میانگین سرعت در شهرستان در استان مرکزی بالاتر از میانگین کشوری است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سرهنگ علی حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی در اولین همایش حادثه دیدگان استان مرکزی گفت: تصادفات یک معضل اجتماعی است و در بحث ترافیک و سفر همیشه بحث ترافیک مطرح می شود و البته این وضعیت. عواقب خود را دارد

حسینی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه کشور مقرر شده بود به ازای هر 10 هزار خودرو 31 درصد تصادفات کاهش یابد اما متاسفانه تصادفات در استان 12 درصد نسبت به کشور افزایش یافته است که جای توجه ویژه دارد.

وی ادامه داد: امروز برای بهبود وضعیت باید مسئولیت دستگاه های مختلف دخیل در معضل ترافیک سنجیده شود و البته اقدامات موثر بسیاری در این زمینه انجام شده که جای تقدیر دارد و در این راستا شهرستان جاده ها هوشمند هستند اما وضعیت مساعد نیست و دلیل آن کندی سرعت است و یکی از مهمترین مشکلات در تصادفات شهری کنترل سرعت است که باید کنترل شود.

رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: میانگین سرعت در شهرستان های استان 15.5 درصد بیشتر از کشور است که با افزایش عرض جاده ها سرعت افزایش می یابد و اگر فکری به حال خود نکنیم. کنترل سرعت، شاهد تصادفات خواهیم بود.

حسینی گفت: متأسفانه آمار بالای تلفات در استان مرکزی نشان می دهد که اوضاع را به خوبی کنترل نکرده ایم و باید ورود جدی تری مسئولان به آن اندیشیده شود.

وی افزود: تزکیه اولویت مهمی برای پیشگیری از حوادث است و برای توسعه و ترویج فرهنگ حرکت، دستگاه های مختلفی درگیر هستند که باید به وظایف خود توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: در جاده های درون شهری بیش از 80 درصد تصادفات منجر به فوت و جرح به عابران پیاده و موتورسواران مربوط می شود و متأسفانه موتورسواران بدون کلاه ایمنی تردد می کنند و این مشکل باید توسط نیروهای راهبردی حل شود. مراجع و راهکارها باید تاثیرگذار در دستور کار قرار گیرد.

حسینی افزود: در تقاطع میدان مقاومت و میدان امام حسین (ع) اراک سالانه بیش از هزار تصادف رخ می دهد که خوشبختانه در حال مدیریت است، اما باید به مشکل عابران پیاده رسیدگی و کاری کرد تا عابران پیاده حرکت کنند. با خیال راحت و در طراحی های این امر باید توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: فرزندان ما به عنوان سرمایه های آینده و ارزشمند این کشور باید سالم به مدرسه بروند و در این راستا باید در راستای برنامه های فرهنگی و توجه به برنامه ششم توسعه کشور گام های بلندی برداشته شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در خصوص راه های کنارگذر شهرها باید برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد و 80 درصد این جاده ها دو طرفه بوده و تصادفات به صورت چهره به چهره رخ می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید