فساد نشان از ناکارآمدی نظام اداری در نگاه مردم دارد/ کوچکترین فساد در ادارات پذیرفته نمی شود.

ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1922057

رئیس جمهور وجود بیمارستان برای بهارستان را یک ضرورت دانست و همچنین با تاکید بر اینکه ساخت حداقل 10 مدرسه با 150 کلاس درس یک ضرورت است، ابراز امیدواری کرد که خیرین پای کار بیایند تا کار به سرعت پیش برود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان بهارستان گفت: انتظار داریم خیرین پای کار بیایند تا کار (ساخت این تعداد مدرسه) به سرعت پیش برود. پروژه هایی که در این شهرستان اجرا می شود حاصل تلاش ها و اقدامات بسیاری است که برای ساماندهی برخی از آنها مشارکت سازمان خیرین و شخص آقای همیشی را می طلبد. این شهرستان کمک هایی دارد تا ببینیم بر اساس کمک ها چه اقداماتی می توان برای محرومیت زدایی در این شهرستان انجام داد.

رئیس جمهور گفت: کارکرد وقف رفع فقر و محرومیت و توسعه منطقه است و همه این مشکلات از جمله مشکلاتی است که می تواند در بهارستان بروز کند، منطقه در خصوص مسائل فرهنگی نیز اقداماتی انجام داد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: سرمایه بزرگ این شهر ایمان این مردم، عشق به اهل بیت و عاشوراییت آنهاست که آنها را از هر گونه بدی حفظ می کند. مساجد و اینها از سرمایه های فرهنگی این منطقه هستند که می توانند از جوانان محافظت کنند و به فضای این شهر روشنایی بخشند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در مقابل تهاجمات فرهنگی باید سرمایه عظیم فرهنگی مردم حفظ و بهره برداری شود، افزود: فرهنگ بزرگ اهتمام به اهل بیت و عاشورای بهارستان باید حفظ شود و نیازهای فرهنگی مردم را حفظ کند. باید به مردم رسیدگی شود

رئیس جمهور تصریح کرد: از دیگر اقدامات برای صیانت از فرهنگ، سالن های ورزشی و ایجاد مدارسی است که بتواند پاسخگوی نیاز مدارس و آموزش و پرورش منطقه باشد و قطعا در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت. این کار خطیر باید با دستان توانمند بخشداران انجام شود و تکمیل این کار در گرو مشارکت و تلاش شماست.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به طرح هایی که در شهرستان بهارستان اجرا یا اجرا می شود، تصریح کرد: این طرح ها باید در زمان خودش اجرا شود تا مردم سال ها منتظر نمانند. به عنوان مثال 6 سال از آغاز به کار بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) می گذرد و انتظار تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها، انتظار و تقاضای معقولی است.

آیت الله رئیسی یادآور شد: منطقه بهارستان با وجود همه محرومیت ها با همت مردم مواجه است و اقدامات خوبی برای آن انجام شده است اما این اقدامات پاسخگوی همه نیازهای منطقه نبوده است بنابراین باید برای رفع آن اقداماتی انجام شود. نیازهای اساسی منطقه

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز یکی از طرح های حوزه زنان است که باید به این بخش نیز توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات باید توسط دوستان در بهزیستی پیگیری شود و به مشکلات اجتماعی این شهر توجه شود، این شهر یکسری مزیت هایی مانند همجواری با تهران دارد اما مشکلاتی نیز وجود دارد که درست نیست و به درستی پرداخته شده است. این نیاز به تعمیر شدن دارد.

رئیس جمهور گفت: دیدار با مردم در سفرهای استانی و شهرستانی برای من مهم است اما در راس آنها تاکید بر تسریع در اجرای کارها و پیگیری مشکلات است.

آیت الله رئیسی تقوای مردم و وجود خانواده های شهدا را دلیل بر صحت این گفته که مردم این منطقه حاکمان منطقه هستند و از این رو حکومت داری مردم برای حل مشکلات است، بیان کرد. مشکلات و باید در اولویت مسئولان قرار گیرد.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: میزان نیازها و مشکلاتی که در منطقه بهارستان دیدم بیش از سایر مناطق استان تهران است و تلاش فوق العاده مدیران را می طلبد.

وی بخشی از مشکلات را مربوط به کمک های مردمی دانست و گفت: این مشکلات قطعا از سوی سازمان خیرین پیگیری می شود و معاونت مناطق فقیرنشین نیز این موضوع را پیگیری می کند.

آیت الله رئیسی در عین حال افزود: در شهرستان بهارستان فرهنگیان، سرمایه گذاران و کارآفرینان ممتازی داریم که باید از ظرفیت آنها برای سرمایه گذاری در توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استفاده کرد به عنوان مثال همین صنایع در بهارستان می تواند باشد. توسعه یافته و به پشتوانه ای برای شهر تهران تبدیل شود. همچنین مشکلات فعلی باید به سرعت حل شود تا گام های بعدی برای توسعه منطقه برداشته شود.

وی تصریح کرد: کوچکترین مشکل و تفاوتی در سیستم های اداری پذیرفته نیست، ناسالم بودن نظام اداری را در نزد مردمی که انتظار خدمت خالصانه دارند، ناکارآمد می کند. باید با افرادی کار کرد که باعث نارضایتی مردم در ادارات می شوند، اگر فردی روحیه تحول ندارد، قبول نمی شود، باید عقب بماند.

رئیس جمهور همچنین به مشکل زمین برای استقرار سازمان ها و دستگاه های اجرایی در شهرهای تازه ایجاد شده اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات شهرهای تازه ایجاد شده این است که دستگاه ها برای داشتن املاک و مستغلات تلاش می کنند. این در حالی است که در شهرهای جدید که امکان تأسیس همه سازمان ها و ادارات وجود ندارد، یک مجتمع اداری می تواند با هزینه و زحمت کمتری به صورت منعطف فعالیت و خدمات ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید