استخدام تعداد معینی آتش نشان در ادارات اداری شهرداری زنجان با مجوز استاندار / کمبود آتش نشان در زنجان


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 1301/07/10
کد خبر: 1900638

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه برخی از اعضای سازمان آتش نشانی زنجان به صورت محدود وارد سمت های اداری در شهرداری شدند، گفت: آتش نشانانی که وارد پست های اداری در شهرداری شدند از استاندار مجوز گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصور مرادلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه چندین نفر از اعضای سازمان آتش نشانی زنجان وارد پست های مدیریتی در شهرداری شده اند، تصریح کرد: آن دسته از آتش نشانانی که وارد پست های اداری شده اند از استاندار مجوز گرفته اند، به عبارتی این افراد باید از مدیرعامل شهر مجوز بگیرند. امور استانداری برای تصدی پست های اداری، هرچند ممکن است برای مدت محدودی مجوز داشته باشند.

وی ادامه داد: در شهر زنجان به ازای هر 50 هزار نفر 10 ایستگاه آتش نشانی و هر ایستگاه به 18 افسر نیاز دارد که باید در سه شیفت خدمت رسانی کنند. در این شرایط 180 کارمند به همراه سایر پشتیبانی های اجرایی، تدارکاتی، اداری، فنی و سازمانی در این سازمان مورد نیاز است.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در شهر زنجان 80 آتش نشان برای 8 ایستگاه آتش نشانی وجود دارد اما بر اساس طرح موجود باید 10 آتش نشان در شهر زنجان وجود داشته باشد که در حال حاضر 100 آتش نشان کمبود داریم.

وی با اشاره به اینکه نیاز به استقرار ایستگاه های جدید آتش نشانی در شهرستان وجود دارد، بیان کرد: کمبود نیرو در ایستگاه آتش نشانی وجود دارد و نیاز به جذب نیروی جدید است.

مرادالو با بیان اینکه جذب سربازان جدید باید از طریق آزمون و وزارت کشور انجام شود، گفت: در این زمینه قول هایی داده شده اما تعدادی از آنها نیز متقاضی آتش نشانی هستند.

وی همچنین با بیان اینکه در شهرداری کمبود نیروی کار وجود دارد، تصریح کرد: در بخش های تخصصی فنی، شهرسازی، برق رسانی و ساخت و ساز کمبود نیرو وجود دارد اما خود شهرداری مجوز جذب نیرو و دستوری ندارد. باید از طریق وزارت کشور صادر شود و آزمون داده شود، اما برای تامین نیروی متخصص این کمبود نیرو در اداراتی مانند نقشه برداری کاملا مشهود است و نیاز فوری به جذب نیرو داریم و تنها راه استخدام است. برگزاری امتحان است

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید