلم قبلاً به عنوان دهمین فیلم پرفروش سال 2022 رتبه بندی شده بود.

این فیلم به تهیه کنندگی جیمز کامرون در باکس آفیس آمریکا 253.7 میلیون دلار و در سطح بین المللی 600 میلیون دلار فروخت. حتی با وجود هوای سخت زمستانی در آمریکای شمالی و افزایش موارد ابتلا به کووید و آنفولانزا در سراسر جهان، انتظار می‌رود دنباله آواتار در روزهای آینده فروش بالایی را به همراه داشته باشد. این فیلم که با بودجه 350 میلیون دلاری ساخته شده است امیدوار است تا پایان سال به فروش یک میلیارد دلاری دست پیدا کند.

در سال 2022، تنها دو فیلم «تاپ گان: ماوریک» و «دنیای ژوراسیک: قلمرو» توانسته اند بیش از یک میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی فروش داشته باشند.

در خارج از آمریکای شمالی، آواتار 2 با 100 میلیون دلار بهترین اجرا در چین بود و پس از آن کره جنوبی با 53 میلیون دلار، فرانسه با 52.3 میلیون دلار، هند با 37 میلیون دلار و آلمان با 35.7 میلیون دلار در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شود فیلم جدید آواتار در برابر فروش 2.97 میلیارد دلاری نسخه اصلی که پردرآمدترین نسخه تمام دوران است، روزهای سختی را پشت سر بگذارد. اول اینکه، گیشه سینمای جهان به طور کامل از اثرات منفی اپیدمی کرونا خلاص نشده است و بازارهای مهمی مانند چین در حال حاضر با افزایش شیوع ویروس کرونا مواجه هستند. همچنین، آواتار 2 در روسیه اکران نخواهد شد، جایی که نسخه اصلی آن 116 میلیون دلار درآمد داشت.

سینماهای IMAX سهم قابل توجهی از درآمد ۹۷ میلیون دلاری آواتار ۲ در سرتاسر جهان را به خود اختصاص دادند. انتظار می‌رود بلیت‌های گران‌تر IMAX و تئاتر سه‌بعدی مانند نسخه اصلی، درآمد Avatar 2 را افزایش دهند.

Avatar: The Last Airbender دنباله فیلم علمی تخیلی جیمز کامرون در سال 2009 است که همچنان پردرآمدترین فیلم تمام دوران است. این فیلم با بازی سم ورتینگتون، زوئی سالدانا و سیگورنی ویور بیش از یک دهه قبل از فیلم اول می گذرد.

این فیلم داستان خانواده سالی (جیک، نیتیری و فرزندانشان) و مشکلاتی که با آن‌ها روبرو هستند، تلاش‌هایی که برای محافظت از یکدیگر انجام می‌دهند، نبردهایی که برای زنده ماندن می‌جنگند و تراژدی‌هایی که تجربه می‌کنند را روایت می‌کند.

جیمز کامرون سال ها وقت صرف ساخت و فیلمبرداری دنباله های آواتار کرده است. فیلم Avatar: The Last Airbender در سال 2017 همزمان با سومین فیلم این مجموعه آغاز شد که برای اکران در سال 2024 برنامه ریزی شده است. او همچنین در حال کار بر روی فیلم چهارم و پنجم است که برای اکران در سال های 2026 و 2028 برنامه ریزی شده است.

گفته می شود ساخت دنباله های آواتار در مجموع بیش از یک میلیارد دلار هزینه دارد.

اولین قسمت از فیلم «آواتار» در سال 2009 در سینماها اکران شد و در نهایت با 2.84 میلیارد دلار عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را بدون احتساب تورم و در کنار «انتقام‌جویان: پایان بازی»، «تایتانیک» از آن خود کرد. ‘، ‘Star Wars: The Force Awakens’ و ‘Avengers: Infinity War’ تنها فیلم هایی هستند که تا به امروز بیش از 2 میلیارد دلار فروش داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید