بانک ها به جای انجام وظایف خود به تجارت روی آوردند/ شناسایی گلوگاه های فساد در اولویت سازمان بازرسی است


ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909501

ذبیح الله خدایان با انتقاد از شرایط کنونی نظام بانکی گفت: مشکل ما با سیستم بانکی کشور این است که بانک های ما به جای انجام وظایف خود به تجارت روی آورده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از بلاگ; ذبیح الله هدیان صبح امروز در مراسم تحلیف بازرسی کل استان مازندران در ساری اظهار داشت: مردم بیشترین نقش را در انقلاب اسلامی ایران داشتند و دشمن از ابتدا این حضور و مشارکت مردم را ندید.

وی افزود: در تمام صحنه ها و رویدادهای بیش از چهار دهه انقلاب مردم همواره حضور پررنگی داشته اند و در دوران انقلاب نیز مردم خوش درخشیدند و از مسئولان پیشی گرفتند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: باید برای این افراد ارزش قائل شویم، وظایف مسئولان را انجام دهیم و عملا به آنها خدمت کنیم.

این مسئول افزود: در جنگ تمام عیار اقتصادی کنونی، مسئولان پیاده این جنگ هستند و راه حل موفقیت اقتصاد مقاومتی است که محوریت مقام معظم رهبری است.

خدایان تصریح کرد: باید به بخش خصوصی فضا و اعتماد به سرمایه گذاری بدهیم و رفع موانع پیش روی آن بر عهده متولی است.

وی اعلام کرد: سرمایه گذاری که او را رها می کند و پشت درب مدیران می ماند در نهایت از رفتن بازمی ماند و هنر مدیران حمایت از سرمایه گذار واقعی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: امنیت سرمایه گذار امنیت قضایی نیست، بلکه این است که احساس کند در زمان تولید و سرمایه گذاری از او حمایت می شود.

این مسئول با انتقاد از شرایط کنونی نظام بانکی تصریح کرد: مشکل ما با سیستم بانکی کشور این است که بانک های ما به جای انجام وظایف خود به مدیریت بازرگانی روی آورده اند.

هدیان گفت: مجتمع های ساختمانی، تجاری، مسکونی و غیره. در حال حاضر در بانک ها اتفاق می افتد.

وی افزود: بخشی از این تسهیلات در اختیار شرکت های مرتبط قرار می گیرد و بانک مرکزی باید در این زمینه ورود کرده و نظارت جدی تری را انجام دهد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: حمایت از تولید ملی باید در دستور کار مدیران قرار گیرد، از سوی دیگر از واردات بی رویه و قاچاق جلوگیری و مدیریت مصرف فرهنگ سازی شود.

این مسئول تصریح کرد: زیرساخت های قانونی را در کشور برای تحقق این مشکلات داریم و باید در استان ها به سمت اقدام حرکت کنیم.

خدایان گفت: وظایف هر دستگاه مشخص است و مدیران ارشد استان ها باید از دستگاه ها بخواهند به وظایف خود عمل کنند و بنابراین نظارت بر این حوزه باید جسورانه انجام شود.

و افزود: مشاهده می شود که یک مدیر چهار سال روی صندلی مدیریت می نشیند و کاری انجام نمی شود و پرونده اش به دلیل عدم اجرایش خالی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: منتظر نمی مانیم که تخلفی اتفاق بیفتد و بعد با آن برخورد کنیم، تذکر می دهیم و اگر تذکر داده شود و مدیر اقدام نکند جرم محسوب می شود.

این مسئول اضافه کرد: پیشگیری از وقوع جرم جزو اولویت های سازمان بازرسی است و اقدامات ما در درجه اول پیشگیرانه است.

هدیان تصریح کرد: حمایت از مدیران پرتلاش نیز از اولویت های ماست و این مدیران باید شناسایی شوند.

وی گفت: شناسایی گلوگاه های فساد و پیگیری برای انسداد آن از اولویت های اصلی ماست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور خاطرنشان کرد: در صورت وقوع جرم قطعاً کار و پیگیری می شود و حداکثر ظرف سه ماه باید موارد رسیدگی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: رشد منفی جمعیت و بیکاری در استانی مانند مازندران نشانه ضعف در حوزه حکمرانی است و سازمان بازرسی استان باید حمایت از قانون افزایش جمعیت و حمایت از خانواده را در دستور کار قرار دهد و دستگاه ها نیز باید حمایت کنند. وظایف خود را انجام دهند.

هدیان در پایان از زحمات اسدی رئیس سابق بازرسی استان تشکر و برای گرمی رئیس جدید بازرسی استان آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید