مهر سینمای ایران آیین چراغ تیره نیست/ سینمای ملی با تمرکززدایی آغاز می شود


ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۰
کد خبر: 1902904

رئیس سازمان سینمایی گفت: برنامه تمبر سینمای ایران تجلیل از همه هنرمندانی است که سال ها تلاش بی وقفه داشتند تا چراغ سینما در اقصی نقاط کشورمان خاموش نشود چرا که آیینی نیست. تا از نور بریده شوم».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ستاد خبری «چاپ سینمای ایران»، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به مناسبت برنامه «چاپ سینمای ایران» بیاناتی را بیان کرد.

متن پیام محمد هزائی به شرح زیر است:

«سینمای ملی با تمرکززدایی آغاز می شود. سینمای ایران در این سال ها گام های بلندی در جهت ملی شدن برداشت. فیلمی مطالبه گر، هویت محور، عدالت خواه، انسان گرایانه، جست وجوگر و حق طلبانه که می کوشد گفتمانی نو در حوزه اندیشه و تصویر بسازد. فیلمی که تلاش می‌کند چشم‌اندازی گسترده برای آینده سراسر ایران ترسیم کند. سینمای ایران پتانسیل های زیادی برای آفرینش و ارائه در همه عرصه ها دارد، اما به دلایل متعدد از این ظرفیت شگفت انگیز و بالقوه به درستی استفاده نشده است. ایجاد بستری برای استفاده حداکثری، هدفمند و شایسته از فرصت های هنرمندان خلاق و مستعد شهرستان یکی از امیدهای بزرگ سازمان سینمایی در دوره اخیر است که با همکاری بی عیب و نقص دستگاه های ذیربط استان امکان پذیر است. پیشکسوتان و کارشناسان در بخش های مختلف.

با همین نیت و در راستای توجه ویژه دولت سیزدهم به عدالت فرهنگی، برنامه سینما مهر ایران ایجاد و اجرا شد. این برنامه گامی عملی مهم در راستای احیای سینمای استان محسوب می شود و تلاش می کند در سایه امید آفرینی و بسترسازی برای هنرمندان شهری، راه را برای کشف و شناسایی استعدادهای جدید هموار کرده و به آنها بستری دهد. برای رسیدن به سینمای ملی با همه مختصات و مشخصات همه جانبه و تحقق وعده ها راهی جز توجه و توجه عملی به سینما و هنرمندان استان و پر و بال دادن به استعدادهای نوپا و نوپا نداریم.

اولین قدم برای رسیدن به سینمای ملی توجه به هویت ملی در همه ابعاد آن است و هویت ملی ما مزین به ابریشم ظریف حضور همه مردم کشورمان، خرده فرهنگ ها، گویش ها، لهجه ها، زبان هاست. ، آداب و رسوم و فولکلور که به راستی مایه مباهات و رشک است. برای رسیدن به سینمای ملی باید از همه ظرفیت گسترده فرهنگی کشور استفاده کنیم. سینمای ملی با تمرکززدایی آغاز می شود و برنامه تمبر سینمای ایران اولین گام در راه رسیدن به این هدف متعالی است. برنامه سینمای مهر ایران تلاش می کند فرهنگ گسترده و مغفول مانده ای را که به ندرت اجازه رشد و دیده شدن در سینمای ایران داده می شود، بازتاب دهد. فرهنگی وسیع و شگفت انگیز که شامل یک عمر برابر با تاریخ و سرزمینی وسیع مانند جغرافیای ایران عزیزمان است. بری! … برنامه سینما مهر ایران تقدیم به همه هنرمندانی است که سال ها ناامیدانه تلاش کردند تا چراغ سینما را در اقصی نقاط کشورمان خاموش نکنند چرا که آیین نور خاموش نمی شود.

برنامه تمبر سینمای ایران توسط سازمان سینمایی کشور با همکاری ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در مناطق مختلف کشور به منظور تحقق تداوم طراوت و پویایی در فضای روانی جامعه سینمای کشور و توجه ویژه ای به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم برای تجلیل از سینماگران دارد. پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در عرصه های مختلف و هنرمندان فداکار برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید