میانگین باسوادی در استان قزوین بالای 99 درصد است/ امسال بیش از 8600 نفر تحت پوشش باسوادی قرار می گیرند.

وی افزود: ارائه هدفمند و هوشمند خدمات سوادآموزی به گروه هدف بر اساس فرمایش حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری در زمینه ریشه کنی بی سوادی به عنوان یک وظیفه شرعی و شرعی انجام می شود. “

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آغاز سال تحصیلی در حوزه سوادآموزی با ساعت مدرسه متفاوت است و آغاز سوادآموزی با اعلام حجم فعالیت های سوادآموزی توسط سازمان آغاز می شود.

فعالیت سوادآموزی عرضه محور است

وی بیان کرد: روند آموزشی سوادآموزی تابع مقررات آموزشی بوده و رعایت می شود. در حالی که فعالیت های سوادآموزی عموما عرضه محور بوده و متاسفانه تقاضا و انگیزه ای از سوی مخاطبان و گروه هدف وجود ندارد.

جعفر بیگلو با بیان اینکه قزوین یکی از استان های باسواد کشور با میانگین باسوادی بالای 99 درصد است، گفت: میانگین باسوادی گروه هدف و جامعه هدف استان قزوین در زمینه سوادآموزی یعنی. در سنین 10 تا 49 سال بیش از 99 درصد است.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه سوادآموزی نگرانی هایی وجود داشت که نتوانیم حجم ابلاغیه فعالیت های سوادآموزی را پوشش دهیم، افزود: حجم ابلاغیه های سوادآموزی و برنامه های تکمیلی در استان قزوین در سال 1400 در مجموع 8680 نفر بوده است. شامل. سه دوره سوادآموزی شامل دوره های تحکیم و انتقال و همچنین پروژه های اضافی وجود دارد.

وی افزود: پروژه های سوادآموزی اضافی شامل شهروندان عادی و پناهندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، زنان و دختران روستایی، زندان، آموزش کامپیوتر، کلید بهشت، مهارت در مراکز یادگیری محلی، محافل کتابخوانی و کتابخوانی خانوادگی است.

جعفر بیگلو با اشاره به مهم ترین طرح های سوادآموزی در کشور گفت: یکی از طرح های تکمیلی طرح سوادآموزی شهروندان و کمیسیون ها است. در این پروژه در مجموع 400 نفر داریم. امسال سال میلادی است.

اجرای برنامه آموزش سوادآموزی روستایی برای زنان و دختران روستایی برای چهارمین سال متوالی

وی گفت: برای چهارمین سال پیاپی طرح سوادآموزی زنان و دختران روستایی را با هدف آموزش و پرورش 530 دختر و زن روستایی محروم از نعمت سواد در استان اجرا می کنیم. توانمندسازی دختران و زنان روستایی آسیب دیده انجام می شود.

این مسئول تاکید کرد: توانمندسازی دختران و بانوان روستایی در زمینه سوادآموزی، مهارت های انگیزشی و عملی به منظور تجمیع آموخته ها مهمترین فعالیت سوادآموزی در استان است.

وی افزود: در طرح تربیت زندانیان امسال حجم ابلاغ 250 نفر است که با مشارکت اداره کل زندانهای استان در تعزیرات استان اجرا می شود و در این راستا تفاهم نامه ای منعقد شده است. “

جعفر بیگلو افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در مشارکت نهادهای ریشه کنی بی سوادی در کشور، همه دستگاه ها باید حرکت کنند و احساس مسئولیت کنند.

جعفر بیگلو در پایان گفت: با شیوع ویروس کرونا در زمینه سوادآموزی با مشکلات زیادی مواجه هستیم که این امر مستلزم مشارکت دستگاه ها، ادارات و سازمان های مردم نهاد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید