جایگاه مرکزی در تزریق 3 دوز واکسن بالاتر از میانگین کشوری / طولانی شدن تعطیلی مدارس و مهدکودک های استان در هفته جاری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری امروز در ستاد ولی عهد مرکزی استان در اراک اظهار داشت: باید پروتکل ها با جدیت بیشتری رعایت شود تا در ایام نوروز شاهد تعطیلی های گسترده در استان نباشیم.

اکرمی گفت: تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب در استان بسیار بیشتر از آمار است زیرا تعداد آزمایشات کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 12 شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارند و امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی در هفته های آینده شاهد کاهش جدی آمار باشیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ یک از اعضای ستاد کرونا خواهان تعطیلی مدارس و مهدکودک ها نیستند، اما سلامت شهروندان اولویت مهم ماست چرا که باید افرادی برای حمایت از فعالیت باشند و بنابراین در شرایط خطرناک دچار مشکل می شوند. «ما فعالیت مجازی مدارس هستیم.

اکرمی گفت: خوشبختانه مردم استان مرکزی در این مدت مشارکت و همکاری خوبی دارند اما در برخی موارد شاهد عدم توجه و عادی سازی هستیم که برای جلوگیری از تعطیلی آموزش و پرورش در پایان سال ضروری است. “

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی آمادگی تخصیص شماره واکسیناسیون سیار را دارد و این اقدام خوبی برای افرادی است که بنا به دلایلی نمی توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: خوشبختانه استان مرکزی با تزریق سه دوز واکسن بالاتر از میانگین کشوری است و 3 شهر اول استان در حوزه واکسیناسیون ارتقا می یابد و باید برای تبدیل شدن به کشور برنامه ریزی کنیم. استان اول در زمینه واکسیناسیون.

اکرمی گفت: رسانه ها و صدا و سیما بهترین ناظر برای رعایت پروتکل ها، نظارت بر اجرای دستورالعمل ها و اثربخشی نظارت هستند و باید با تولیدات مناسب در این زمینه گزارش های واقعی را به مردم و مسئولان ارائه کنند.

وی افزود: شهرداری اراک باید بر بازار روز و وضعیت حرم نظارت جدی داشته باشد و بانک ها نیز با رعایت پروتکل ها نسبت به ارائه خدمات در بالاترین سطح اقدام کنند.

نماینده سیاسی امنیتی استانداری مرکزی گفت: در هفته جاری با توجه به شرایط حاکم بر استان مرکزی، تعطیلی مدارس و مهدهای کودک ادامه دارد و اگر در هفته جاری شاهد کاهش آمار باشیم، تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

اکرمی گفت: باشگاه های ورزشی تحت مسئولیت اداره ورزش و جوانان ممکن است فعالیت سومی داشته باشند و طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی باید پروتکل ها به دقت رعایت شود.

وی ادامه داد: دبیرخانه ستاد کرونا طی هفته‌های آینده گزارش‌های سالانه خود را ارائه می‌کند تا دستگاه‌های درگیر بیشتری شناسایی و نسبت به ارتقای آنها اقدام شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی گفت: منبع ارائه هرگونه آماری از تاج، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مرکزی ولیعهد است و سایر دستگاه ها از ارائه آمار در رسانه ها خودداری کنند.

وی گفت: متاسفانه گزارش های رسیده از رستوران ها و برخی اصناف حاکی از عدم رعایت دستورالعمل هاست و اتاق اصناف و سازمان صمت باید در این زمینه نظارت جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید