احیای سینمای ولایت در مطبوعات سینمای ایران


ساعت: 15:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897200

گزارش دانا از نشست خبری هفته مهر سینمای ایران;

کدیر آشنا دبیر این مراسم در نشست خبری هفته سینمای مهر ایران از احیای سینمای استان و تجلیل از هنرمندان و سینماگران استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست خبری هفته مهر سینمای ایران توسط کدیر آشنا معاون توسعه فناوری و تحقیقات سازمان سینمایی در ساختمان وزارت ارشاد برگزار شد.

کدیر آشنا با بررسی روابط سنتی و گذشته سازمان سینمایی با مراکز استان ها گفت: انجمن سینمای جوانان، تفاهم نامه های سازمان سینمایی با ادارات کل استان ها برای انجام و حمایت از رویدادها و حضور مدیران سینمایی در استان ها از مهم ترین برنامه های قبلی این سازمان بود.

وی افزود: در دولت سیزدهم با توجه به تبیین شعار عدالت فرهنگی، مقرر شد این شعار در عرصه سینما و در سطح استان اجرایی شود تا به نوعی به احیای سینما در استان و رونق در سینما.

دبیر هفته سینمای مهر ایران در ادامه با تبیین و تبیین شعار عدالت فرهنگی در استان ها در حوزه سینما گفت: سفرهای استانی مدیران سازمان سینمایی که تاکنون به 11 استان سفر کرده اند از جمله این موارد است. فعالیت های این سازمان برای تبیین همین شعار است. نکته مهم دیگر بحث اصلاح ساختاری سازمان در استان هاست که باید معاونت سینمایی در ساختار استان ها تشکیل شود.

وی ادامه داد: رویداد برند سینمای ایران از دیگر موارد مهم برای احیای این شعار است که باید به مناسبت روز ملی سینما از هنرمندان و سینماگران استان تجلیل و قدردانی کرد و با این رویداد ارتباط بیشتری با سینماگران استانی

معاون توسعه فناوری و پژوهش سازمان سینمایی در ادامه و تشریح هفته مهر سینمای ایران افزود: از ششم تا دوازدهم مهرماه ویژه برنامه هفته مهر سینمای ایران به منظور تحقق تداوم طراوت و پویایی در فضای روانی سینمای کشور و توجه ویژه به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم برای تجلیل از پیشکسوتان سینما، فعالان سینمای ایران در عرصه های مختلف و سازندگان فداکار طراحی و برنامه ریزی شده است.

همچنین در هفته مهر سینمای ایران با همکاری و وحدت فکر نهادها و افراد هنری فعال ترین و برترین سینماگران استان شناسایی و پس از ارزیابی در مراسمی به برگزیدگان استان اهدا خواهد شد. به همین مناسبت در مراکز یا شهرهای منتخب.

دیدگاهتان را بنویسید