مهمترین مشکل در مبارزه با فساد اموال ناشی از فساد است


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919799

وزیر دادگستری گفت: مهمترین مشکل مبارزه با فساد در کشور ما اموال ناشی از فساد است که تاکنون نتوانسته ایم آن را برگردانیم. یکی از راه حل ها در این زمینه، توافق بر سر استرداد اموال ناشی از فساد با کشورهای مختلف است که در این زمینه با آن مشکل جدی داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی وزارت دادگستری، جلسه شورای مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد اداری امروز (یکشنبه) با حضور وزیر دادگستری و نمایندگان نهادهای عضو وزارت دادگستری برگزار شد.

در این دیدار امین حسین رحیمی وزیر دادگستری با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در سخنانی روند بازنگری نظام جمهوری اسلامی ایران را مهمترین بحث در زمینه مبارزه با فساد در کشور ما دانست. کشور.

وزیر دادگستری با اشاره به سفر نمایندگان کشورهای بازرسی کننده جمهوری اسلامی ایران، صحت نظر و طرح تفصیلی در تهیه و بررسی گزارش ها و برنامه ها را بسیار مهم دانست و گفت: موضوع بررسی موضوعی ملی است، بنابراین باید حدود وظایف و اختیارات هر نهاد مشخص شود و تمامی سوالات، مشکلات و ملاحظات در مدت زمان تعیین شده برطرف شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه نتیجه فعالیت ها و تلاش های دستگاه ها باید در گزارش هیئت بازنگری حفظ منافع و آبروی کشورمان باشد، گفت: در حوزه مبارزه با فساد با وجود مشکلات جدی در کشور، ارزشمند است. و اقدامات مهمی انجام شده است، به عنوان شورای عالی مالی مبارزه با پولشویی مستقر در وزارت اقتصاد است که به طور جدی و هدفمند وارد این امر شده است.

وزیر دادگستری گفت: مهمترین مشکل مبارزه با فساد در کشور ما اموال ناشی از فساد است که تاکنون نتوانسته ایم آن را برگردانیم. یکی از راه حل ها در این زمینه، توافق بر سر استرداد اموال ناشی از فساد با کشورهای مختلف است که در این زمینه با آن مشکل جدی داریم.

رحیمی خواستار استفاده کامل از ظرفیت کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با فساد شد و گفت: استفاده از ظرفیت کنوانسیون بین المللی مبارزه با فساد این امکان را به ما می دهد که موضوع استرداد اموال ناشی از فساد را با همه کشورهایی که تاکنون انجام داده اند، پیگیری کنیم. مورد غفلت واقع شده است.

در ابتدای این جلسه سیدعلی کاظمی، معاون وزیر دادگستری و دبیر ستاد ملی کنوانسیون مبارزه با فساد اداری وزارت دادگستری گزارشی از فعالیت های انجام شده در خصوص برنامه بازنگری جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد. کنفرانس کشورهای اسلامی در جده عربستان و وضعیت مبارزه با فساد در کشورمان. .

در این جلسه نمایندگان نهادهای عضو شورای مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد گزارشی از فعالیت ها و برنامه های خود در این زمینه ارائه کردند.

روند بررسی کشورهای عضو کنوانسیون بین المللی مبارزه با فساد به صورت دوره ای توسط اعضا و بررسی جمهوری اسلامی ایران در این دوره توسط کشور ارمنستان در رابطه با فصل دوم کنوانسیون پیشگیری و کشور فلسطین در رابطه با فصل پنجم کنوانسیون استرداد دارایی. این کار با فساد انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید