به تهیه کنندگان 9 فیلم جیمز باند جوایزی اهدا شد.


ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877281

تهیه کنندگان جیمز باند با دریافت جایزه از موسسه فیلم بریتانیا تجلیل شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ورایتی، تهیه کنندگان جیمز باند، باربارا بروکلی و مایکل جی. ویلسون جایزه بورسیه بنیاد فیلم بریتانیا را دریافت خواهد کرد.

این جایزه که بزرگترین افتخاری است که توسط موسسه فیلم بریتانیا اعطا می شود، در مراسمی در 28 ژوئن به این دو اهدا خواهد شد.

برای نزدیک به 30 سال، بروکلی و ویلسون بر تولید فرانچایز جیمز باند برای Eon Productions نظارت داشتند و 9 فیلم از 25 فیلم این گروه را تولید کردند. اولین مورد از این فیلم ها، چشم طلایی 1995 بود. اسکای فال در سال 2013 که برنده جایزه بفتا برای بهترین فیلم در انگلستان شد، یکی از آنهاست.

در دهه 1980، مایکل جی. ویلسون به همراه آلبرت آر. بروکلی، تهیه کننده اصلی گروه و ناپدری اش، پنج فیلمنامه نوشت و سه فیلم باندی تهیه کرد. باربارا بروکلی نیز دختر آلبرت بروکلی است و خواهر و برادر پس از کلم بروکلی بزرگ، گروه را به عهده گرفتند.

فیلم‌های جیمز باند امسال 60 ساله می‌شوند و موسسه فیلم بریتانیا این سالگرد را با یک رویداد ویژه در 1 و 2 اکتبر جشن می‌گیرد.

بروکلی و ویلسون علاوه بر جیمز باند چندین فیلم دیگر از جمله “رادیاتور” در سال 2014، “طوفان خاموش” در سال 2014، “ستارگان فیلم در لیورپول نمی میرند” در سال 2017 و “نانسی” در سال 2018 تولید کردند. و “بخش ریتم” در سال 2020

بروکلی معاون مدیر فیلم در آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک بریتانیا و مدیر تئاتر ملی جوانان و همچنین مدیر موسسه خیریه آموزش فیلم برای جوانان است. ویلسون معاون افتخاری بنیاد موزه علوم و عضو موزه علوم لندن است.

در سال 2008 آنها اوبی وان نام گرفتند و در سال 2014 جایزه دیوید او. سلزنیک توسط انجمن تهیه کنندگان آمریکا به آنها اعطا شد. او در سال 2022 به دلیل فیلم و خدمات بشردوستانه به عنوان “ملکه بریتانیای کبیر” انتخاب شد.

مارتین اسکورسیزی، تلما شونمیکر، تیلدا سوینتون، دیوید لین، مایکل پاول، آمریکا پرسبرگر، نیکولا روگ، اورسن ولز، آل پاچینو، ریدلی اسکات، جودی دنچ، برناردو برتولوچی، کیت بلانشت، ایزابل هاپر 2 یکی از افرادی که قبلا بوده اند. مفتخر به این جایزه شد.

موسسه فیلم بریتانیا (BFI) در سال 1933 برای حمایت از هنر سینما و تلویزیون در بریتانیا تأسیس شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید