افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی به 340 نفر/ بیشترین نرخ باسوادی در استان مربوط به گرمه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، مهدی مودی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری در استان اظهار داشت: دوره متوسطه در خراسان شمالی هفت سال و سه ماه است در حالی که در تمامی مقاطع تحصیلی دانش آموزان باید 12 سال تحصیل داشته باشند. که در مقایسه با این دو آمار، استان حدود سه سال عقب است.

وی با اشاره به اینکه مهدهای کودک از ابتدای سال جاری به آموزش و پرورش اضافه شده است گفت: بر این اساس آموزش و پرورش دانش آموزان از سنین پایین زیر نظر و کنترل آموزش و پرورش انجام می شود.

وی گفت: بر اساس آخرین سرشماری سال 95، نرخ باسوادی در گروه هدف 10 تا 49 سال 3.5 درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول افزود: این در حالی است که ارتقای باسوادی در بین بانوان پنج درصد است و از 90.27 درصد در سال 95 به 95.06 درصد در سال جاری افزایش یافته است که در مردان 1.5 درصد افزایش داشته است.

مودی گفت: باید توجه داشت که نرخ باسوادی در مناطق شهری 2 درصد و در مناطق روستایی 5.5 درصد در استان خراسان شمالی افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: شهرستان گرمه با 98.99 درصد در استان بیشترین و راز و جرگلان با 91.5 درصد کمترین باسوادی را در استان به خود اختصاص داده اند در حالی که با این وضعیت راز و جرگلان. این شهر مرزی را نسبت به گذشته با بالاترین بهره وری مقایسه کرد و هشت درصد رشد داشت.

16 هزار بی سواد در خراسان شمالی شناسایی نشده اند

مودی گفت: بر اساس آخرین آمار استان 39 هزار و 216 نفر بی سواد در استان وجود دارد که از این تعداد 14 هزار نفر باسواد و 25 هزار نفر باقی مانده 9 هزار نفر هستند و مابقی اطلاعات در دسترس نیست و گروه شناخته شده است. در حدود سال 1404 باسواد بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری 186 هزار و 415 دانش آموز تحت پوشش آموزش و پرورش هستند.

این مسئول گفت: در حال حاضر کلیه مدارس خراسان شمالی به صورت حضوری و نوبتی اداره می شود.

مودی خاطرنشان کرد: تاکنون 98 درصد دانش آموزان 12 سال به بالا در استان و 95 درصد معلمان واکسن کراون دریافت کرده اند. این حدود 10 درصد عقب است که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده روند واکسیناسیون این دانش آموزان برای هر مورد در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه بر این پنج درصد باقی مانده از نیروهای فرهنگی که واکسینه نشده اند نیز برای رسیدن به سقف 100 درصد در دستور کار هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در آذرماه امسال اولین دوره امتحانات مدارس به صورت حضوری برگزار می شود و در این مدت ممکن است مدارس تعطیل شوند. جانبازان و بزرگسالان حضور خواهند داشت که امتحانات آنها در استانی متمرکز در محل برگزاری آزمون طبق برنامه اعلام شده برگزار می شود.

1213 نیروی فرهنگی جدید تا بهمن ماه امسال به آموزش و پرورش اضافه می شود

وی با اشاره به اینکه جذب کادر فرهنگی در خراسان شمالی 25 درصد نسبت به سایر استان ها افزایش یافته است، گفت: جذب کادر فرهنگی در دانشگاه های فرهنگیان استان از 250 نفر به 340 نفر رسیده که نیمی از آنها در مقطع ابتدایی هستند و نیمی دیگر نیز در مقطع ابتدایی هستند. دانش آموزان دبیرستانی در تمامی رشته ها

مودی خاطرنشان کرد: 970 معلم حق التدریس که در مدت سه سال در استان های دیگر توزیع شده بودند، به مدت یک سال در خراسان شمالی شناسایی شدند. «علاوه بر 100 معلم امین، 57 معلم قرآن»، 87 نیروی خرید خدمات جانبازان در بخش آموزش رسمی و سوادآموزی برای این دوره معرفی شده اند و تا بهمن ماه محکوم و به دوره آموزشی اضافه خواهند شد. زنجیر.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی یادآور شد: همچنین 17 خریدار خدمات غیر مرتبط با حوزه خود با پیگیری مجلس به این گروه اضافه می شوند.

وی با اشاره به اینکه فضای آموزشی و خراسان شمالی سال طلایی در جذب نیرو داشته است، گفت: انتخاب می کند.

این مسئول ادامه داد: مشکل نیروی انسانی خراسان شمالی در مهر ماه 1401 در دو شهرستان مانه، سملگان، راز و جرگلان به طور کامل حل می شد، مشکل سایر شهرستان ها حل می شد زیرا بسیاری از آنها در شهرستان های دیگر معلم بودند. مشغول تدریس

وی گفت: در مجموع میانگین ثابت سالانه 1700 بازنشسته در استان وجود دارد که اگر سالانه همین تعداد نیروی کار جذب شود مشکل حل می شود در حالی که امسال یکی از این اعداد 1700 بازنشسته و 700 نفر است. به خدمت ادامه دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید