رشد علمی و نرخ باسوادی زنان در ایران بالاتر از میانگین جهانی است


ساعت: 14:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807379

استاد حوزه علمیه قم رشد علمی و سواد زنان را مهم دانست و گفت: رشد علمی و باسوادی ایران در ایران بالاتر از میانگین جهانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا آمنه رضایی در سلسله جلسات قصه گویی مجازی که به صورت مجازی توسط نهضت سواد رسانه ای استان قم برگزار شد، با اشاره به رهنمودهای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در خصوص زنان، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه ارزشی می فرمایند: ما آنها را به عنوان رهبران جنبش بپذیرند.
وی با اشاره به الگوبرداری از انقلاب توسط زنان ادامه داد: بانوی انقلابی و اسلامی سومین الگویی بود که جمهوری اسلامی ایران به جهانیان ارائه کرد.
رضایی با بیان اینکه انقلاب به ما شهامت طوفان داد، افزود: استقلال و آزادی دو اصلی بود که انقلاب به کشور ما داد تا این کشور بعد از انقلاب به هیچ کشوری وابسته نباشد.
وی با اشاره به کشورهای مختلف در جمهوری اسلامی ایران گفت: امید مسلمانان جهان به ویژه در جبهه مقاومت، انقلاب اسلامی است. امروز انقلاب اسلامی دین فردی را به دین اجتماعی تبدیل کرده است. “
استاد حوزه علمیه قم نقش زنان را در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن مهم می داند و ادامه می دهد: مادران و همسران ایرانی در اوایل مبارزات انقلابی و در دوران جنگ در کنار تربیت فرزندان انقلابی در کنار مردان بودند. حیاط های عقب خط مقدم جبهه ها بودند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عرصه رشد و بالندگی است، افزود: باید در این راستا تلاش کنیم تا به رشد و بالندگی برسیم زیرا شهدای سلیمانی، شهیدان حاجی، باکره ها و شهیدان راشد در بحبوحه انقلاب به خوبی رشد کردند. و نمرات عالی دریافت کرد.”
وی در پایان رشد علمی و سواد در بین زنان را مهم دانست و گفت: زنان در این 40 سال بر خلاف دوران پهلوی از نظر علمی و فکری پیشرفت خوبی داشته اند و امروز زنان در همه عرصه ها حرفی برای گفتن دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید