گلوگاه های فساد را با کمک فعالان اقتصادی ببندید/ فساد در نظام اداری مانع پیشرفت و توسعه می شود


ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883569

محمود حسینی پور یکی از مهم ترین عوامل عدم پیشرفت و توسعه را فساد در سیستم اداری دانست و گفت: باید با کمک فعالان اقتصادی گلوگاه های فساد را ببندیم و موانع را از سر راه تولیدکنندگان برداریم و کار را برای آنها آسان کنیم. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، سید محمود حسینی پور عصر امروز در گردهمایی تولیدکنندگان و صادرکنندگان مازندران که در محل اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان برگزار شد، با بیان اینکه فعالان اقتصادی در خط مقدم مبارزه با این موضوع هستند، اظهار داشت: جنگ اقتصادی: حضور بخش خصوصی در شرایط مختلف کشور به عنوان سلاح دولت باعث شد تا بتوانیم بر دسیسه های اقتصادی دشمن فائق آییم.

وی به استعدادهای برجسته و نیروی انسانی ایران اشاره کرد و آن را مایه مباهات دانست و گفت: هر یک از شما به عنوان سفرای اقتصادی باید تلاش کنید تا مازندران برای ایران و جهان سربلند باشد.

حسینی پور یکی از مهم ترین عوامل عدم پیشرفت و توسعه را فساد در سیستم اداری دانست و گفت: باید با کمک فعالان اقتصادی با رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان ضمن سهولت کار، گلوگاه های فساد را ببندیم.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه مازندران باید به قطب صادرات کشور تبدیل شود افزود: در این راستا سیاست فعال سازی بنادر استان را آغاز کرده ایم و به زودی لایروبی هر سه بندر استان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه با آماده سازی زیرساخت ها و توسعه روابط روند صادرات تسریع می شود، گفت: دامنه صادرات به گونه ای پیش می رود که در آینده نقش کامل تمامی بنادر استان و حتی کشور را ایفا کند. پورت ها مورد نیاز خواهد بود.

نماینده ارشد دولت در مازندران تاکید کرد: نباید در حوزه صادرات به این 10 تا 12 کشور اکتفا کنیم، باید ظرفیت استان را ببینیم، با شمردن موانع صادرکنندگان، حوزه صادرات را تقویت کنیم تا رقابت بین تجارت ایجاد شود. کشورها برای کالاهای ایرانی

حسینی پور به لزوم تدوین سند تولید استان و ایجاد دهکده کشاورزی در مازندران اشاره و تصریح کرد: دیگر نمی توان به صورت سنتی به مشکلات نگاه کرد و باید طرح جدیدی را برای صادرات ارائه کنیم و ممتازان را احیا کنیم. نقش صادرات محصولات کشاورزی

استاندار مازندران با اشاره به اینکه پس از اتفاقات منطقه، بسیاری از کشورها درخواست تعامل تجاری با ایران را داشتند و برای رفع نیازهای خود به کشورمان نیاز داشتند، افزود: فعالان اقتصادی باید با تسخیر این بازارها تحول اقتصادی برای کشور ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت نیز وظایفی دارد و فرصتی برای تلف کردن نداریم، دستور داد هفته آینده همین جلسه در بخشداری با حضور نهادهای ذیربط تشکیل شود و کار به صورت عملیاتی پیگیری شود و مشکلات حل شود. تولیدکنندگان و صادرکنندگان در یک جلسه باید تصمیمات لازم اتخاذ شود.

استاندار مازندران تاکید کرد: بخش های گردشگری و معدنی استان نیز باید از ظرفیت اقتصادی خود استفاده کنند زیرا معادن مهمی در مازندران داریم که به خوبی بهره برداری نشده است و نیازمند برنامه های اقتصادی و تحولی در حوزه گردشگری به ویژه گردشگری دریایی هستیم. ، که بخشی از آن در حال انجام است.

حسینی پور به تجهیز فرودگاه ساری به هواپیماهای بدن بلند اشاره کرد و افزود: هفته گذشته در فرودگاه رامسر مجوز پرواز گرفتیم و در تلاش هستیم پروازهای خارجی را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید