افزایش آگاهی عمومی منجر به افزایش پیوند با رفاه می شود / آمار معلولان در پنج شهرستان چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است.

ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789310

نرگس عسگری گفت: در سال 1390 تعداد کل معلولان 19 هزار و 333 نفر معادل 2.16 درصد جمعیت استان و در هزار و 400 معلول 31 هزار و 916 نفر معادل 3.2 درصد بوده است. این آمار نشان می دهد که تعداد افراد دارای معلولیت افزایش یافته است، اما این به معنای افزایش تعداد آنها نیست، بلکه به دلیل افزایش آگاهی مردم از بهزیستی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نرگس عسگری مدیرعامل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی با بیان اینکه بهزیستی از زمان شیوع تاج دستوراتی داده است گفت: در این راستا قرنطینه مراکز، پیشگیری از مراجعه و مراجعه به مراکز، واکسیناسیون معلولان و سالمندان انجام شده است.

وی افزود: 98 درصد افراد دارای معلولیت و سالمندان نوبت اول و 92 درصد نوبت دوم واکسن تاج دریافت کرده اند و دلیل این تفاوت این است که یا زمان تزریق نرسیده است یا فرد سالمندان و افراد دارای معلولیت در مراکز واکسیناسیون آنفولانزا حضور دارند و خود را برای تزریق دوز شوم تاج آماده می کنند.

عسگری یادآور شد: با وجود اینکه در خانه های سالمندان و معلولان مواردی از بیماری عروق کرونر قلب داشته ایم اما خوشبختانه موارد جدی که منجر به فوت شده باشد نداشته ایم.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از دو سال گذشته اتاق های هنر در مراکز توانبخشی تجهیز شده و خدمات هنر درمانی ارائه می شود اما با وجود محدودیت های تاج و تاج از آن استفاده درستی نشده است.

نیامد: در سال 1390 تعداد کل معلولان 19333 نفر معادل 2.16 درصد جمعیت استان و در سال 1400 تعداد معلولان برابر با 31916 برابر 3.2 درصد بوده است. معلولیت افزایش یافته است، اما این به معنای افزایش آمار نیست، بلکه به دلیل افزایش آگاهی مردم برای مراجعه به بهزیستی است.

عسگری در ادامه با بیان اینکه 60 درصد مددکاران را مردان و 40 درصد را زنان تشکیل می دهند، ادامه داد: دلیل افزایش تعداد مردان این است که مردان سرپرست خانوار و به دنبال خدمت هستند، همچنین بیشتر در معرض حوادث و سوانح قرار دارند. در معرض معلولیت قرار گرفته اند

وی افزود: زنان معمولا از ترس شکننده شدن ناتوانی های خود را پنهان می کنند و همین امر باعث شده زنان کمتر از مردان تحت پوشش قرار گیرند.

مدیرعامل بهزیستی چهارمحال و بختیاری شهرستان های شهرکرد، لردگان و بروجن را بیشترین آسیب دیدگی معلولان دانست و گفت: پنج شهر شهرکرد، بروجن، لردگان، کیار و فارسان از نظر معلولیت بالاتر از میانگین کشوری و دو شهرستان نیز از نظر معلولیت هستند. بن و سامان کمتر از میانگین کشوری هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید