برخی از بیماران باید به صورت متمرکز تحت پوشش بیمه قرار گیرند

ساعت: 21:50
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780852

رئیس مجلس با بیان اینکه همه بیماران خاص باید به صورت متمرکز تامین شوند، گفت: در صورت اجرایی شدن سند بیماری های خاص بسیاری از مشکلات حل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی امشب (دوشنبه 10 آبان) در جلسه بررسی وضعیت بیماری های خاص، گفت: اقداماتی از جمله در کشور در حال انجام است، اما این مسائل دارای یک موضوع است. بعد انسانی. «و مسئولان باید به آنها توجه کنند.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه در جلسات اعلام می شود که برای خانواده های دو معلول مسکن داده می شود اما اینطور نیست، ادامه داد: مسائل خاصی وجود دارد که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم. امروز به نتیجه مطلوب رسیده و توسط کمیسیون های اجتماعی و بهداشتی نظارت شود.

وی با بیان اینکه همه بیماران خاص باید به صورت متمرکز ارائه شوند، افزود: در صورت اجرایی شدن سند بیماری خاص بسیاری از مشکلات برطرف می شود.

کلیباف با بیان اینکه اگر احساس کنیم فرزندانمان بیماران خاص هستند خارج از ضوابط پرونده آنها را دنبال می کنیم تا آنها را از رنج نجات دهیم و تحت پوشش بیمه قرار دهیم، افزود: همانطور که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بیمارستان‌های تامین اجتماعی، برخی از بیماران خدمات رایگان دریافت می‌کنند، اما برخی از خدمات تحت پوشش بیمه‌ای نیستند که باید تحت پوشش قرار گیرند.

وی ادامه داد: اگر در قرارداد با بیمارستان های دولتی همه بیماری های خاص تحت پوشش قرار گیرد باید خدمات ارائه شده تحت پوشش قرار گیرد زیرا برخی از بیماران امکان حرکت ندارند و نیاز به خدمات توانبخشی دارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش پوشش بیماری های نادر از 20 مورد به 45 مورد از سوی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بودجه و برنامه هفتم توسعه پیگیری می شود.

کلیباف هزینه داروهای برخی بیماری ها را بسیار بالا دانست و گفت: شرکت های دانش بنیان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید بیماری های موجود را بر اساس تعداد بیماران، زمان رسیدن به هدف و قیمت واردات اولویت بندی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید