کالابرگ; به نام شهروندان، مراکز فروش نفت/ بازار دلالی در زمان نیاز مردم داغ شد.


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883472

افزایش قیمت سوخت و طمع برخی افراد سودجو مدت هاست که شهروندان زاهدانی را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است و این بار تاخیر و سردرگمی جلوی شعب نفت گریبان شهروندان را گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، افزایش قیمت سوخت در آن سوی مرز مشکلات زیادی را برای مردم سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است. از صف های طولانی و کمبود بنزین در پمپ بنزین ها گرفته تا انتظار چند ساعته که باعث ناراحتی شهروندان می شود.

برخی از شهروندان به دلیل افزایش قیمت سوخت در آن سوی مرزها سهمیه سوخت خود را به قاچاقچیان می فروشند، اما مشکلات قاچاق سوخت به بنزین محدود نمی شود و در روزهای اخیر بارها شهروندان با این آدرس پایگاه خبری تماس گرفته اند. از نبود نفت در شعب آن شهر گلایه داشتند.

با توجه به گازرسانی شهر زاهدان هنوز برخی از شهروندان این نعمت را دریافت نکرده اند و ممکن است برخی سهمیه نفت را برای خود مهم بدانند.

یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: بسیاری از شعبه های نفت در مناطق شهرستان کالابرگ مشتریان خود را با قیمت پایین خریداری کرده اند و با فروش سهمیه نفت خود به قیمت گران به دلالان سوخت مشکلاتی را برای برخی از شهروندان ایجاد کرده اند، در صورتی که شهروندی این کار را نکند. که قصد فروش سهمیه سوخت خود را دارد، با پاسخ «نفت تمام شده» مواجه خواهد شد.



شعبه نفت: نفت نداریم

وی ادامه داد: از روزی که کاتالوگ نفت سفید اعلام شد، هر ساعت از شبانه روز به درب شعبه نفت محل می رویم. متأسفانه با در بسته مواجه هستیم و وقتی زنگ می زنیم می گویند هنوز نفت نرسیده و دو تا ماه آینده نفت می آوریم.

این شهروند ادامه داد: این در حالی است که این شعبه با خرید بار مشترکین خود سهمیه نفت خود را گران به دلالان نفت می فروشد و به دلیل سود کلانی که برای آن به ارمغان می آورد حاضر به دادن سهمیه نفت به آنها نیست. مشترکین

شهروند دیگری که به یکی از شعبه های پخش روغن در زاهدان مراجعه کرده بود متأسفانه با در بسته مواجه شد و وقتی با شعبه نفت تماس گرفت به او گفتند محصولت را بیاور و به ما بفروش، حالا قیمت نفت افزایش یافته است.

هیچ شعبه ای اجازه خرید کالا یا روغن از شهروندان را ندارد

برای ردیابی و رفع این مشکل با روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی زاهدان تماس گرفتیم، وی گفت: شعب موظفند از تاریخ اعلام روغن تا زمان اعتبار آن سهمیه را بین شهروندان درب منزل توزیع و توزیع کنند. شهروندان برای گرفتن سهمیه نفت به هیچ عنوان به درب شعبه مراجعه نکنند.

وی با بیان اینکه شعب نفت فقط فروشنده هستند، افزود: هیچ شعبه ای اجازه خرید کالا یا روغن از شهروندان را ندارد و این تخلف محسوب می شود.

وی همچنین ادامه داد: با افزایش قیمت نفت، بسیاری از شهروندان به طمع فروش نفت روی آوردند و چند نفر نفت را برای ذخیره سازی دریافت کردند.



این در حالی است که این پایگاه خبری اسامی شعب متخلفی را که شهروندان در تماس های خود با شرکت پخش فرآورده های نفتی زاهدان برای پیگیری اعلام کرده اند، اعلام کرده است. در روزهای آینده نتایج پیگیری های این شرکت در خصوص متخلفان منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید