رابی کولترین بازیگر نقش جیمز باند درگذشت


ساعت: 11:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1903386

رابی کالترین بازیگر نقش روبئوس هاگرید در فیلم های جیمز باند، هری پاتر و کراکر در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گاردین، رابی کولترین بازیگر اسکاتلندی که به خاطر نقش های پیچیده اش شهرت داشت روز گذشته در سن 72 سالگی درگذشت.

او که در فیلم‌ها و سریال‌هایی چون جیمز باند، هری پاتر و کراکر بازی کرده است، در گلاسکو هنر خوانده و اولین بار در فیلم غروب واترلو ساخته ریچارد ایر در سال 1979 ظاهر شد. مهارت های کمدی خود او در دهه 1980 به چهره نمایش های تلویزیونی تبدیل شد.

او در سال 1987 با توتی فروتی در سریال تلویزیونی برنده بفتا درباره یک گروه اسکاتلندی موفقیت بزرگی کسب کرد و در دهه 1990 برای بازی در نقش روانشناس در سریال تلویزیونی Cracker برنده 3 جایزه بفتا شد.

این بازیگر که خیلی زود راهی هالیوود شد، در دو فیلم جیمز باند از جمله چشم طلایی و جهان کافی نیست و در نقش هاگرید در مجموعه فیلم های هری پاتر به عنوان مامور KGB جلوی دوربین رفت. ، به نظر می رسد.

با اکران اولین فیلم از مجموعه هری پاتر در سال 2001، هری پاتر و سنگ فیلسوف، مخاطبان جدیدی در بین جوانان پیدا کرد و این به کار او در تلویزیون بریتانیا کمک کرد.

با انتشار خبر درگذشت این بازیگر، جمعی از همکاران سابق وی در شبکه های اجتماعی یاد او را گرامی داشتند و استفن فرای که در سریال کمدی «بیرون از منزل» در کنار او بود، از همکاری 40 ساله اش با او نوشت و گفت. که به طرز وحشتناکی دلتنگش خواهد شد .

جی کی رولینگ به او ادای احترام کرد و استعداد باورنکردنی او را برجسته کرد و نوشت که بسیار خوش شانس بود که او را شناخت.

دنیل رادکلیف بازیگر هری پاتر نیز نوشت: از زمانی که ما بچه بودیم او ما را سر صحنه فیلمبرداری می خنداند.

این بازیگر در سال 2006 به دلیل خدماتش در تئاتر نشان دولتی از ملکه بریتانیا دریافت کرد و در سال 2011 جایزه بافتا اسکاتلند را برای کمک به صنعت سینما و سینما دریافت کرد.

در سال‌های پایانی زندگی، او کمتر در سینما و تلویزیون ظاهر شد، اما در مصاحبه‌ای با HBO برای بیستمین سالگرد هری پاتر شرکت کرد، جایی که او در مورد اینکه چگونه میراثش به عنوان هاگرید فراتر از او زنده خواهد ماند، صحبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید