آواتار پرفروش ترین فیلم اکران شده در سال 2022 شد

ساعت: 11:37
تاریخ انتشار: 1301/10/16
کد خبر: 1922147

Avatar: The Last Airbender در باکس آفیس جهانی از فیلم Top Gun Maverick پیشی گرفت و به پردرآمدترین فیلم اکران شده در سال 2022 تبدیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هالیوود ریپورتر، تا روز جمعه ۱۶ ژانویه، «جیمز کامرون» در آمریکا ۴۵۴ میلیون دلار و در کشورهای دیگر بیش از یک میلیارد دلار فروخت و مجموع فروش جهانی این فیلم علمی تخیلی را به ۱.۵۱ میلیارد دلار رساند.

این فیلم اکنون دهمین فیلم پرفروش تمام دوران و دومین فیلم پرفروش از زمان شروع همه‌گیری کروتا پس از مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (1.916 میلیارد دلار) است.

فیلم «تاپ گان: ماوریک» که در ماه می 2022 اکران شد، در نهایت به فروش 1.49 میلیارد دلاری در باکس آفیس جهانی دست یافت.

زمانی که فیلم پرهزینه Avatar: The Last Airbender اکران شد، بسیاری بر این باور بودند که فروش افتتاحیه فیلم کمتر از حد انتظار خواهد بود، اما فیلم به سرعت به روند موفق خود در گیشه بازگشت.

جیمز کامرون در 25 سال گذشته با ساخت دو فیلم تایتانیک و سپس آواتار در صدر فهرست پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما قرار گرفت. Avatar: The Last Airbender یکی از پرهزینه ترین فیلم های تمام دوران است و خود کامرون قبلاً اعلام کرده بود که برای اینکه این فیلم یک موفقیت تجاری به حساب بیاید، باید حداقل دو میلیارد دلار در باکس آفیس بفروشد.

گفته می شود بودجه قسمت اول آواتار با هزینه های بازاریابی به 600 میلیون دلار رسیده است.

فیلم Avatar: The Last Airbender با بازی سم ورتینگتون، زوئی سالدانا، کیت وینسلت و سیگورنی ویور بیش از یک دهه قبل از اولین فیلم اتفاق می افتد.

اولین قسمت از فیلم «آواتار» در سال 2009 در سینماها اکران شد و در نهایت با 2.84 میلیارد دلار عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را بدون احتساب تورم و در کنار «انتقام‌جویان: پایان بازی»، «تایتانیک» از آن خود کرد. ‘، ‘Star Wars: The Force Awakens’ و ‘Avengers: Infinity War’ تنها فیلم هایی هستند که تا به امروز بیش از 2 میلیارد دلار فروش داشته اند.

جیمز کامرون سال ها وقت صرف ساخت و فیلمبرداری دنباله های چند میلیارد دلاری آواتار کرد. فیلم Avatar: The Last Airbender در سال 2017 همزمان با سومین فیلم این مجموعه شروع به فیلمبرداری کرد که برای اکران در سال 2024 برنامه ریزی شده است. او همچنین در حال کار بر روی فیلم چهارم و پنجم است که برای اکران در سال های 2026 و 2028 برنامه ریزی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید