تبیین شخصیت امام راحل و دفاع از انقلاب از مصادیق جهاد است


زمان: 19:52
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843230

محمدبکر محمدی الاینی تبیین شخصیت امام راحل و دفاع از انقلاب را از مصادیق جهاد بیان کرد و گفت: امام خمینی (ره) ریشه های افول قدرت اسلامی را شناخت و به آن روی آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امشب در جمع ائمه جمعه استان مازندران در چمستان همزمان با دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) با تلاوت آیه 142 راف برگزار شد. ، گفت: میقات «چلگیری از اول ذیقعده تا ذیقه دهم» از امروز با سی شب و یک ده شب آغاز می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و شهدای قیام 15 خرداد افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی من خامنه ای دارم. “، “دنیا ناشناخته است.”

وی با بیان اینکه امام راحل انقلاب را با جهاد تبیین شروع کردند، گفت: این نشان دهنده جهاد تبیین است. اگر بخواهیم از عنصر مردمی برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنیم، باید از جهاد تبیین استفاده کنیم.

محمدی لائینی در ادامه با بیان اینکه امام راحل واقعاً جهاد توضیحی بسیار سختی را آغاز کرده بودند که سابقه نداشت و کمتر شاهد بودیم که علما به غیر از درس سخنرانی یا سخنرانی داشته باشند و گاه سخنرانی از شأن مراجع تقلید محسوب می شد. : اما امام خمینی (ره) سخنرانی های آتشین می کنند و سؤالات را توضیح می دهند.

وی با بیان اینکه ارتباط امت با امام فقید بر اساس تقلید و تقلید و مبتنی بر زخم و تبیین است، گفت: علاوه بر تقلید و تقلید باید از عنصر تبیین نیز برای رعایت تداوم حرکت استفاده کرد. .

محمدی لائینی به پوشش غیراستاندارد دانش آموزان در حوزه های امتحانی استان اشاره کرد و گفت: جای تاسف دارد که به جای تشویق دانش آموزان به رعایت پوشش اسلامی، شاهد افشاگری در مدارس هستیم.

وی به فیلم «عنکبوت مقدس» اشاره کرد و گفت: این فیلم توهین به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. باید ابراز نگرانی، تأسف، اعتراض کنیم و اجازه ندهیم بازیگران داخلی این فیلم در کار هنری کشور نقش آفرینی کنند.»

محمدی لائینی با بیان اینکه امام راحل به گونه ای بر مردم تکیه می کردند که گویی هیچ فردی در بین مردم نیست و در مورد شجره نامه نیز با خدا همین گونه رفتار می کرد، افزود: امام خمینی(ره) جهاد مردم و عموم مردم را تبیین کردند.

امام جمعه ساری اذعان داشت: امام خمینی (ره) ریشه های افول قدرت اسلامی را شناخت و به آن روی آورد و امت اسلامی را نیز با این ریشه ها آشنا کرد.

وی به توافق سه قوه اشاره کرد و گفت: این توافق و همدلی فرصت خوبی برای حل مشکلات و چالش های کشور است.

محمدی لاینی حاکمیت کرونا، ارتباط مناسب برای استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی و دور زدن تحریم ها و گسترش گرایش های اقتصادی با کشورهای غیر استکباری و هدفمندی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی از جمله برنامه های دولت است. و گفت: اقدامات دولت برای بهبود یارانه ها و حذف ارز ترجیحی در سایه هوشیاری مردم در حال انجام است که به دنبال آن است تا بتواند با جهاد این وظیفه ویژه دولت را تبیین کند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت گفت: با توجه به شرایط نامناسب بازار در سال های 99 و 1400 دولت باید در اخذ مالیات از بنگاه های اقتصادی و مردم انعطاف پذیر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید