آواتار 2 به اولین نمایش جهانی خود نزدیک می شود / کامرون و آواتار دوباره تاریخ ساز خواهند شد؟


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1909555

به زودی و پس از سال ها انتظار، فیلم «آواتار: آبراه» وارد سینماها می شود و همه دوستداران سینما منتظر اثر تاریخی دیگری از جیمز کامرون هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هنگامی که برای اولین بار در دسامبر 2009 فیلم “آواتار» در لندن و چند روز بعد در آمریکا نمایش داده شد، شاید به استثنای سازنده آن، i.e. جیمز کامرونکمتر کسی این عنوان فیلم را به یاد آورد کتاب پرفروش اسلاید بیشترین فیلم تاریخ سینما; فیلم علمی تخیلی با بازی سم ورتینگتون، زوئی سالدانیا، استفن لانگ، میشل رودریگز و سیگورنی ویور.

داستان این فیلم که در آینده ای نه چندان دور اتفاق می افتد به استخراج یک ماده معدنی بسیار ارزشمند به نام آناباتونیوم برمی گردد. افزایش روزافزون استخراج این ماده معدنی زندگی قبیله ناوی را که شبیه به انسان، اما از نظر اندازه بزرگتر و شکل و شمایل عجیب ترند، تهدید کرده است. انسان ها یک بدن مجازی می سازند تا با ناویس ارتباط برقرار کنند تا شبیه آنها شوند و بتوانند آنها را متقاعد کنند که پاندورا را ترک کنند، که با مقاومت ناویس پیچیده است…

فیلم سینما “آواتار» پس از یک دهه اکران به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما به فیلم انتقام جویان بستگی دارد. “Endgame” در سال 2019 این پلتفرم را از آواتار تحویل خواهد گرفت. اما با اکران مجدد آواتار در سال 2021 در سینماهای چین، این عنوان بار دیگر به آخرین عنوان تبدیل شد. جیمز کامرون این فیلم بازگشته است و اکنون آواتار با فروش بیش از 2.877 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما است.

فیلم «آواتار» موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری، طراحی صحنه و بهترین جلوه های بصری شد. علاوه بر این، گلدن گلوب در سال 2010 جوایز بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی را به جیمز کامرون اهدا کرد.


16cde567 2371 407f a361 ea0a833a3195 خبر خاکستری


خالق آواتار کیست؟

جیمز فرانسیس کامرون کارگردان، تهیه کننده، فیلمنامه نویس و تدوینگر مشهور هالیوود است که بسیاری از دوستداران سینما او را از سال 1984 با فیلم “نابودگر” با بازی آرنولد می شناسند. فیلمی اکشن و علمی تخیلی که در آن آرنولد شوارتزنگر نقش قاتلی را بازی می کند که نه انسان است و نه ربات و سال ها همه را اغوا می کند. با این فیلم عملا فعالیت کامرون در سینما آغاز شد و آرنولد به یکی از شاخص ترین بازیگران این عرصه تبدیل شد. ترمیناتور با بودجه 6.5 میلیون دلاری و فروش نزدیک به 80 میلیون دلار در باکس آفیس، کارهای زیادی برای کامرون به صورت حرفه ای انجام داده است.

چند سال بعد، کامرون «ترمیناتور 2» را با بودجه 100 میلیون دلاری و با بازی آرنولد در نقش اصلی ساخت و اگرچه این فیلم 5 برابر هزینه تولید خود در گیشه دست یافت، اما بسیاری معتقد بودند که نمی تواند این موفقیت را تکرار کند. از سری اولش

اما آغاز داستان جیمز کامرون در تاریخ سینما از سال 1997 آغاز شد. زمانی که پرهزینه ترین فیلم آن زمان با بودجه 200 میلیون دلاری به نام «تایتانیک» ساخته شد و در سینماها اکران شد. تایتانیک با 14 نامزدی اسکار و برنده شدن 11 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی، لحظه ای فراموش نشدنی را برای کامرون رقم می زند. اما داستان تایتانیک تنها در اسکار باقی نمانده و این فیلم با فروش یک میلیارد و 84 میلیون دلاری در اولین فیلم خود، سال هاست که پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما اعلام شده است. این عنوان تا سال 2010 برای فیلم تاریخی بعدی آقای کامرون آواتار باقی خواهد ماند و این فیلم تاکنون با فروش نزدیک به 3 میلیارد دلار در گیشه این عنوان تاریخی را از آن خود کرده است.

حالا پس از گذشت 13 سال از اکران «آواتار»، قسمت دوم این فیلم با عنوان «آواتار: مسیر آب» پس از سال ها انتظار در 16 دسامبر 2022 (25 دسامبر 1401) اکران می شود. علاوه بر بازیگران فیلم اول، کیت وینسلت، کلیف کورتیس، ادی فالکو، جمین کلمنت و برندن کاول به بازیگران این پروژه اضافه شده اند. این فیلم با بودجه 250 میلیون دلاری یکی از پرهزینه ترین پروژه های تاریخ سینماست.


ادامه مطلب؛


برادران محمودی در پوست شیر ​​می درخشند


چراغ سبز باکس آفیس برای ژانر و سینمای اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید