شخصی؛ این فیلم پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد


ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893223

مسعود اطیابی به همراه ابراهیم امریان و حمزه صالحی ثابت کردند که رویای مخاطب عام سینما را می شناسند و با فیلم های «اینفرادی» و «دینامیت» عنوان پرفروش ترین ها را از آن خود کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فیلم سینما “انفرادی” کارگردانی شده توسط مسعود اطیابیبه نویسندگی حمزه صالحی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان با فروش نزدیک به 60 میلیارد تومان در گیشه با عنوانکتاب پرفروش» این فیلم تاریخ سینمای ایران را در بر گرفت.

فیلم “اینفرادی” یک فیلم کمدی است و داستان یک شرکت تامین مالی اعتباری را روایت می کند که به گفته کارکنان این شرکت اخیراً ورشکست شده و همین امر باعث شده است افرادی که در این شرکت سرمایه گذاری کرده اند جلوی درب شرکت تجمع کرده و اعتراض کنند. . این اتفاقات باعث می شود سه بدهکار همسان به نام های امیر با بازی مهدی هاشمی، بهرام با بازی احمد مهران فر و جواد با بازی رضا عطاران که بی خانمان هستند به یکدیگر ملحق شوند.


مسعود اطیابی در طول این سال ها، او ثابت کرده است که تکیه گاه اصلی مردم است سینما در دست دارد و می داند چگونه مخاطب را به سینما جذب کند. به احتمال زیاد تماشاگران او را با فیلم «وارکاک» به یاد خواهند آورد. فیلمی کمدی با بازی رضا عطاران و ماریلا زارعی که در گیشه موفق بود و بارها در مناسبت های مختلف از تلویزیون پخش شد تا جایی که تماشاگران حتی سکانس های آن را به یاد آوردند.

در پی این موفقیت، اطیابی همان سبک سینمای بدنه را در دستان خود قرار داد و فیلم «اخلاق خود را اصلاح کنید» را با حضور بازیگرانی چون رضا عطاران، سیدجواد رضویان و حامد کمیلی جلوی دوربین برد؛ فیلمی که با حضور بازیگرانی چون رضا عطاران، سیدجواد رضویان و حامد کمیلی جلوی دوربین رفت. این فیلم بارها از رسانه ملی نیز پخش شده است.


همه پرفروش‌ها برای عطیابی


070a0880 43b4 4d0f 9c0c 12175509af33 خبر خاکستری

اطیابی پس از یک دهه دوری از این نوع سینما با فیلم تگزاس به مسیر قبلی سینمایی خود بازگشت. او این بار با زوج موفق «پیمان جمشیدی و سام درخشانی» به همراه حمید فرخ نژاد توانست یکی از کتاب پرفروش فیلم های سال به نام او و این موفقیت در گیشه و استقبال تماشاگران باعث شد قسمت دوم این فیلم را جلوی دوربین ببرد و اتفاقا این بار یکی از پرفروش ترین های سال 2018 با 25 میلیارد تومان “تگزاس 2” ثبت شده است.

تیم مسعود اطیابی، ابراهیم عامریان و حمزه صالحی به عنوان کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس یکی از تیم های موفق گیشه سینمای ایران بود. گروهی که از فیلم «تگزاس» شکل گرفت و با «دینامیت» و «اینفرادی» در گیشه رکورددار سینمای ایران شد و حالا همین تیم در حال ساخت فیلم «بخارست» است. فیلم کمدی با بازی پیمان جمشیدی در انتظار گیشه.

البته در همان زمان فیلم «اینفرادی» با فروش نزدیک به 60 میلیارد تومان عنوان «پرفروش ترین» تاریخ سینمای ایران را از آن خود کرد. چرا که اگر بخواهیم بر اساس تعداد مخاطب به این دسته بندی ها و عناوین اعطا کنیم، قطعا فیلم «اینفرادی» با حدود یک میلیون و هشتصد هزار بیننده در فهرست ده فیلم محبوب تاریخ سینما و سینمای ایران جایی ندارد. مانند «اخراجی ها 2» با بیش از 5 میلیون بیننده، «افعی» با 4.5 میلیون بیننده و «آدم برفی» با 4.4 میلیون بیننده در زمان اکران در صدر این فهرست قرار دارند.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید