می توانیم از چین و چروک پیشانی جلوگیری کنیم/ معرفی 3 ماسک صورت جوانان


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893526

فرزانه فاضلی گفت: استفاده از کلاژن و درمان پوست با آن می تواند از پیری پوست جلوگیری کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرزانه فاضلی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: پوست خشک زودتر پیر می شود به همین دلیل چین و چروک زودتر ظاهر می شود. استفاده از مرطوب کننده ها به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند و مواد مغذی مورد نیاز برای سالم ماندن را تامین می کند. همچنین می توانید از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که برای جلوگیری از چین و چروک فرموله شده اند.

وی ادامه داد: اشعه خورشید به مرور زمان به پوست آسیب می رساند و خاصیت ارتجاعی را کاهش می دهد و باعث ایجاد چین و چروک می شود. از آنجایی که پیشانی در معرض نور مستقیم خورشید است، باید با کرم ضد آفتاب محافظت شود. همچنین اگر برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار دارید، استفاده از کلاه بهترین و موثرترین روش است.

فاضلی افزود: استفاده از عینک آفتابی می تواند از ایجاد چین و چروک دور چشم جلوگیری کند و همچنین از چشم در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت می کند. این ممکن است حتی در روزهای ابری نیز رخ دهد.

این متخصص گفت: استفاده از ضدآفتاب باید هر 3 ساعت یکبار تجدید شود، مخصوصاً در نواحی حساس پوست مانند پیشانی که احتمال ایجاد چین و چروک و چرک زیاد است.

وی ادامه داد: متأسفانه تجدید کرم ضد آفتاب در سایه تکرار مکرر به درستی انجام نمی شود و آفتاب برای پوست بسیار آسیب می زند.

فاضلی گفت: مصرف ویتامین C طبیعی، امگا 3 و میوه های قرمز رنگ برای افزایش کلاژن در پوست توصیه می شود.

این متخصص می افزاید: کلاژن یکی از اصلی ترین موادی است که به پوست خاصیت ارتجاعی می دهد و از پیری آن جلوگیری می کند. استفاده از کلاژن و درمان پوست با آن می تواند از پیری پوست جلوگیری کند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: از فرصت جوانی برای حفظ سلامت پوست استفاده کنید چرا که کلاژن در این سن در پوست در اوج خود قرار دارد و پس از از دست دادن این فرصت هیچ راه بازگشتی وجود ندارد.

در زیر چند ماسک بسیار مفید برای افزایش کلاژن در پوست را توصیه می کنیم:

ماسک ماست و عسل

یک تا دو قاشق غذاخوری ماست را به میزان لازم در ظرفی بریزید و نصف قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. سپس این مخلوط را به مدت 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. این ترکیب را می توانید دو بار در هفته روی پوست خود استفاده کنید.

ماسک تخم مرغ

یک تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده را جدا کنید. سفیده ها را در یک کاسه غیر فلزی بریزید و با همزن شروع به هم زدن سفیده ها کنید تا کاملا کف کند و سپس یک تکه لیمو را اضافه کنید و چند ثانیه دیگر به هم زدن ادامه دهید. ماسک شما آماده است و می توانید آن را روی صورت خود قرار دهید. مخلوط فوق را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس آن را بشویید. این ماسک را می توانید هفته ای دو بار روی صورت خود استفاده کنید.

ماسک جوش شیرین

برای تهیه ماسک جوش شیرین می توانید یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یکی از این مواد شامل ماست، شیر و آب مخلوط کرده و به عنوان اسکراب استفاده کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید