آواتار جیمز کامرون همچنان برای فروش / پشت صحنه فیلم آواتار: آخرین هواساز


ساعت: 14:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921114

به تازگی نگاهی از پشت صحنه جدیدترین اثر جیمز کامرون منتشر شده است و با تماشای این فیلم مخاطبان با جدیدترین تکنولوژی فیلمسازی آشنا می شوند; کامرون در ساخت آواتار عملا جادو می کند و با قدرت سینمایی خود مخاطب را متحیر می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هنگامی که برای اولین بار در دسامبر 2009 فیلم “آواتار» برای اولین بار در لندن و چند روز بعد در ایالات متحده، شاید به استثنای سازنده آن، یعنی. جیمز کامرونکمتر کسی فکر می کرد که این فیلم پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما باشد. فیلم علمی تخیلی با بازی سم ورتینگتون، زوئی سالدانیا، استفن لانگ، میشل رودریگز و سیگورنی ویور..

داستان این فیلم که در آینده ای نه چندان دور اتفاق می افتد به استخراج یک ماده معدنی بسیار ارزشمند به نام آناباتنیوم برمی گردد. افزایش روزافزون استخراج این ماده معدنی زندگی قبیله ناوی را که شبیه به انسان هستند، اما از نظر اندازه بزرگتر و از نظر شکل و شمایل عجیب ترند، تهدید کرده است. انسان ها یک بدن مجازی می سازند تا با ناویس ارتباط برقرار کنند تا شبیه آنها شوند و بتوانند آنها را متقاعد کنند که پاندورا را ترک کنند، که با مقاومت ناویس پیچیده است…

فیلم سینما “آواتار» پس از یک دهه اکران به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما به فیلم انتقام جویان بستگی دارد. «Endgame» در سال 2019 این پلت فرم را از آواتار خواهد گرفت. اما با اکران مجدد «آواتار» در سینماهای چین در سال 2021، این عنوان به جدیدترین ساخته جیمز کامرون بازمی گردد و اکنون «آواتار» پرفروش ترین فیلم تاریخ سینماست. با فروش بیش از 2.877 میلیارد دلار.

فیلم «آواتار» موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری، طراحی صحنه و بهترین جلوه های بصری شد. علاوه بر این، گلدن گلوب در سال 2010 جوایز بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی را به جیمز کامرون اهدا کرد.

اکنون پس از گذشت 13 سال از اکران آواتار، قسمت دوم این فیلم با عنوان آواتار: جاده آب، اکران داخلی و جهانی خود را در تاریخ 16 دسامبر 2022 (25 دسامبر 1401) و در مدت کمتر از زمان آغاز کرده است. دو هفته، به بیش از یک میلیارد دلار فروش باکس آفیس رسید.


581ebfac 3edc 4cec 8162 9242d844e5b6 خبر خاکستری


به پشت صحنه فیلم Avatar: The Waterway نگاهی بیندازید

علاوه بر بازیگران فیلم اول، کیت وینسلت، کلیف کورتیس، ادی فالکو، جمین کلمنت و برندن کاول به جمع بازیگران این پروژه اضافه شده اند. این فیلم با بودجه 250 میلیون دلاری یکی از پرهزینه ترین پروژه های تاریخ سینماست..

به تازگی نگاهی از پشت صحنه جدیدترین اثر جیمز کامرون منتشر شده است و با تماشای این فیلم مخاطبان با جدیدترین تکنولوژی فیلمسازی آشنا می شوند; کامرون در ساخت آواتار عملا جادو می کند و با قدرت سینمایی خود مخاطب را متحیر می کند.


خبر خاکستری

این فیلم از نسل جدید تکنولوژی است VFX و CGI ساخته شده توسط کامرون و تیمش. این فناوری علاوه بر نورپردازی بهتر، تمامی حرکات چهره بازیگر را به صورت داده ثبت و پیدا می کند. به عنوان مثال، سیگورنی ویور 73 ساله در این فیلم نقش دختری 14 ساله را بازی کرد. کل فیلم در سوله استودیوی فاکس قرن بیستم بدون صفحه‌نمایش سبز و آبی و فقط در یک مکان فیلمبرداری شده است.

Avatar: The Last Airbender با فروش 358 میلیون دلاری در سینماهای آمریکا و 810 میلیون دلاری در باکس آفیس بین المللی با فروش 1.168 میلیون دلاری توانست با دو هفته اکران به این رقم خیره کننده دست پیدا کند.


بیشتر بخوانید؛


آیا کامرون و آواتار دوباره تاریخ ساز خواهند شد؟

دیدگاهتان را بنویسید